Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- سخنگوی قوه قضائیه گفت: یکی از تحولات دستگاه قضا تحقق بخشیدن به اصل کرامت انسانی است که از مهمترین مواد سند تحول قضایی است. حضور سرزده و بدون تشریفات ریاست قوه قضائیه در سازمان‌های تابعه خود زمینه‌ای برای اجرای عملی کرامت قاضی و دادگاه و مردم است.

 ششمین نشست سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه صبح امروز در مجتمع قضایی امام خمینی تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین اسماعیلی در آغاز این نشست ضمن تبریک ایام ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت گفت: خداوند را شاکر هستم که در ایام دهه کرامت قوه قضاییه در مسیر تحقق برنامه‌های تحولی خود دستورالعمل جدید حفظ کرامت را ابلاغ کرد. ما بر این باور هستیم که انسان به عنوان اشرف مخلوقات دارای کرامتی است که در همه ادیان الهی وجود دارد. در قرآن مرضوع کرامت انسان از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی از تحولات دستگاه قضا تحقق بخشیدن به اصل کرامت انسانی است که از مهمترین مواد سند تحول قضایی است. حضور سرزده و بدون تشریفات ریاست قوه قضائیه در سازمان‌های تابعه خود زمینه‌ای برای اجرای عملی کرامت قاضی و دادگاه و مردم است. علاوه بر ریاست قوه قضائیه مقرر شده سایر مسئولان نیز با حضور در زیرمجموعه خود نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند که شاخصه مدیریت انقلابی و مردمی است و امیدوار هستیم الگوی سایر بخش‌های اجرایی باشد.

اسماعیلی افزود: تصویب دستورالعمل حفظ کرامت هم در همین چهارچوب است که کار پژوهشی آن در مدت کوتاهی انجام شد. این دستورالعمل جامع و مفصل است و براین باور هستم که می‌تواند به عنوان منشور رفتاری مورد توجه قرا بگیرد. این دستورالعمل ٥ فصل و ٣٣ ماده دارد و ریاست قوه قضائیه از آن به عنوان دستورالعمل احرایی یاد کردند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: ما به همکارانمان ابلاغ کرده‌ایم و اقدامات آنها را پایش خواهیم کرد و در مقابل توقع داریم حرمت دستگاه قضا مورد نظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اگر به هر دلیلی احدی از مراجعان اهمال و بی‌توجهی از جانب همکاران ما مشاهده کردند مدیران واحدهای قضایی و نظارتی را از نحوه رفتار همکارانمان مطلع کنند و بخواهند به نحوه شایسته مورد مراعات قرار بگیرد.

اسماعیلی گفت: رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی همچنان در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد و هدف ما رسیدگی سریع و قاطع است. بنای ما این است که در دوره تحول اهتمام بیشتری در این حوزه داشته باشیم و در همین راستا ریاست قوه قضائیه دستورالعمل رسیدگی تخصصی به جرائم را ابلاغ کرده‌اند و به زودی مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی در همین ساختمان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این اقدام نیز اثبات کننده اهتمام قوه قضائیه است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص احکام جدید در فاصله دو نشست سخنگویی نیز گفت: ٥٨ نفر در دادگاه‌های ویژه ما محکومیت دریافت کرده‌اند و یا محکومیت آنها قطعی شده است. در این راستا شهروز ریخته‌گران به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به ٧ سال حبس، فیروز ریخته گران با همین اتهام به ١٥ سال حبس، بهروز ریخته گران نیز به ١٥ سال حبس و رد مال به مبلغ ٨ هزار و ٥٩٦ میلیارد و ٨٥٢ ملیون و ٥٢٦ هزار و ٦٦٠ ریال و فراز ریخته‌گران به ٧ سال حبس محکوم شده اند.

وی افزود: در همین پرونده محمدرضا توسلی به جرم معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و دریافت رشوه به ١٠ سال حبس، ٣ سال انفصال از خدمت و رد مال به مبلغ ١٢ هزار دلار محکوم شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: در این پرونده مجموعا ٤١ نفر مجرم شناخته شده‌اند و ٢ نفر نیز حکم برائت گرفته‌اند.

سخنگوی دستگاه قضا همچنین از صدور حکم سیدهادی رضوی خبر داد و گفت: حکم این فرد صادر شده و در حال تایپ است.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تغییر معاون اول دستگاه قضا چه بود؟

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفت: مدتی پیش معاول اول قوه قضائیه با استدلالی که داشتند استعفا دادند و براساس همان توضیحات، استعفا را پذیرفتم.

وی افزود: بیش از تمام موضوعات دیگر درباره انتصاب معاون قوه قضائیه با افراد مختلف مشورت کردم.

معاون قوه قضاییه منصوب شد | معرفی جانشین محمد مصدق از سوی اژه‌ای سخنگوی جدید قوه قضائیه شد + عکس

اژه‌ای اظهار کرد: براساس شاخص‌ها و وظایف معاون اول، پس از مشورت‌ها ‌ و جمع‌بندی، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب شد.

رئیس قوه قضائیه به لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار شخصیتی توانمند و اهل کار میدانی و تعامل است.

توضیحات حجت‌الاسلام اژه‌ای را ببینید:

کد خبر 845378 برچسب‌ها خبر ویژه قوه قضائیه غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای

دیگر خبرها

  • تذکر رئیس قوه قضائیه درباره پرهیز از صدور قرار تامین منتهی به بازداشت (فیلم)
  • هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • هم‌افزایی شهرداران کلانشهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • رئیس دادگستری خراسان رضوی، معاون اول قوه قضاییه شد
  • علت تغییر معاون اول دستگاه قضا چه بود؟
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • پلاک گذاری ۵۴۵ دستگاه تراکتور در محمودآباد
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت
  • آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران