Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: در صورت تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه های مورد نیاز، این دانشکده می‌تواند رشته تعمیر تجهیزات پزشکی که بسیار مورد نیاز بیمارستان‌های استان است را را راه اندازی و اقدام به جذب دانشجو کند. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدجامعی امروز در حاشیه بازدید رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان فارس و مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس اظهار داشت: یکی از مطالبات اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای فارس فعال کردن دفتر نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس دارای 14 دانشکده است، بیان کرد: ایجاد دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه می تواند نقش موثر و تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف دانشگاه فنی و حرفه ای فارس به ویژه در زمینه های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

جامعی به معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس پرداخت و گفت: 60 تا 70 درصد دروس این دانشگاه به صورت عملی در کارگاه ها و آزمایشگاهها به دانشجو آموخته می‌شود.

وی افزود: دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای مهندسین آچار به دست هستند که همواره مورد استقبال صنعت قرار می گیرند و به عنوان نیروی کارآمد جذب بازار می شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس بیان کرد: در این دانشگاه دانش آموختگانی تربیت می شوند که دارای مهارت های عملی هستند و حتی برخی از آنان در زمان دانشجویی وارد بازار کار می شوند.

 جامعی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در دانشگاه فنی و حرفه ای متاسفانه این دانشگاه مغفول مانده و بسیاری این دانشگاه را که در واقع بازوی مهارتی نظام آموزش عالی  است را نمی شناسند که باید بیش از پیش برای معرفی آن تلاش کرد.

رئیس دانشکده شهید باهنر شیراز همچنین به رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد داد: جلسه مشترک شورای معاونان دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس برگزار شود تا در این نشست ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه ای برای همکاری بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی فارس به ویژه در زمینه تعمیر تجهیزات پزشکی معرفی شود.

جامعی بیان کرد: در صورت تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه های مورد نیاز، این دانشکده میتواند رشته تعمیر تجهیزات پزشکی که بسیار مورد نیاز بیمارستان های استان می باشد را راه اندازی و اقدام به جذب دانشجو کند.

چالش‌ها و مشکلات صنایع بزرگ تولید دارو و تجهیزات پزشکی شناسایی می‌شودتجهیزات پزشکی بی‌کیفیت مجوز نمی‌گیرند/رونمایی از 23 محصول جدید ساخت ایرانبرخی تجهیزات پزشکی ایرانی جای برند‌های خارجی را گرفته‌اندسهم 60 درصدی تولیدات داخلی از بازار تجهیزات پزشکی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس افزود: این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی به جهت آموزش‌های مهارتی که به دانشجویان ارائه می شود دارای نقاط مشترک زیادی هستند که می توانیم تعامل بیشتری در راستای تحقق بهتر اهداف و برنامه ها داشته باشیم.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس نیز در این جلسه ضمن تمجید آموزش های مهارتی اظهار داشت: دفتر نهاد رهبری آماده هرگونه همکاری با دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در اجرای برنامه های مختلف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدمقامی در مورد ایجاد دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس افزود: این موضوع دنبال می شود و امیدواریم بتوانیم در گام نخست نیز یک رابط بین دفتر نهادرهبری و این دانشگاه داشته باشیم.

وی همچنین با تاکید بر ادامه آموزش های بینش مطهر گفت: پیشنهاد این است چند جلسه از دروس آموزش به بینش مطهر اختصاص داده شود تا دانشجویان بیشتری از مطالب آن بهره مند شوند.

‌انتهای پیام/ ز

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت و با اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه، بهداشت و تخصصی مقرر شد آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در نیمه اول مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

جزییات شرایط شرکت متقاضیان در آزمون:

۱) افراد با داشتن دانشنامه مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

۲) دانشجویان مشغول به تحصیل در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرط فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون شرکت کنند.

۳) زمان ثبت نام آزمون در اردیبهشت سال آینده خواهد بود. زمان بندی دقیق ثبت نام در اطلاعیه های بعدی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در هفته آخر فروردین ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

۴) زمان دقیق برگزاری آزمون طی اطلاعیه بعدی اعلام خواهد شد.

۵) دروس امتحانی مطابق با دروس آزمون کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرح جدول زیر است:

بیومکانیک ۱ و ۲ و ۳ الکتروتراپی ۱ و ۲ ارزشیابی و اندازهگیری
ارتز و پروتز تمرین درمانی ۱ و ۲ و ۳ زبان عمومی
فیزیوتراپی در بیماری های اعصاب و داخلی ۱ و ۲ (قلبی، ریوی، روماتیسمی و پوستی)

کد خبر 6056188

دیگر خبرها

  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود