Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@08:14:39 GMT

فرودگاه پیام به سامانه هواشناسی هوانوردی مجهز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۳۴۲۲

فرودگاه پیام به سامانه هواشناسی هوانوردی مجهز شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام با هدف افزایش ایمنی پروازها از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، صبح امروز (۲۵ تیر) در مراسمی با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در محل سازمان هواشناسی کشور سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سامانه با اعتباری بالغ بر ٣ میلیارد تومان از محل منابع استانی راه اندازی شد و سلامت پروازها، ارتقای ایمنی و شناخت پدیده‌های جوی در فرودگاه‌ها از مزایای نصب این سامانه است.


راه اندازی این سامانه در فرودگاه پیام علاوه بر ارتقای ایمنی این پروازها سطح این فرودگاه را از نظر بین‌المللی افزایش داده و موجب قرارگیری این فرودگاه در سطح ٢ خواهد شد.


بر اساس اظهارات استاندار البرز که از طریق ویدئو کنفرانس پخش می‌شد. این سامانه شامل دو سنسور تشخیص دید در دو طول باند و همچنین سنسور تشخیص سمت و سرعت باد است که به ارائه گزارش‌های درست در مواقع اضطراری به خلبان منجر می‌شود.

 

عزیزالله شهبازی خبر داد که این سامانه همه استاندارهای مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوری را داراست.


وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این سامانه ایمنی پروازها در فرودگاه پیام افزایش یابد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع آل هاشم شیراز جشن های دهه کرامت آذربایجان غربی اردبیل حجاب و عفاف رئیس قوه قضاییه فرودگاه پیام البرز فرودگاه پیام وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش آتش‌نشانان قزوینی در پی هشدار هواشناسی

حمیدرضاململی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: حدود ۱۹۰ نیروی آتش‌نشان در ۱۰ ایستگاه برای امداد رسانی به شهروندان در زمان حوادث و آبگرفتگی‌های احتمالی در حالت آماده باش هستند.

ململی اظهار کرد: تمهیدات پیش بینی شده شامل آماده باش تعدادی موتور پمپ برای رفع آب گرفتگی‌های احتمالی است و این شرایط آماده‌باش تا برگشتن وضعیت جوی به حالت عادی ادامه خواهد داشت.

وی از شهروندان خواست به هشدار‌های ایمنی توجه و از تردد‌های غیرضروی در هنگام بارش باران و حضور در مجاورت جویبارها، کانال‌های فاضلاب، خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ورود تاکسی‌های پرنده به آسمان بریتانیا
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • (ویدئو) وینیسیوس در کنفرانس مطبوعاتی به گریه افتاد
  • ۸۰۰۰مسافر نوروزی از طریق فرودگاه های آذربایجان غربی جابجا شده اند
  • گریه‌های شدید وینیسیوس در کنفرانس خبری جهان را تکان داد + ویدئو
  • بارش باران و تجهیزاتی که متولی به عشایران داد/چادر عشایر با پوشش‌های پلاستیکی مجهز شد
  • آماده باش آتش‌نشانان قزوینی در پی هشدار هواشناسی
  • همه پروازها برقرار است؛ الزام کسب اطلاعات پرواز پیش از عزیمت به فرودگاه
  • برقراری پروازها؛ الزام کسب اطلاعات پرواز پیش از عزیمت به فرودگاه
  • برقراری پروازها؛ الزام کسب اطلاعات پرواز پیش‌از عزمیت به فرودگاه