Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: امروز وزیر راه و شهرسازی از سازمان هواشناسی کشور بازدید کرد و در این بازدید 4 پروژه به بهره‌برداری رسید. در این مراسم رئیس سازمان هواشناسی کشور، اظهار داشت: پدیده‌های جوی از مقیاس‌های کوچک و عمق‌های کم تا مقیاس‌های بزرگ وجود دارد.

سحر تاج‌بخش مسلمان ادامه داد: 90 درصد مخاطرات مرتبط با اقلیم است و سیلاب جزو پرخطرترین شرایط جوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 4.5 میلیارد نفر تحت تأثیر مخاطرات جوی در آب و هوا هستند، گفت: فرآیند اصلی سازمان هواشناسی در چندین موضوع نظیر مدیریت داده، اطلاع‌رسانی، توسعه و تحقیق، آموزش و غیره تقسیم‌بندی می‌شود.

تاج‌بخش ادامه داد: شبکه‌های دیدبانی ما متعدد است، 141 ایستگاه هم‌دیدی، چند ایستگاه باران‌سنجی، 15 ایستگاه جو بالا، 41 ایستگاه هواشناسی کشاورزی، ایستگاه‌های دریایی و جاده‌ای و ایستگاه‌های سنجنده گردوخاک و اندازه آلودگی هوا داریم.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: داده‌هایی که از ایستگاه‌ها دریافت می‌کنیم به کمک فناوری‌های نوین به مراکز استانی و سپس ستادی و بالعکس منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: داده‌های فرودگاهی حساس است و پس از تولید در ایستگاه به برج مراقبت و بانک اطلاعاتی ما می‌رود.

تاج‌بخش با بیان اینکه در حوزه پیش‌بینی و هشدار در بخش‌های مختلف فعال هستیم، گفت: آماده توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی داریم که محصول و اطلاعات را به صورت مستقیم به دست کشاورز می‌رساند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روزانه 200 محصول متنوع در مرکز ملی خشکسالی ایجاد می‌شود ضمن آنکه در مرکز ملی اقلیم هم پیش‌بینی بلندمدت انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: توسعه شبکه دیدبانی را مدنظر قرار داده‌ایم، ایستگاه‌های مرتبط با منطقه که موجب ‌می‌شود اطلاعات و محصولات ما در شبکه جهانی قرار گیرد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در برنامه ششم توسعه برنامه داریم که کل ایستگاه‌ها را توسعه دهیم، همچنین 56 ایستگاه دیگر به 76 ایستگاه RBSM اضافه می‌شود.

تاج‌بخش با بیان اینکه سامانه پایش آلودگی هوا و گردوخاک در حال آزمایش برای عملیاتی شدن است، گفت: به این ترتیب پیش‌بینی غلظت آلاینده‌های جوی در سطح کشور انجام می‌شود همچنین اربعین امسال پیش‌بینی غلظت آلاینده‌های جوی در مسیر کربلا بین ایران و کربلا توسط سازمان هواشناسی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: نرم‌افزارهای فرودگاهی داخلی در سازمان هواشناسی راه‌اندازی می‌شود که در این باره در فرودگاه‌های رشت و شیراز انجام شد و امروز هم در فرودگاه پیام این موضوع عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا وزیر راه اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟

به گزارش قدس آنلاین، یکی از موضوعاتی که امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند در دستور کار سازمان بورس قرار گیرد عرضه‌های اولیه است. رشد عرضه‌های اولیه می‌تواند موجب بازگشت اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران در سال‌های اخیر شود.

خبرهای رسیده از سازمان بورس حاکی است ۲۰۰ عرضه اولیه در دستور کار این سازمان قرار دارد که فراینده بررسی شرکت‌ها هم اکنون در حال انجام است و به محض اینکه شرایط بورس به ثبات رسید این عرضه‌ها به ترتیب تا پایان سال انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • آماده‌باش و هشدار؛ پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • وزش باد و بارش باران برای قم پیش بینی می‌شود