Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@09:20:23 GMT

عوامل چاقی کودکان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۳۰۷۰

آفتاب‌‌نیوز :

‌دکتر احمد رضا یعقوبی با تاکید بر زود خوابیدن کودکان در ساعات ابتدایی شب عنوان کرد: کودکان باید در جهت زود خوابیدن ترغیب شوند و میزان خواب آنها به درستی کنترل شود.

این متخصص کودکان و نوزادان افزود: برخی از عوامل از جمله ساعت خواب و نوع تغذیه ارتباط مستقیمی با چاقی و اضافه وزن کودکان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با تغییر سبک زندگی، خواب و بیداری کودکان نیز تحت تأثیر شرایط قرار گرفته و روی تغذیه و فعالیت‌های آنان نیز اثرگذار بوده است.

یعقوبی عنوان کرد: کودکان سالم عمدتاً دارای وزن مناسبی هستند و از خواب کافی و تغذیه صحیح برخوردارند؛ به طور میانگین یک سوم کودکان دارای اضافه وزن هستند و این کودکان بیش از دیگران در معرض ابتلاء به دیابت و بیماری‌های قلبی قرار دارند.

این متخصص کودکان و نوزادان با بیان اینکه تغذیه‌های غلط نیز می‌تواند کودکان را دچار اضافه وزن و چاقی کند، گفت: مصرف غذاهای چرب و تنقلات و غذاهای پرکالری نقش مهمی در چاقی کودکان دارد و باید کودکان را به سمت استفاده از غذاهای کم چرب و مصرف میوه و سبزیجات تشویق کرد.

یعقوبی گفت: برای جلوگیری از چاقی باید به مشاوره‌های تخصصی تغذیه و توصیه‌های علمی در مصرف غذاهای سالم و اصلاح الگوی تغذیه‌ای و کنترل وزن توجه داشت.

وی افزود: متأسفانه در یک آمار قابل تأمل، قم دارای رتبه اول در مصرف فست فود شناخته شد، در این میان کودکان نیز علاقه زیادی به غذاهای آماده و فست فود دارند و این امر موجب افزایش غیر عادی وزن می‌شود.

این متخصص کودکان و نوزادان بیان کرد: گاهی اضافه وزن با سو تغذیه همراه است و مواد مملو از کالری و فاقد مواد مغذی جذب بدن می‌شود و کاهش عناصر مغذی همچون آهن در بدن مرا موجب می‌شود.

وی همچنین در مورد دیگر علل چاقی اظهار کرد: علاوه بر خواب نامناسب و تغذیه ناسالم، بی تحرکی نیز تأثیر فراوانی در اضافه وزن و چاقی کودکان دارد.

یعقوبی عنوان کرد: بازی‌های رایانه‌ای و تماشای تلویزیون به مدت طولانی به غیر از احتمال بیش فعالی در عدم تمرکز تا ۱۰ درصد اثر دارد و از همه مهم‌تر موجب چاقی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چاقی چاقی کودکان تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، کرم گودرزی گفت: با هدف افزایش ایمنی و تاب آوری شبکه گاز و همچنین همکاری برای تسهیل در ادامه راهسازی جاده جدید خرم آباد به کوهدشت، جابه جایی خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن روستا‌های محور چشمه زمزم به چنار شهرستان چگنی با ایمنی و موفقیت کامل انجام شد.

وی افزود: انجام این عملیات در حداقل زمان ممکن، بدون قطعی گاز در بخش خانگی و با استفاده از توان عملیاتی شرکت گاز چگنی انجام شد که صرفه جویی پنج میلیارد ریالی را نیز به همراه داشت.

دیگر خبرها

  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی