Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:33:48 GMT

کشاورزان استهبان، سبزی با طعم واقعی کاشتند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۲۶۶۸

کشاورزان استهبان، سبزی با طعم واقعی کاشتند

آنان که ۳۰ نفر بودند با حمایت مرکز جهاد کشاورزی ایج طی یک دوره کامل آموزشی و کارشناسی شده، سبزی کاملاً پاک و ارگانیک در این منطقه کشت کردند.
به این ترتیب سبزی سالم و بدون استفاده از هرگونه کود و سم شیمیایی در ایج کشت شد و آنگونه که رئیس مرکز جهاد کشاورزی ایج استهبان اعلام کرده بقیه کشاورزان هم از این نوع کشت استقبال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هادی درویش زاده سه شنبه به ایرنا گفت: کشاورزان از فروردین ۹۸ پس از برگزاری چندین کلاس‌های ترویجی با استفاده از کودها و سموم بیولوژیک کاملاً عاری از هرگونه سموم شیمیایی خطرناک، اقدام به کشت سبزی کردند.
وی دلیل طعم نامناسب بعضی میوه‌ها و سبزی‌ها را باقی ماندن سموم و کودهای شیمیایی در این سبزی‌ها عنوان کرد و گفت: با افزایش مصرف این سموم و کودها، آنتی اکسیدان های میوه و سبزی کاهش می‌یابد، از این رو محصولات کشاورزی بدون طعم و خاصیت می‌شوند.
این مسئول ادامه داد: استفاده زیاد از سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی در زمین‌های کشاورزی، باقی ماندن این ترکیبات و عناصر در میوه و سبزی باعث افزایش نگرانی‌ها شده و کارشناسان جهاد کشاورزی در تلاشند با استفاده از توصیه‌ها و برگزاری کلاس‌های ترویجی کودهای طبیعی و سموم بیولوژیکی را به کشاورزان معرفی کنند تا از مصرف بی رویه سموم شیمیایی کاسته شود.
استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز از مناطق مهم تولید انجیر و زعفران کشور است.
۱۸۷۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استهبان کشاورزی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از افزایش پنج هزار هکتاری اراضی پنبه خبر داد و گفت: میزان کشت پنبه در گلستان به ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

قربان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: کشت پنبه در گلستان اکنون آغاز شده است و تا خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حدود سه هزار تن پنبه در کشور داریم، افزود: این میزان بیش از نیاز کشاورزان است و به عبارتی ما به خودکفایی رسیده‌ایم.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور معتقد است که برای افزایش تولید نیاز است تا کشاورزان بذرهای استاندارد و برچسب‌دار را خریداری کنند، چراکه تنها در این صورت میزان تولید در سطح افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نیاز کشور حدود ۱۵۰ هزار تن الیاف است، افزود: در برنامه داریم تا ظرف پنج سال آینده به مرز خودکفایی برسیم.

قربانی میانگین برداشت پنبه در گلستان را سه تا چهار تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان با مشورت از کارشناسان برای زمان سم‌پاشی و تهیه نوع بذر می‌توانند این میزان برداشت را به حدود دو برابر افزایش دهند.

وی ارقام سازگار پنبه در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را ساجدی، لطیف و تابان و در مناطق شور را ارقامی نظیر ارمغان و شایان اعلام کرد و گفت: بذر خوب یکی از عوامل افزایش برداشت است.

کد خبر 746743

دیگر خبرها

  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • کشاورزان با کمباین‌های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند