Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سان، بنکسی نقاشی‌هایش را با اسپری روی دیوارهای گوشه و کنار دنیا خلق می‌کند و تا امروز کسی نتوانسته هویت واقعی او را فاش کند. با این حال، بیش از دو هزار نفر از مردم بریتانیا در گروه سنی بالای ۱۸ سال در یک نظرسنجی عمومی بنکسی را محبوب‌ترین نقاش تاریخ دانستند. این در حالی است که آنها گزینه‌هایی چون لئوناردو داوینچی، ونسان ونگوگ، رامبراند و کلود مونه هم داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، بنکسی تنها هنرمند زنده در نظرسنجی انتخاب محبوب‌ترین نقاش یا مجسمه‌ساز دنیاست که در میان ۱۰ هنرمند برتر قرار می‌گیرد. نشریه هومز اند آنتیکس این نظرسنجی را برگزار کرده و مل شروود، سردبیر آن درباره نتایج چنین می‌گوید: «صدرنشینی بنکسی هم غافلگیرکننده است هم هیجان‌انگیز و نشان می‌دهد نقاشی خیابانی تا چه اندازه میان مردم جا باز کرده و محبوب است. این شخصیت مرموز برای در دسترس بودن نقاشی بسیار کوشیده و در واقع هنر را از چهاردیواری گالری‌ها به خیابان آورده است.»

کارشناسان معتقدند هر چند بنکسی از نگاه مردم امروز بریتانیا محبوب‌ترین نقاش تاریخ است اما سخت بتوان برای او جایگاهی بین بزرگ‌ترین نقاشان تاریخ دست و پا کرد. هنر داوینچی، مونه، رامبراند و ونگوگ پس از صدها سال همچنان خریدار دارد و تاریخ مصرف نقاشی‌های بنکسی ممکن است به یک دهه هم نرسد. با این حال، چکش خوردن میلیون دلاری نسخه‌های مکتوب برخی آثار خیابانی او نشان‌دهنده علاقه برخی مجموعه‌داران به نقاشی‌های معنادار بنکسی است.

کد خبر 448010

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه با عملیات وعده صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام  در جلسه هیئت رئیسه این دانشگاه اظهار کرد: عملیات غرورآفرین وعده صادق علاوه بر امیدآفرینی بین مردم و به‌ویژه جامعه دانشگاه هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست و باعث امید در دل ملت‌های مسلمان جهان نیز شد.

وی اضافه کرد:  پاسخ جمهوری اسلامی به شرارت‌های همیشگی رژیم کودک کش صهیونیستی به‌ویژه حمله ناجوانمردانه به کنسول گری جمهوری اسلامی در سوریه موجی از امید و اعتماد به نیرو‌های مسلح در کشور ایجاد کرده؛ مهم‌ترین ویژگی عملیات وعده صادق این بوده که رژیم جعلی و صهیونیستی پوشالی و قابل شکست است و از این تاریخ به بعد شاهد جسارت و اعتمادبه‌نفس گروه‌های جهادی و مبارز فلسطینی و سایر آزادمردان جهان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: مردم ایران اسلامی و به‌ویژه جامعه دانشگاهی با همه توان در کنار مسئولان قرار دارند. عملیات وعده صادق در تاریخ ماندگار و درس عبرتی برای کشور‌های است که به دنبال صدمه به ایران اسلامی هستند.

ناصری بیان کرد: جامعه دانشگاه و به‌ویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی امروز با تربیت نیرو‌های متعهد، متخصص و باورمند به کار جهادی و انقلابی و با تولید علم و دانش پشتیبان نیرو‌های مسلح و به‌ویژه غیور مردان سپاه پاسداران هستند.

وی اضافه کرد: همبستگی و حضور معنادار مردم در کنار نیرو‌های مسلح و حمایت قاطع از عملیات وعده صادق برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است و قطعاً هر زمان مردم در میان باشند جمهوری اسلامی آسیب‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی با «مَنقاش» در اصفهان
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • تغییر ناگهانی آمار پربیننده ترین برنامه ماه رمضان تلویزیون / محفل چگونه صدرنشین شد؟
  • نیروهای مسلح محبوب‌ترین قشر در بین مردم هستند
  • چرا از تورم متنفریم؟
  • ۶۶ درصد مردم ایران همراه با تلویزیون و «نون‌خ» صدرنشین
  • امیدآفرینی در جامعه با عملیات وعده صادق
  • «نون. خ ۵» پربیننده‌ترین شد و «زیرخاکی» محبوب‌ترین
  • علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند
  • ردپای مرموز یک زن در شکست‌های سپاهان؛ شیدا مقصودلو کیست؟