Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@09:14:31 GMT

تبلیغات نامحسوس انتخاباتی دراصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۳۲۸۰

تبلیغات نامحسوس انتخاباتی دراصفهان

خبرگزاری مهر- گروه استانها: هنوز هفت ماهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است که برخی کاندیداها تبلیغات زودهنگام و نامحسوس انتخاباتی را آغاز کرده‌اند.

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوی یا پیامکی از یک کاندیدای سال‌های دور مجلس به گوشی موبایل رسیده است و یا در گروهی مجازی عضو شده ای که یکی از کاندیداهای کنونی نه به اسم اطلاع رسانی فعالیت های خود بلکه برای هم اندیشی با اصحاب رسانه در باب رفع مشکلات کشور تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ایده‌های نوینی که برخی کاندیداها برای تغییر در وضعیت روستاها و شهرهای کمتر برخوردار استان اصفهان مطرح می‌کنند و مدام درباره آن با رسانه‌های مختلف مصاحبه می‌کنند که بگذریم حجم نشست‌های خبری برخی نمایندگان مجلس به شکل چشم گیری افزایش یافته است.

تاکید بر خدمت رسانی و شائبه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی

در این نشست‌ها از کوچک‌ترین فعالیت در سال‌های گذشته تا ایده‌های بسیار بزرگ برای سال‌های آینده مطرح می‌شود و نکته جالب اینکه نمایندگان با تاکیدهای مداوم بر اینکه هیچ هدفی غیر از خدمات رسانی به مردم و رفع مشکلات منطقه ندارند برعکس اتفاقاً تبلیغات زودهنگام انتخاباتی را به شکل غیرمستقیم در ذهن مردم تایید می‌کنند.

در سال منتهی به انتخابات برخی نمایندگان در شهرستانهای مختلف استان اصفهان دست به مصاحبه های سریالی در ارتباط با تقسیم استان اصفهان می زنند و موجب ایجاد نگرانی و حتی جنجالهای مجازی میان مردم شوند.

اصفهان؛ ۲ استان یا ۳ استان مسئله این نیست!

این موضوع مربوط به یک شهرستان یا یک نماینده نیست بلکه طرح چنین موضوعی موجب شده تا هر بار نماینده یک شهرستان این مطلب را عنوان کند که شهرستان دیگر را به عنوان مرکز استان جدید قبول ندارد و شهرستان حوزه ایشان شایسته تر از دیگر شهرستان است و برخی حتی عنوان کرده‌اند که اگر قرار است اصفهان به دو استان تقسیم شود چه اشکالی دارد که سه استان شکل بگیرد!

برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که حتی مباحثی که سال گذشته در ارتباط با استعفای نمایندگان اصفهان برای حق آبه زاینده رود شکل گرفت نیز تاحدودی جنبه تبلیغاتی داشته است چراکه اولاً این استعفا در زمان تعطیلی مجلس رخ داده است که عملاً این واکنش نمایندگان اصفهان استعفا محسوب نمی شود و از سویی در طول سالهای قبل از آن حمایت و اتحاد چندانی میان نمایندگان اصفهان در این ارتباط شاهد نبودیم ضمن اینکه اهداف این استعفا و وعده های مسئولان نیز مانند تشکیل «ستاد احیای دایمی زاینده رود» محقق نشد.

از هم گسیختگی اتحاد استانی در آستانه انتخابات با طرح موضوعات تبلیغاتی

به گفته کارشناسان این حوزه طرح چنین موضوعاتی تنها موجب از هم گسیختگی اتحاد استانی در آستانه انتخابات می‌شود و حتی در صورت دغدغه واقعی بودن نیز شائبه ای جز تبلیغات زودهنگام انتخاباتی ندارد ضمن اینکه اگر قرار باشد واقعاً خدمتی در حق مردم انجام شود نیاز به این همه کوبیدن بر طبل تبلیغات انجام خدمت و اطلاع رسانی های مکرر در رسانه ها و فضای مجازی نیست.

نکته جالب در تبلیغات زودهنگام انتخاباتی دریافت پیامک های متعدد در روزهای مختلف با معرفی کامل اشخاص است.

حضور مستمر در روستاهای کمتر برخوردار و شائبه تبلیغات زودهنگام

حضور پرشور در مساجد سطح شهر، حضور و سخنرانی در انواع همایش ها و جلساتی که به واقع هیچ ارتباطی با نماینده مذکور ندارد و حضور مستمر در روستاهای کمتر برخورداری که پیش از این به آنها چندان توجهی نشده است از مصادیق بارز تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برخی نمایندگان و کاندیداهای حضور در در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری است.

به هر حال شاید بهتر باشد نمایندگان مجلس از همان ابتدای آغاز خدمت به واقع به فکر خدمت رسانی به مردم شهر و منطقه خود باشند که خود برترین تبلیغ انتخاباتی است تا یک سال مانده به انتخابات دور جدید مجلس دغدغه دستیابی به یکی از کرسی های مجلس موجب نشود به جای پیگیری خدمت رسانی به مردم به هر روش محسوس یا نامحسوس برای تبلیغ خود دست بزنند.

کد خبر 4668005

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس +فیلم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از اقدام سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق یک‌صدا «مرگ بر اسرائیل» را فریاد زدند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس در حمایت از اقدام سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، با حضور در مقابل جایگاه هیأت رئیسه، شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

«درود بر رزمندگان اسلام»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» از دیگر شعارهایی بود که نمایندگان مجلس سر دادند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما
  • ۱۴۱ هزار فقره توقیف خودرو در پارکینگ 
  • ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت رفع شد
  • لایحه «تجارت» اصلاح شد
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس
  • ببینید | خوشحالی نمایندگان مجلس در صحن از حمله دیشب سپاه به اسرائیل
  • مجلس نمایندگان آمریکا طرح حمایت از اسرائیل را تصویب می‌کند
  • فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس +فیلم