Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@16:05:29 GMT

آغاز به کار هیات انتخاب جشنواره فیلم کودکان و نوجوان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۳۶۸۶

آغاز به کار هیات انتخاب جشنواره فیلم کودکان و نوجوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سیمون سیمونیان، مدیر دبیرخانه این دوره با اشاره به استقبال فیلمسازان، تعداد آثار ارسالی به دفتر جشنواره را بیش از ۳۰۰ اثر عنوان کرد و گفت: در مجموع شرایط ۲۴۸ فیلم در بخش ملی بر اساس آیین‌نامه و مقررات جشنواره بود که هیات انتخاب، این تعداد اثر را به تماشا خواهند نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از میان این تعداد فیلم و در بخش ملی، از بین فیلم‌هایی که در بخش پویانمایی کوتاه مطابق مقررات بودند، دبیرخانه ۵۷ اثر را برای هیات انتخاب نمایش می‌دهد. همچنین در بخش کوتاه داستانی نیز ۱۰۱ فیلم و در بخش بلند داستانی ۱۶ فیلم نمایش داده خواهد شد. در بخش پویانمایی سینمایی نیز ۶ اثر و در بخش فیلم‌های سینمایی هم ۱۵ عنوان تقاضای شرکت در جشنواره را داشتند و هیات انتخاب این تعداد اثر را خواهند دید.

مدیر دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره آثار انتخاب شده توسط هیات انتخاب بخش بین‌الملل نیز بیان کرد: در بخش بین‌الملل پس از بازبینی آثار رسیده، ۱۱ انیمیشن بلند توسط هیات انتخاب معرفی شد. همچنین در بخش سینمایی ۱۲ فیلم، کوتاه داستانی ۱۰ فیلم و پویانمایی کوتاه خارجی نیز ۱۰ اثر از سوی هیات انتخاب این بخش معرفی شدند.

سیمونیان در ادامه با اشاره به آغاز بازبینی فیلم‌ها از سوی هیات انتخاب بخش سینمای ایران توضیح داد: هیات انتخاب بخش سینمای ایران از چهارشنبه ۱۹ تیر کارشان را شروع کردند و امیدواریم تا پایان تیر نتیجه بررسی‌های‌شان را جمع بندی کنیم.

مدیر دبیرخانه این دوره با اشاره به استقبال فیلمسازان در پایان نیز یادآور شد: نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم شرایط برخی از آثار ارسالی است که با مقررات جشنواره همخوانی نداشتند. صاحبان تعدادی از آثار که فیلم‌شان را به دفتر جشنواره ارسال کردند، توجهی به آیین‌نامه و مقررات آن نداشتند و شرایط اثرشان از جمله سال ساخت یا مدت زمان فیلم بر خلاف مقررات بود. برخی از آنها نیز فیلم‌هایی بودند که ربطی به جشنواره کودک و نوجوان نداشتند و یا قبلاً در جشنواره حضور داشتند، بنابراین با توجه به مقررات به هیات انتخاب معرفی نشدند.

کد خبر 4668056 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود

ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی پیشنهاد کرد، اگر نهادها و سازمان‌های فرهنگی هر سال برای برگزاری آیین گرگیعان برنامه‌ریزی‌ کرده و این آیین را با تبلیغات خاصی به عنوان جشنواره برگزار کنند می‌تواند باعث بنیه فرهنگی‌ ما در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای و فرهنگی شود.

احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کشور ما سال‌هاست که به آیین فرهنگی و مذهبی گرگیعان، آن چنان که باید و شاید پرداخته نشده است‌.

وی با تاکید بر این‌که گرگیعان رسمی زیبا و سنتی است که برای فرهنگ‌سازی باید بیشتر به آن توجه کرد، گفت: این آیین فرهنگی و مذهبی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان می‌تواند کمک و اثرگذاری بسیاری داشته باشد.

امیری اضافه کرد: نهادهای فعال در حوزه گردشگری خوزستان نیز در صورت مدیریت و همکاری با یکدیگر و توجه هر چه بیشتر به اهمیت این آیین فرهنگی و مذهبی می‌توانند روز برگزاری آیین گرگیعان را به عنوان جاذبه‌ای گردشگری تبدیل کنند، به طوری که هر سال این آیین اصیل به همه گردشگران معرفی شود.

این دوستدار میراث ‌فرهنگی آبادان با بیان این‌که آیین گرگیعان میراث معنوی کودکان است، گفت: گرگیعان آیینی مردمی و خودجوش است و خوشبختانه مردم آبادان به واسطه علاقه و فرهنگ شیعی اسلامی توانستند این آیین را به خوبی حفظ کنند.

وی با بیان این‌که گرگیعان آیینی قدیمی و اصیل ‌است یادآور شد: در بیشتر مناطق خوزستان کودکان با پوشیدن لباس‌های محلی رنگارنگ دست به دست در شب نیمه ماه مبارک رمضان به خیابان‌ها می‌روند و به در خانه‌ها رفته و برای اهل خانه با ترانه‌ای از خداوند طلب رزق و روزی می‌کنند و صاحب‌خانه‌ها نیز به کودکان شیرینی و عیدی می‌دهند.

امیری با بیان این‌که در شهر آبادان می‌توان تازگی و دور نبودن از آیین گرگیعان را حس کرد، گفت: در این شهر قبل از افطار در بازار غوغایی است زیرا همگی مشغول خرید هدیه، شیرینی و خوراکی برای پذیرایی از کودکانی هستند که قرار است به خانه‌هایشان بیایند. در آیین گرگیعان شور و شور نه تنها بین کودکان بلکه آن را در میان بزرگ‌ترها هم می‌توان دید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه جدید می‌دهد/تجلیل شانتال آکرمن
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • انتخاب عکس نوجوان سبزواری درسالانه عکاسی از موزه‌های نفت
  • کاپیتان به صورت آنلاین اکران شد
  • «کاپیتان» به اکران آنلاین رسید
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد
  • کیانوش عیاری با هدیه تهرانی تماس گرفت | امین حیایی انتخاب اول بود اما ...