Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معاون دانشجویی دانشگاه اراک روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه توضیح داد: این مسابقات ۲۱ شهریور ماه جاری با حضور ۲۰ تیم ۲ نفره از ۱۰ استان کشور شامل استان مرکزی، تهران، سمنان، اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان، زنجان، قم، همدان و البرز برگزار می‌شود.

«علیرضا بهرامی» افزود: این مسابقات توسط انجمن‌های علمی مواد و متالوژی دانشگاه اراک به اتحادیه انجمن‌های علمی مواد کشور پیشنهاد شد و با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فراخوان برگزاری نخستین دوره مسابقات جوشکاری در بهمن ماه سال گذشته توسط انجمن علمی مواد و متالوژی کشور انجام گرفت و در این فراخوان ۵۶ تیم برای حضور در رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند که از بین آنها ۲۰ تیم انتخاب شد.

معاون دانشجویی دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: این مسابقات زیر نظر افراد متخصص و با تجربه در زمینه رشته جوشکاری و با حضور داوران متخصص از استان مرکزی و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

بهرامی افزود: نخستین دوره مسابقات سراسری جوشکاری کشور با همکاری و حمایت شرکت‌های صنعتی و نهادهای استان مرکزی از جمله شرکت ماشین سازی اراک، واگن پارس اراک، انجمن‌های جوشکاری آزمایش‌های غیر مخرب و معاونت علمی و پژوهشی سپاه روح الله برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعتی استان مرکزی، انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی از جمله بازدید از موزه مفاخر، چهار فصل و بازار اراک از جمله برنامه‌های جانبی این مسابقات است.

معاون دانشجویی دانشگاه اراک ادامه داد: ارتباط بدنه دانشگاه و صنعت از جمله برنامه‌های اولویت دار امسال این دانشگاه است و برگزاری نخستین مسابقات سراسری جوشکاری کشور در استان با این هدف دنبال می‌شود.

عضو هیأت علمی مواد و متالوژی دانشگاه اراک و رئیس مسابقات سراسر جوشکاری کشور نیز در این نشست گفت: با توجه به تجربه موفق برگزاری هجدهمین همایش ملی جوشکاری سال ۹۶ در دانشگاه این شهرستان و پیشنهاد اتحادیه‌های مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه و موافقت وزارت علوم این دوره از مسابقات شهریور ماه امسال در این دانشگاه برگزار می‌شود.

«فردین نعمت زاده» افزود: این مسابقات با همکاری و همراهی برخی صنایع و نهادهای استان مرکزی با هدف بهبود کیفیت، مهارت و تجربه اندوزی دانشجویان برای ارتباط با صنایع و اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی برگزار می‌شود.

عضو هیأت علمی گروه مواد و متالوژی دانشگاه اراک دبیر علمی مسابقات سراسری جوشکاری کشور نیز در این نشست گفت: گروه مواد و متالوژی دانشگاه این شهرستان با قدمت کمتر از هشت سال توانسته اقدامات مهمی در زمینه برگزاری همایش علمی و تخصصی داشته که برگزاری هجدمین همایش جوش و بازرسی کشور در این دانشگاه در بهمن ماه سال ۹۶ از جمله این اقدامات بوده است.

«حسین مستعان» افزود: برگزاری نخستین دوره مسابقات سراسری جوشکاری از دیگر اقدامات این گروه به شمار می‌رود که در راستای اهداف سیاست‌های کلان بالا دستی، مهارت افزایی و بهبود توان دانشجویان در شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد شور و نشاط دانشجویی و رسیدن به اهداف دانشگاه‌های نسل سوم و دستیابی به دانشگاه کار آفرین و مرتبط با جامعه از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

دانشگاه اراک با ۱۱۵ رشته تحصیلی دارای ۲۲۵ عضو هیأت علمی است.

۱۹۵۵/‏۶۰۱۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه اراک آموزش دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان بزرگترین رویداد کاراته کشور است/ نمره عالی میزبانی

سیدحسن طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزبانی همدان در مسابقات کاراته قهرمانی کشور اظهار کرد: امروز بیش از ۴ هزار کاراته‌کا از تمام استان‌های کشور در دو بخش دختران و پسران میهمان همدانی‌ها هستند.

وی افزود: خوشبختانه یک هم‌افزایی خوبی در میان مدیریت ارشد، دستگاه ورزش و هیئت کاراته استان همدان وجود دارد و همین موضوع باعث شده این استان مقصد اول میزبانی‌های فدراسیون کاراته باشد.

رئیس فدراسیون کاراته کشور با اینکه تمام شرکت‌کنندگان از میزبانی همدان رضایت کامل دارند، گفت: تیم‌های ملی ما در سال ۱۴۰۳ در چندین و چند رویداد ملی و بین‌المللی حضور پیدا خواهند کرد و این مسابقات یکی از مهمترین انتخابی‌های تیم ملی است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: ما در سال ۱۴۰۳ سال بسیار پر ترافیکی را در کاراته پیش رو داریم که می‌توان به مسابقات قهرمانی آسیا در همه رده‌های پایه در فلیپین، مسابقات بزرگسالان در هانگژو چین، مسابقات قهرمانی تیم‌های جهان در رده‌های پایه در ایتالیا و بزرگسالان در اسپانیا اشاره کرد.

وی با بیان اینکه همدان ظرفیت میزبانی بسیار بالایی دارد، بیان کرد: استان همدان در بخش ورزشکاران، داوران و مربیان طرفیت بسیار بالایی دارد و گاهاً یک شهرستان همدان اندازه یکی از استان‌های کشور کاراته‌کا و قهرمان پرورش می‌دهد.

رئیس فدراسیون کاراته عنوان کرد: در اجرای این مسابقات هم تیم اجرایی همدان سنگ تمام گذاشته است.

طباطبایی با اشاره به پیشنهاد به استاندار همدان گفت: بنده به استاندار همدان پیشنهاد داده‌ام با توجه به ظرفیت سخت افزاری همدان این استان به عنوان کمپ بین‌المللی برای تیم‌های ملی کاراته معرفی شود.

وی افزود: با توجه به آب و هوای همدان این استان می‌تواند میزبان اردوهای تیم ملی و مسابقات داخلی و بین‌المللی کاراته کشور باشد.

کد خبر 6080371

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ افتتاح شد
  • همدان میزبان بزرگترین رویداد کاراته کشور است/ نمره عالی میزبانی
  • هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند
  • گیلان، میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان