Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@22:31:56 GMT

فرایند تعلیق؛ ایران 8 تا 9 ماه فرصت دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۲۸۶۷

فرایند تعلیق؛ ایران 8 تا 9 ماه فرصت دارد

دیروز شایعه تعلیق فوتبال برای یکی دو ساعتی به روی زبان ها آمد، درست در همان ساعاتی که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نام ایران را از رنکینگ برداشته بود.

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق تلخ چند سال پیش برای ایران رخ داده بود. زمانی که علی آبادی رییس وقت ورزش کشور محمد دادکان، رییس فدراسیون فوتبال را بعد از بازگشت از جام جهانی آلمان از کار برکنار کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویی که نمی دانست بر اساس قانون فیفا فقط اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال می توانند رییس را برکنار کنند. این اتفاق بد هر از گاهی برای تیم های آسیایی تکرار می شود. در سال های اخیر این شرایط بد را کویت تجربه کرده بود.

 

بهانه این بار تعلیق فوتبال ایران که در رسانه ها مطرح شد مهیا نکردن حضور بانوان دراستادیوم های فوتبال به خصوص استادیوم آزادی است. اگر چه فدراسیون فوتبال در تلاش است از این مانع عبور کند و حتی می خواست بازی تیم ملی در برابر امید را هم با حضور تماشاگران برگزار کند اما واقعیت این است که فدراسیون فوتبال به تنهایی در این باره تصمیم گیرنده نیست و برای فراهم کردن مقدمات حضور بانوان در استادیوم های فوتبال نیاز به مجوز نهادهای قانونی هم دارد.

 

اما از نظر حقوقی تعلیق فوتبال یک کشور به یکباره رخ نمی دهد و یک پروسه طولانی مدت است. این پروسه از زمانی که یک کشور از فیفا اخطار می گیرد تا تعلیق می شود دست کم 8 تا 9 ماه طول می کشد و می توان گفت در این برهه از زمان خطری ایران را تهدید نمی کند و شاید تنها فدراسیون فوتبال برای مهیا کردن حضور بانوان در استادیوم های فوتبال اخطار گرفته باشد. از نظر حقوقی بدین شکل است ابتدا فیفا در خصوص خطایی که فدراسیون فوتبال مرتکب شده نامه می زند و استعلام می گیرد. بعد از پاسخ استعلام کمیته تعیین وضعیت فدراسیون ها تشکیل جلسه می دهد و پاسخ را  بررسی می کند و اگر در خصوص خطایی که اتفاق افتاده به باور برسد به شورای عالی فیفا پیشنهاد تعلیق می دهد. در یکی از چهار جلسه سالیانه شورای عالی فیفا این موضوع مطرح  و‌ تعلیق اعلام می شود و یا به فدراسیون مربوطه فرصت دیگری داده می شود.

 

اگر در حال حاضر فدراسیون فوتبال به خاطر عدم حضور بانوان در استادیوم های فوتبال اخطار گرفته باشد باید گفت چند ماهی برای تغییر وضعیت فرصت دارد. البته خبرهای رسیده حاکی از آن است نامه ای در این باره به فدراسیون فوتبال ارسال شده است و از این فدراسیون خواسته شده بازی های مقدماتی جام جهانی در تهران و در استادیوم آزادی را با حضور خانم ها برگزار کند.

 

فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی محمد نبی، نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولین مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار شد و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد تا حضور تماشاگران متعاقب با آیین نامه بلیط فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

دیگر خبرها

  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • ساکت در فوتبال آفتابی شد (عکس)
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد