Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جعفر مردانی روز سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان افزود: در حالی که که طرح احداث کتابخانه مرکزی استان در سال ۸۸ به تصویب دولت رسیده است و اعتبارات ملی برای آن پیش‌بینی شده اما این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی ادامه داد: هر سال در خصوص موانع اجرای این طرح، جلسات و نشست‌های متعددی برگزار می‌شود اما اینکه چرا هنوز اراده‌ای برای پیگیری این موضوع از مسئولان ملی در استان شکل نگرفته جای سوال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانی با انتقاد نسبت به نحوه پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص احداث کتابخانه مرکزی استان، اهتمام بیش از پیش این اداره کل برای تعیین تکلیف این طرح مهم فرهنگی را خواستار شد.

وی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از الزامات رشد و پیشرفت استان عنوان کرد و گفت: بنا بر شواهد و همچنین گزارش‌های موجود مقوله کتابخوانی در استان مورد کم توجهی قرار گرفته است و رفع این چالش نیازمند عزم همگانی است.

مردانی پیشنهاد داد، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در یک طرح تحقیقاتی و پژوهش‌های میدانی علل بی‌توجهی مردم به کتاب و کتابخوانی را شناسایی تا برای رفع این موانع راهکارهای لازم تدوین شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بخش فرهنگ از اعتبارات لازم برخوردار نیست، اظهار داشت: در حوزه فرهنگی هرچه اعتبار تخصیص داده شود باز هم کم است چرا که فرهنگ زیربنای یک جامعه است و باید بیش از سایر حوزه‌ها به آن توجه کرد.

مردانی همچنین به آغاز ششمین فراخوان انتخاب پایتخت کتاب ایران اشاره کرد و گفت: شهرکرد در سال‌های گذشته یکی از نامزدهای مطرح کسب این عنوان در کشور بود اما شرایط فعلی استان در حوزه کتابخوانی نشان می‌دهد مسیر سال‌های گذشته بخوبی ادامه نیافته است و استان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

به گزارش ایرنا، در این نشست در خصوص وضعیت کتابخانه فرهنگسرای شهر گهرو گزارشی ارائه و مقرر شد تا این طرح تا هفته دولت آماده بهره‌برداری شود.

همچنین مقرر شد تا با فرمانداران و شهرداران در خصوص راه اندازی کتابخانه در شهرهای بدون کتابخانه نشست‌هایی برگزار شود تا شرایط تحقق این مهم فراهم شود.

همچنین بنا شد تا روستاها و مناطق عشایر نشین استان که ظرفیت معرفی برای شرکت در جشنواره روستاهای دوست دار کتاب هستند نیز شناسایی و به تهران معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۵۲ کتابخانه نهادی و ۱۳ کتابخانه مشارکتی در چهارمحال و بختیاری فعال است و ۳۸ هزار نفر در استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که نیمی از آنان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری

احمد فرهادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پویش اهدای کتاب یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در فصل بهار است.

وی افزود: پارسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کتاب برای کتابخان‌های استان خریداری و توزیع شد.

بیشتر بخوانید

برپایی ۱۰ غرفه فرهنگی به همت کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال‌وبختیاری

فرهادی اضافه کرد: تلاشمان این است که منابع کتابخانه‌ای مدام به روز رسانی شود تا دستیابی دوستداران کتاب به منابع بهتر و به‌روز تسهیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت