Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@09:36:52 GMT

ضرورت تغییر نگاه به کودکان دارای معلولیت

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۲۸۰۷

ضرورت تغییر نگاه به کودکان دارای معلولیت

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله مسعودی فرید در همایش تقدیر از دختران بهزیستی استان تهران که صبح امروز برگزار شد، گفت: فعالیت‌های سازمان بهزیستی در دو حیطه انجام می‌شود که یکی از آنها جایگاه دختران در روابط بین فردی و نقشی که در خانواده می‌خواهند ایفا کنند، است و همچنین نقش اجتماعی آنها که شامل تحصیلات و اشتغال و … می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه‌ها بهزیستی برنامه‌های اساسی و راهبردهای کلی دارد که در جهت اجرایی شدن آنها با کمک مشاورین و متخصصین اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای مؤثر بودن نقش فردی و اجتماعی مددجویان باید مهارت اجتماعی آنها تقویت شود، گفت: همچنین باید موانع از سر راه این افراد برداشته شود تا توانمندی‌هایی که دارند عملیاتی شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی برای رشد همه جانبه دختران از زمان مهدکودک اقدامات لازم را انجام می‌دهد و از بچه‌هایی که ممکن است تحت شرایط خاص قرار داشته باشند مراقبت‌های ویژه ای صورت می‌گیرد.

فرید با تأکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت دختران معلول نیز در دستور کار ما قرار دارد، افزود: مناسب سازی معابر و مسیر رفت و آمد یک وجه مناسب سازی است و موضوع دیگر این است که باید ذهن خود را مناسب سازی کنیم و این نگاهی که به معلولان هست، باید تغییر پیدا کند.

به گفته وی، تغییر نگاه می‌تواند در جهت اجرای بهتر سیاست‌ها و برنامه‌های ما مؤثر باشد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تغییر نگاه باید در نظام آموزشی و دانشگاهی مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: اگر حمایت‌ها و تسهیل گری های ما تداوم داشته باشد، برنامه‌هایی را که قصد داریم اجرا کنیم به صراحت نتیجه بهتری خواهد داشت.

کد خبر 4667972 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه گویی، دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت / ضرورت بازآفرینی متون کهن به زبان امروزی

نویسنده و قصه‌گوی برجسته ایرانی حوزه کودک و نوجوان گفت: قصه دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت است، همچنین بازآفرینی متون کهن برای نسل امروز و به زبان و پیام امروزی امری ضروری است.

فرهاد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قصه دریچه‌ای به سوی دنیای خیال و خلاقیت است و نقشی اساسی در رشد و تربیت کودک ایفا می‌کند، چرا که قصه‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا با مفاهیم مختلف آشنا شوند، ارزش‌های انسانی را درک کنند و مهارت‌های زندگی را بیاموزند.

وی ادامه داد: قصه ابزاری قدرتمند برای تربیت کودکان است؛ قصه‌ها با به تصویر کشیدن دنیاهای جدید و شخصیت‌های مختلف، به کودکان کمک می‌کنند تا قوه تخیل و خلاقیت خود را پرورش دهند و با استفاده از کلمات و عبارات متنوع در قصه‌ها، دایره لغات کودکان افزایش می‌یابد.

این نویسنده و قصه‌گوی برجسته حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: کودکان از طریق قصه می‌توانند احساسات خود و دیگران را درک کرده و برای زندگی در جامعه آماده شوند، از این رو قصه در مدیریت احساسات کودکان نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

وی گفت: ایجاد الگوهای رفتاری مناسب برای کودکان و انتخاب درست و غلط در پرتوی قصه‌ها حاصل می‌شود، به همین خاطر قصه‌گویی باید به صورت جذاب و خلاقانه صورت گیرد تا کودکان از آن لذت ببرند و به آن علاقه‌مند شوند.

حسن‌زاده افزود: دغدغه اولیه نویسندگان همیشه باید تألیف و خلق یک اثر خلاقانه باشد، اما نباید از بازآفرینی متون کهن هم غافل شد؛ ضرورت دارد متون کهن برای نسل امروز و به زبان و پیام امروزی بازآفرینی شود، چرا که ما دچار یک گسست فرهنگی شده‌ایم و اگر این گسست ترمیم نشود، باید شکست فرهنگی را تجربه کرد، ما ریشه‌هایی داریم که اگر آن را از یاد ببریم، خواسته یا ناخواسته درخت تنومند فرهنگی خشکیده می‌شود، بنابراین بازآفرینی و بازنویسی ضرورت دارد و سبب می‌شود بچه‌ها را با قصه‌ها، افسانه‌ها و مثل‌ها آشنا کنیم و این کار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه قصه‌های پندآموز، قصه‌های تصویری و قصه‌های منظوم نمونه‌هایی از قصه‌های جذاب و آموزنده برای کودکان است، اظهار کرد: ضمن اینکه فناوری جهان امروز آن قدر قدرتمند است که همه چیز را می‌پوشاند و بر همه چیز مسلط می‌شود، در این شرایط اصالت‌ها ناپیدا می‌شود و این مسئله خیلی مهم است که به بچه‌ها بگوییم ما در گذشته چه داشته‌ایم.

کد خبر 735565

دیگر خبرها

  • دیدار عیدانه شهردار منطقه ۱۵ با کودکان شیرخوارگاه شبیر
  • قصه گویی، دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت / ضرورت بازآفرینی متون کهن به زبان امروزی
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر