Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل اعلام کرد، طرف‌های درگیر در یمن بر سر راهکار و اقدامات جدید برای آتش‌بس و عدم تشدید تنش در شهر ساحلی الحدیده و جنبه‌های فنی خروج نیروها از این شهر به توافق رسیدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: نمایندگان دولت مستعفی یمن و انصار الله در نخستین نشست از ماه فوریه تاکنون در کشتی وابسته به این سازمان حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صغیر بن عزیز، رئیس تیم دولت مستعفی در کمیته مشترک هماهنگی جهت استقرار مجدد نیروها در الحدیده گفت: تیم دولت مستعفی اجرای دومین مرحله از استقرار مجدد نیروها را به توافق بر سر قدرت، امنیت و منابع مالی مرتبط دانسته است. انصار الله نیز اعلام کرد: در سایه لجبازی دولت مستعفی و مخالفت با افشای نقشه‌های مین‌ها با اجرای نخستین مرحله از توافقنامه استکهلم موافقت کرده است.

فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به نقل از مایکل لولیسگارد، رئیس کمیته مشترک مذکور گفت: نمایندگان دولت مستعفی و انصارالله با احیای راهکار و تدابیر جدید جهت تقویت آتش بس در زودترین زمان ممکن موافقت کردند.

وی افزود: در نشست اعضای کمیته مشترک بر عرشه کشتی که دو روز به طول انجامید، دو طرف با دو سند مربوط به مفهوم عملیات در مرحله اول و دوم برای استقرار مجدد نیروها در الحدیده موافقت کردند.

حق ادامه داد: کمیته مشترک به اقدامات فنی خود پایان داده است و برای اجرا در انتظار تصمیم رهبران سیاسی است.

کمیته مشترک براساس توافقنامه استکهلم میان دولت مستعفی و انصارالله تشکیل شده است و در ماه دسامبر در منطقه تحت کنترل انصارالله نخستین نشست خود را برگزار کرد.

قرار بود اجرای استقرار مجدد نیروها در بنادر و شهر الحدیده ظرف ۲۱ روز از تاریخ آغاز آتش بس اجرایی شود اما با وجود گذشت ۹ ماه از این توافق هیچ اقدامی عملی نشده است.

در این راستا، شورای امنیت پیش نویس قطعنامه انگلیس مبنی بر تمدید فعالیت هیئت سازمان ملل در حمایت از توافقنامه الحدیده و نظارت بر آتش‌بس در این شهر به مدت شش ماه را تصویب کرد. این قطعنامه شامل چهار مأموریت اصلی هیئت سازمان ملل یعنی رهبری و حمایت از فعالیت کمیته مشترک، نظارت بر آتش بس، نظارت بر استقرار مجدد نیروهای طرفین درگیر در یمن و نظارت بر پایبندی این نیروها به آتش بس است.

همچنین هیئت سازمان ملل با طرفین درگیر در یمن همکاری می‌کند تا امنیت الحدیده و بنادر آن توسط نیروهای امنیت داخلی تضمین و در خصوص اقدامات سازمان ملل برای کمک به دو طرف جهت اجرای کامل توافقنامه الحدیده تسهیل و هماهنگی صورت گیرد.

دولت مستعفی انصارالله با نظارت سازمان ملل ۱۳ دسامبر توافقنامه استکهلم را امضا کردند که شامل راهکار تبادل اسرا و تفاهم در خصوص وضعیت شهر تعز و برقراری آتش‌بس در این شهر است. اجرای این توافقنامه با موانع مختلفی روبه‌رو است چرا که دو طرف یمنی در تفسیر تعدادی از بندها آن اختلاف نظر دارند؛ مساله‌ای که موجب شده جنگ در این کشور طولانی وساکنانش به کمک‌های انسانی نیاز داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد استان الحدیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عجیب برکه پریان در استان گیلان؛ سند تک برگ به نام دولت صادر شد

ذبیح الله خداییان روز پنجشنبه افزود: پیرو اطلاعیه دریافتی، برخی افراد درخواست صدور سند مالکیت برای زمین موسوم به برکه پریان در یک موقعیت مطلوب و بهترین نقطه شهر آستارا و در مجاورت دریا (مجاور بازارچه مرزی) به مساحت ۸۳ هزار و ۴۰۹ متر مربع را داشتندو دستگاه‌های متولی نیز صدور سند مالکیت را در دستور کار قرار دادند.

از مرکز رسانه قوه قضاییه، وی افزود: پس از ورود بازرسی کل استان گیلان و با دریافت اصل پرونده‌های ثبتی، مطالعه و مداقه فنی مستندات و نیز شنیدن توضیحات نمایندگان ادارات متعدد مشخص شد اراضی یادشده ملی است.

خداییان تصریح کرد: با توجه به مستندات موجود، از صدور سند مالکیت به نام شخص مدعی جلوگیری و همزمان اقدام لازم برای هماهنگی و همکاری و تهیه نقشه‌های حدنگاری (کاداستر) از سوی دستگاه‌های متولی به ویژه ادارات منابع طبیعی، شهرداری، راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و ثبت اسناد و املاک در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور مدیران کل دستگاه‌های ذیربط در بازرسی کل استان گیلان در نهایت، ۲ فقره سند مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مجموع به مساحت بیش از ۲۸ هکتار من جمله زمین مربوط به برکه پریان صادر شد.

وی یادآور شد: بر اساس نقشه و مشخصات موجود، مساحت دقیق عرصه مربوط به برکه پریان به میزان ۸۳ هزار و ۴۰۹ مترمربع است که در شرایط موجود و بر اساس حداقل قیمت کارشناس رسمی دادگستری ارزش دست کم سه هزار میلیارد تومان دارد.

خداییان تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری و به دنبال پیگیری‌های بعدی سازمان بازرسی، سند مالکیت برکه پریان به نام سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شده و مقرر است در راستای حقوق عامه به عنوان فضای سبز، احداث پارک و پارکینگ عمومی بازارچه مرزی آستارا در اختیار شهرداری و برای استفاده مردم آستارا قرار گیرد.

منبع: ایرنا

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • مورد عجیب برکه پریان در استان گیلان؛ سند تک برگ به نام دولت صادر شد
  • افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در لرستان
  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز + فیلم
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • به زودی، تحقق دستور رهبر انقلاب در دولت سیزدهم
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد