Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر از 13 هزار و 500 نفر معلول ناشنوا و کم شنوا در سطح استان حدود 60 درصد از این آمار به افراد ناشنوای بالای 18 سال اختصاص دارد.

اصغر فیاض در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه طبق گروه بندی که از معلولان وجود دارد به لحاظ فراوانی بیشترین آمار معلولیت به معلولان جسمی و حرکتی مربوط می شود، اظهار کرد: بعد از این، معلولیت کم توانان ذهنی و در نهایت در صورتی که سالمندان را وارد این مقوله نکنیم بر اساس آماری که در بانک اطلاعات موجود است در استان اصفهان 13 هزار و 500نفر معلول ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معلولیت جسمی و حرکتی طی سال‌های گذشته رشد داشته و علیرغم توصیه های پیشگیرانه شاهد بروز این معلولیت هستیم، گفت: علت اصلی این معلولیت حوادث جاده ای و کارخانه‌ای است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه پیشگیری سازمان بیش از 10سال است که برای جلوگیری از معلولیت ناشنوایان و کم شنوایان، غربالگری شیرخوارگان انجام می شود، ادامه داد: در استان اصفهان، حوزه پیشگیری در معاونت تخصصی غربالگری انجام می دهد و این غربالگری منجر شد کودکان ناشنوا، کم شنوا، نابینا و یا کم بینا به موقع شناسایی و خانواده ها در این زمینه آگاه شوند.

فیاض با بیان اینکه با شناسایی این دسته افراد نیازمند و با استفاده از درمان مربوطه مانند کاشت حلزون و مقوله های دیگر این معلولیت کاهش یافت، گفت: یکی دیگر از اقدامات بهزیستی آموزش های ژنتیکی در این زمینه بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از 13 هزار و 500 نفر معولیت ناشنوایی و کم شنوایی در سطح استان حدود 60 درصد بالای 18 سال و حدود 25 درصد در سنین بین 12 تا 18 سال و 15 درصد باقی مانده نیز کودکان کمتر از سن  12 سال هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در کودکان کمتر از سن شش سال، مراکز مادر و کودک ناشنوا و کم شنوا علاوه بر اصفهان، در فلاورجان، نجف آباد و کاشان از خدمات ویژه آموزشی و تخصصی برای ورود به مدارس استفاده می کنند، اضافه کرد: بیشترین تعداد کودکان کم شنوا و ناشنوا مربوط به شهرستان ها است و طی 15 سال اخیر آموزش و پرورش استثنایی توسعه خوبی در زمینه خدمات آموزشی بعد از سن 6 سال را به صورت پیش دبستانی و دبستان در مدارس تخصصی ناشنوایی داشته است.

فیاض ادامه داد: یکی از خدمات به کودکان کمتر از سن شش سال کاشت حلزون است که با تایید پزشکان متخصص و با هماهنگی بهزیستی کشور در بیمارستان های تهران، شیراز و یا اصفهان عمل جراحی کاشت حلزون انجام می شود.

وی تصریح کرد: قطعه اصلی حلزون از طریق هئیت امنایی تهیه می شود و طی چهار الی پنج سال اخیر خیریه حضرت ابوالفضل(ع) ارتباط خوبی با بهزیستی استان دارد و کاشت حلزون رایگان است، اما مابقی هزینه ها بر عهده خانواده‌ها است.

معاون توانبخشی بهزیستی اصفهان با بیان اینکه تنها در صورتی به خانواده ها کمک مجدد می شود که برای تعویض و یا ترمیم قطعه حلزون باشد، گفت: تهیه سمعک دانش آموزش بر عهده آموزش و پرورش استثنایی است، اما در مواقعی که آموزش و پرورش توان کافی برای این موضوع ندارد بهزیستی کمک رسانی می‌کند. 

فیاض خاطرنشان کرد: تهیه سمعک برای افراد بالای 18 سال که دانشجو و یا مشغول کار هستند و مجرد یا متاهل در صورتی که بضاعت مالی نداشته باشند تهیه می شود و در صورت بضاعت مالی بخشی از هزینه بر عهده خود فرد خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان

همایون عمودی زاده اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و صدای مشاور ۱۴۸۰ جزو فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی است.

وی اضافه کرد: ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع اورژانس اجتماعی و همچنین شناسایی آسیب‌های اجتماعی نو پدید با توجه به گستردگی اهداف، سازمان بهزیستی بسیار مهم است.

 مدیرکل بهزیستی لرستان از فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در استان به صورت دولتی و غیردولتی به جامعه هدف خبرداد و افزود: در زندگی امروز با توجه به استرس‌ها و اضطراب‌هایی که در زندگی وجود دارد همه مردم نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند و از آنجا که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است موجب به وجود آمدن چالش‌هایی در زندگی افراد شود لذا خط تلفنی صدای مشاور سازمان بهزیستی، برای ارائه خدمات مشاوره رایگان فعال است.

عمودی زاده تصریح کرد: این سامانه تلفنی همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ به صورت رایگان فعال است.

وی از فعالیت ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این مراکز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به جامعه هدف در لرستان را دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال