Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عسکری یکی از مهمتربن رسالت های اصحاب رسانه را فرهنگسازی به معنای تبدیل برنامه به فرهنگ دانست و گفت: برنامه ما را دین تعریف کرده و آنچه در قرآن و کلام ائمه و پیامبران الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری، امروز(۲۵ تیر)در حلقه های صالحین بسیج رسانه، یکی از مهمتربن رسالت های اصحاب رسانه را فرهنگسازی به معنای تبدیل برنامه به فرهنگ دانست و گفت: برنامه ما را دین تعریف کرده و آنچه در قرآن و کلام ائمه و پیامبران الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه هر آنچه انسان برای سعادتمندی نیاز دارد در دین وجود دارد؛ افزود: آنچه در جامعه به شدت به آن نیز داریم، وظیفه مهم اجرایی کردن برنامه است؛ نماز، نفرت از طلاق، احترام به بزرگترها و... اینها را باید تبدیل به فرهنگ کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه  اصحاب رسانه باید مخاطب خود را در مسائل فرهنگی بشناسند و یک منبر یا یک تیتر می تواند مخاطب را جذب یا دفع کند؛ به آیاتی از قرآن کریم استناد کرد که راجع به همه افراد رهنمود دارد؛ اظهار داشت: قرآن می فرماید با پدر و مادر، سخن کریمانه؛ با بدهکار، سخن یُسر (نه تهدید)با فرزند، موعظه و احترام؛ با دانشجو، حکیمانه و مستدل و...بگویید.

 

 

حجت الاسلام عسکری در خصوص نهادینه کردن برنامه های دینی، به طور ویژه موضوع حجاب را مورد توجه قرار داد و با متذکر شدن این نکته که امروز مسئله حجاب دیگر فقط مسئله اعتقادی نیست؛ تصریح کرد: بلکه یک جریان مهم سیاسی پشت این قضیه است که مردم را در مقابل دین و نظام صف آرایی کند.

 

 

وی ادامه داد: بعضی می گویند لااکراه فی الدین؛ در پاسخ می گوییم بعضی چیزها{مانند حجاب در کشورهای اسلامی} قانون و مربوط به همه است؛ مثل حرمت روزه خواری در ملاعام؛  قوانین نظام را باید محترم شمرد، امام(ره)وقتی در نوفل لوشاتو بودند چون ذبح گوسفند در آنجا غیرشرعی بود، اطرافیان گوسفندی را خریداری و در محل اقامت ایشان ذبح کردند اما امام(ره)همه آن گوشت ها را پس فرستاد و فرمود طبق قانون فرانسه ذبح در غیر سلاخ خانه ممنوع است و چون خلاف قانون این کشور انجام شده من این گوشت را نمی خورم من نمی خورم.

 

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اگر با مردم با زبان خودشان صحبت نشود، حرف هدر می رود؛ دومین راهکار برای فرهنگسازی را بعد از بیان و روشنگری‌، بلاغ یعنی رساندن عنوان و بیان کرد: هنر، راهکار بعدی است. دنیا روی این مسائل چقدر هزینه می کند، گاهی بعضی گفتارهای نادرست سریال ها حتی در گفتمان آدم های تاثیرگذار هم تاثیر دارد. گاهی یک بیت شعر از کتاب هزار صفحه ای و یک تئاتر از دهها جلد کتاب مستدل علمی تأثیرگذارتر است و خداوند برای هدایت پیامبر اولوالعزم بت شکن، حضرت ابراهیم هم نمایشنامه زنده شدن مردگان را اجرا کرد.

 

 


وی با افزودن اینکه کار فرهنگی جواب می دهد و نمونه آن آمار رو به کاهش طلاق است؛ ادامه داد: گاهی بیان ما در جامعه صدمه می زند، چندی پیش اعلام کردند آمار طلاق در یکی از شهرهای استان رشد ۱۰۰ درصدی داشته؛ آمار درست بود اما بیان نادرست؛ زیرا در مقایسه با سال قبل که یک طلاق در آن شهر اتفاق افتاده بود در سال بعد دو طلاق شده بود.

 

 

حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه ما هنر را دست کم گرفتیم در حالیکه قرآن یک مجموعه هنری است و حتی سید قطب کتاب موسیقی قرآن را نوشته؛ خاطرنشان کرد: با تبلیغ کردن باید انگیزه بدهیم زیرا تا امید و انگیزه نباشد نمی شود کاری کرد، گاهی تحریم ها انگیزه می شود که خود آدم کار کند لذا انگیزه ایجاد کردن برای کارهای بزرگ انقلابی مهم است و نکته بعدی تفکر است که هر چه بیشتر باشد قوام کارها بیشتر است.

 

 

وی با اشاره به اینکه ما برای انقلاب یارگیری نکردیم، بر عزم و تصمیم. و در نهایت عمل کردن تأکید کرد و با اشاره به گلایه مندی رهبری از اینکه شاعران به قضایای مسجد گوهرشاد نپرداختند؛ افزود: آیت الله بافقی از سال ۱۳۰۵ به مدت ۸ سال در برابر رضاخان ایستاد؛ یک عالم دینی در برابر توطئه مهم دین زدایی ایستاد اما مردم ما چقدر خبر دارند؟ در طول تاریخ حق و باطل همواره در جنگ بودند و همیشه حق در اقلیت و همیشه هم حق پیروز بوده گرچه باطل گاهی جولانی هم داشته است.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع اردبیل شیراز روزنامه جشن های دهه کرامت بیانیه گام دوم انقلاب چهارمحال و بختیاری معاون رئیس جمهور حلقه های صالحین حجت الاسلام عسکری اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن در نشست با اصحاب رسانه از پیگیری گسترده برای دریافت منابع ماده ۱۲ برای شرکت های خصوصی و سرمایه گذاری در بخش ریلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، سید میعاد صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قرارداد و تفاهم نامه لازم برای اجرایی شدن پرداخت منابع ماده ۱۲ بین وزرای راه و شهرسازی و نفت به امضا رسید و قرارداد با شرکت ها بسته شد.

به گفته صالحی، کاربرگ میزان صرفه جویی ناوگان با تایید راه آهن به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ارسال و اکنون حواله های پرداخت به وزارت نفت تحویل داده شده است .

حجم ویدیو: 7.19M | مدت زمان ویدیو: 00:03:35 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • فرهنگسازی گسترش ورزش در جامعه کارگری ضروری است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک