Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندر لنگه یکی از قدیمی ترین شهرها کشور به شمار می رود که می توان از عمده مشکلات آن به کوچه های خاکی و بدون آسفالت و یا آسفالت نامناسب و ترک خورده اشاره کرد که تردد بیش از اندازه خودروها در آن باعث بروز گودال های عمیقی روی آن شده و موجبات نارضایتی و گلایه شهروندان را بوجود آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ترمیم و بازسازی معابر شهری تاثیر مستقیم بر زیباسازی شهر و زندگی شهروندان دارد  از جمله مهمترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است و  یکی از شاخصهای رضایت مندی از عملکرد شهرداری ها و مسئولان ذیربط محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندر لنگه یکی از قدیمی ترین شهرها کشور به شمار می رود که می توان از عمده مشکلات آن به کوچه های خاکی و بدون آسفالت و یا آسفالت نامناسب و ترک خورده اشاره کرد که تردد بیش از اندازه خودروها در آن باعث بروز گودال های عمیقی روی آن شده و موجبات نارضایتی و گلایه  شهروندان را بوجود آورده است.

وقتی در کوچه های قدیمی و دیرینه شهر بندرلنگه قدم میزنید چیزی که بیشتر از همه باعث جلب توجه عابران می شود خاکی بودن اسفالت معابر و یا لکه گیری های سطحی و غیر مهندسی معابر است این درحالی است که محله های قدیمی و با اصالت باید زودتر محلات جدید و نوپا مورد توجه شهرداری در بحث زیبا سازی معابر و بازسازی قرار میگرفت اما این روند در شهر بندرلنگه برعکس است  و محلاتی قدیمی که درارای طبقات ضعیف جامعه هستند از وجود اسفالت در محله محروم مانده اند.

عدم وجود کیفیت مناسب در آسفالت معابر و یا خاکی بودن  آن ها  در بسیاری از کوچه ها و محلات بندرلنگه جلوه ی نامناسبی را به شهر داده  و در زمان بارش باران و یا طوفان رفت و آمد مردم را دچار مشکل کرده است.

البته با گذر از کوچه های بندرلنگه می توان این حق را به مردم داد که کم ترین و اصلی ترین خواسته آنها از شهردار و شورای شهر رسیدگی به وضعیت کوچه ها و خیابانهای شهر باشد،و همچنین حفاریها و کنده کاریهای که توسط ادارات مختلف خدماتی در کوچه ها و خیابانها صورت می گیرد و به همان حال رها می کنندکه مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است.

شهر بندرلنگه روزگاری به دلیل داشتن پتانسیل های مختلف به عروس بنادر ایران شهرت داشته اما این شهر با دارا بودن قدمت فراوان از  زیبا سازی شهری جامانده  و بعد از گذشت سالهای طولانی هنوز در شکل اولیه خود به سر می برد و  با یک بررسی اجمالی پی میبریم که تغییر چندانی در چهره شهر دیده نمی شود لذا این سوال پیش می آید که آیا شهرداری و اداره راه و شهرسازی سالانه بودجه ای برای بحث زیبا سازی شهر و معابر شهری دریافت نمی کنند؟

کوچه های قدیمی در حسرت آسفالت

محمدی در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: امیر آباد و رودباری و از محلات قدیمی این شهر محسوب می شود اما فقط قسمت بسیار کوچکی از این محلات آسفالت شده و بخش اعظم آن هنوز در حسرت آسفالت به سر میبرد با وجود گلایه مندی های بسیار زیاد از سویی شهروندان هنوز اقدام مناسبی در این خصوص از سوی ارگان مربوطه صورت نگرفته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  گرد و خاک ناشی از خاکی بودن معابر برای کودکانی که در این محلات به بازی و سرگرمی می پردازند سلامتی آن ها را با مشکل مواجه می کند  و همچنین در هنگام بارش باران در بسیاری از این محلات،سبب ایجاد گل و لای و یا تجمع آب شده  که به محض پایان بارندگی شاهد خروج حشرات از قسمت های خاکی هستیم که جان شهروندان را به خطر می اندازد.

این شهروند با بیان اینکه گرد فراموشی بر محلات قدیمی این شهر گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت انبوهی از شهر در محلات قدیمی زندگی می کنند مسئولان شهرستان همتی برای اراوه خدمات در این مناطق را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: بروز تصادف های پی در پی در کوچه های خاکی ارمغانی از بی توجهی مسئولان ذیربط به این مناطق است.

امید است که شهردار و شورای شهر بندر لنگه اقدامات موثری را در روند زیبا سازی شهر و کاهش خطرات ناشی از عدم وجود آسفالت در معابر شهر  و رفع این معضل اساسی حرکت انقلابی داشته باشند و هر چه زودتر این معضل را حل نمایند. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی

تین نیوز

نشست فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری با هدف اجرای پروژه طراحی و استقرار سامانه یکپارچه عملیات بندری در سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز، این نشست سه روزه با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و با حضور نمایندگان بنادر لنگه و باهنر، اداره کل امور بندری، اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها و کارشناسان و مدیران این بخش ها از سوم اردیبهشت ماه درحال برگزاری است.

براساس این گزارش این نشست با توجه به ضرورت هم اندیشی در خصوص فرآیندهای مطلوب و رویه های مرتبط با ورود کالا از خشکی (انواع کالاهای کانتینری و فله) تا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

 در این نشست کارشناسان بخش های بندری پیرامون مرور فرآیندهای وضعیت مطلوب و اهم تغییرات در فرآیندهای جاری، مکانیزم و رویه های اجرای الزمات نظارتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و آماده سازی ارکان مرتبط با عملیاتی شدن فرآیندهای مطلوب با حضور نمایندگان شرکت های کشتیرانی و اپراتورها بحث و تبادل نظر می کنند.

 از مهم ترین تغییرات فرآیندی در استقرار دوره نخست سامانه یکپارچه عملیات بندری در این نشست سه روزه نیز می توان به ارتباط با ذینفعان کالا، ورود و تخلیه کالا در بنادر بر اساس مجوزهای صادره توسط بنادر، ورود وسایط نقلیه تجاری مبتنی بر مجوز بندر و تعامل و تبادل اطلاعات با سازمان های همکار از جمله راه آهن، راهداری و گمرک اشاره کرد.

سامانه یکپارچه عملیات بندری به عنوان یکی از طرح های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل، طراحی و تولید می باشد.

این سامانه به عنوان یک راهکار نرم افزاری یکپارچه در حوزه عملیات بندری (کالاهای کانتینری و غیر کانتینری) جایگزین سامانه های فعلی سازمان بنادر می شود و در تعامل با سایر سامانه های تخصصی اپراتورهای بندری، امکانات لازم برای ایفای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، نظارت موثر بر قراردادهای اپراتورها و کنترل شاخص های کلیدی عملکردی، برقراری ارتباط با سازمان های متعامل و ارائه خدمات به مشتریان را از طریق یک درگاه واحد فراهم می سازد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد