Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین اسماعیلی از ابلاغ دستورالعمل رسیدگی تخصصی به جرائم و مفاسد اقتصادی از سوی رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: در تهران مجتمع تخصصی رسیدگی به جرائم اقتصادی ایجاد خواهد شد.

قدس آنلاین: سخنگوی قوه قضائیه از ابلاغ دستورالعمل جدید حفظ کرامت ارباب رجوع از سوی حجت الاسلا رئیسی خبر داد و گفت: یکی از تحولات دستگاه قضا تحقق بخشیدن به اصل کرامت انسانی است که از مهمترین مواد سند تحول قضایی است که در جکم مقام معظم رهبری در امتصاب رئیس قوه قضائیه نیز مورد تأکید قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان تهران حضور سرزده و بدون تشریفات حجت الاسلام رئیسی در سازمان‌های تابعه را زمینه‌ای برای اجرای عملی کرامت قاضی و دادگاه و مردم دانست و اظهار داشت:  علاوه بر ریاست قوه قضائیه مقرر شده سایر مسئولان نیز با حضور در زیرمجموعه خود نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند که شاخصه مدیریت انقلابی و مردمی است و امیدوار هستیم الگوی سایر بخش‌های اجرایی باشد.

اسماعیلی افزود: تصویب دستورالعمل حفظ کرامت هم در همین چهارچوب است که کار پژوهشی آن در مدت کوتاهی انجام شد. این دستورالعمل جامع و مفصل است و براین باور هستم که می‌تواند به عنوان منشور رفتاری مورد توجه قرا بگیرد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه ما به همکارانمان ابلاغ کرده‌ایم و اقدامات آنها را پایش خواهیم کرد ، افزود: در مقابل توقع داریم حرمت دستگاه قضا نیز حفض و رعایت شود.

مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی تشکیل می شود

اسماعیلی گفت: رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی همچنان در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد و هدف ما رسیدگی سریع و قاطع است. بنای ما این است که در دوره تحول اهتمام بیشتری در این حوزه داشته باشیم و در همین راستا ریاست قوه قضائیه دستورالعمل رسیدگی تخصصی به جرائم را ابلاغ کرده‌اند و به زودی مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی مرکب از دادسرای جرایم اقتصادی، دادسرای جرایم پولی و بانکی، شعب دارای استجازه از رهبری برای رسیدگی به مفاسد، دادگاه کیفری، دادگاه های رسیدگی به پرونده های اخلال در نظام اقتصادی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این اقدام نیز اثبات کننده اهتمام قوه قضائیه است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص احکام جدید در فاصله دو نشست سخنگویی نیز گفت: ٥٨ نفر در دادگاه‌های ویژه ما محکومیت دریافت کرده‌اند و یا محکومیت آنها قطعی شده است. در این راستا شهروز ریخته‌گران به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به ٧ سال حبس، فیروز ریخته گران با همین اتهام به ١٥ سال حبس، بهروز ریخته گران نیز به ١٥ سال حبس و رد مال به مبلغ ٨ هزار و ٥٩٦ میلیارد و ٨٥٢ ملیون و ٥٢٦ هزار و ٦٦٠ ریال و فراز ریخته‌گران به ٧ سال حبس محکوم شده اند.

وی افزود: در همین پرونده محمدرضا توسلی به جرم معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و دریافت رشوه به ١٠ سال حبس، ٣ سال انفصال از خدمت و رد مال به مبلغ ١٢ هزار دلار محکوم شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: در این پرونده مجموعا ٤١ نفر مجرم شناخته شده‌اند و ٢ نفر نیز حکم برائت گرفته‌اند.

این خبر تکمیل می شود

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضاییه قوه قضاییه مفاسد اقتصادی غلامحسین اسماعیلی سید ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها در رسیدگی به مشکلات نیازمندان استان بوشهر مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در نشست با مسؤولان بانکی استان بوشهر با تبریک میلاد کریم اهل بیت علیه‌السلام حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جایگاه بانک در نظام اقتصادی جامعه را مهم و تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: هر روز بر تأثیرگذاری بانک در نظام اقتصادی جامعه افزون‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، رشد اقتصاد جامعه را با مشارکت نظام بانکداری دانست و بیان کرد: بانک قلب اقتصاد جامعه معرفی شده و حرکت اقتصادی بانک‌ها در جامعه باید هدفمند و بر اساس نیاز جامعه باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه بانک‌ها در حوزه اقتصاد نقش راهبردی و استراتژیک دارند تصریح کرد: بانک‌ها باید نگاه ویژه‌ای به حوزه دانش‌بنیان و زیست بوم نوآوری داشته باشند.

امام جمعه بوشهر، نقش بانک در توسعه اقتصاد جامعه را مهم دانست و اضافه کرد: اگر در بانک‌ها دانش حکمفرما نباشد دچار بحران می‌شوند.

وی توجه به مطالبات مردم، تولید، اقتصاد و توسعه زیرساخت‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: پرداخت تسهیلات و وام به مردم که دچار مشکلات اقتصادی هستند و از آن طرف تنفس برای پرداخت معوقات بانکی و اقساط مردم گرفتار یک ضرورت است.

آیت الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه بانک‌ها در اجرا طرح‌های زیربنایی در نقاط محروم و کم برخوردار باید نقش ارزنده و شاخص ایفا کنند افزود: شناسایی فقرا و نیازمندان در رسیدگی به مشکلات اقتصادی آنان را یکی از مأموریت‌های مهم بانک‌ها باید باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه اشتغال، اقتصاد و فعالیت‌های تولیدی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در انجام کارهای زیربنایی از جمله حوزه مبلمان و خدمات شهری و عرصه درمانی باید بانک‌ها نقش خود را بیشتر نشان دهند.

امام جمعه بوشهر نقش بانک‌ها در اقتصاد جامعه را راهبردی استراتژیک دانست و گفت: بانک‌ها در رسیدگی به مشکلات مردم نیازمند و توسعه امور زیربنایی جامعه در شهرها و روستاها بیشتر مشارکت کنند.

کد خبر 6063853

دیگر خبرها

  • ارائه الگوی جدید برای تولید آمارهای اقتصادی
  • ستاد انتخابات کشور: دستگیری ۱۲۵۴ نفر در روز انتخابات
  • کمیته‌های تخصصی تحقق شعار سال در دستگاه‌های تشکیل می‌شود
  • بانک‌ها در رسیدگی به مشکلات نیازمندان استان بوشهر مشارکت کنند
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال 
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • ۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز در مسیرهای ارتباطی تشکیل شد
  • بیمارستان تخصصی وزارت نفت در استان بوشهر ساخته شود