Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، کشت چغندر قند به روش نشایی در منطقه سه آسیابه بخش مرکزی شهرستان کوهدشت با حضور دکتر امیری ،مدیر شهرستان،دکتر حیدری رئیس بخش مرکزی ،مسئول  بهبود تولیدات گیاهی، زراعت و جمعی از کارشناسان این مدیریت آغاز شد

مدیر  جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت  اعلام کرد: توسعه کشت های نشایی یکی از اولویت های سازمانی وزارت جهاد کشاورزی است و بر این اساس کشت چغندرقند با این روش در سطح ۸ هکتار برای نخستین بار در روستای سه آسیابه  آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش طول دوره رشد، کاهش مصرف آب

دکتر امیری مدیر شهرستان ادامه داد: کاهش طول دوره رشد، کاهش مصرف آب، کاهش آفات و بیماری ها و کاهش هزینه های مرحله کاشت و برداشت از جمله مزایای کشت نشایی است.

وی گفت: اگر کشت نشایی چغندرقند با تاخیر انجام شود مشکلی ایجاد نمی شود و نشا در فروردین و اردیبهشت در خزانه تهیه و به زمین اصلی منتقل میشود.

۴۶

کد خبر 1280192

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کشاورزی محصولات کشاورزی قند طبیعت استان لرستان آفات کشاورزی باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا شورای نگهبان تیم ملی فوتبال ایران ایران و آمریکا فدراسیون فوتبال اتحادیه اروپایی مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر حسین فرشیدی افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.
او با اشاره به این که مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، افزود: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.
دکتر فرشیدی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادات اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان دیابت، سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکنون هزار و ۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • الناز سخائیان به عنوان اولین مدیر ایرانی شرکت نستله ایران منصوب شد
  • اولین کاروان حج عمره لرستان پنجم اردیبهشت اعزام می‌شود
  • مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی