Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،اقدام غیرقانونی و غیرمتعارف آمریکایی‌ها در محدودیت تردد هیات دیپلماتیک ایارن به شکلی بوده که سازمان ملل متحد هم که مقرش در نیویورک است وادار به انتقاد علنی از این ماجرا کرده است.

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل  به صورت رسمی نسبت به اعمال محدودیت برای سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در شهر نیویورک ابراز نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر امور خارجه ایران شامگاه یک‌شنبه به‌وقت ایران، برای شرکت در نشست شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد وارد نیویورک شد. 

محمد جواد ظریف اما این بار و در مقایسه با نمایندگان سایر کشورها ویزایی متفاوت از سفرهای پیشین  و همراه با  محدودیت‌هایی برای تردد  دریافت کرده است.

بر اساس محدودیت‌های اعمال شده، وزیر امور خارجه و دیپلمات های ایرانی همراه وی تنها اجازه تردد در شعاع چهل کیلومتری سازمان ملل متحد را دارند. مقر سازمان ملل، دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل متحد و فردوگاه نیویورک چهار مکانی هستند که آقای ظریف و هیات همراه اجازه در حد فاصل آنها را دریافت کرده‌اند.

چرا محدودیت ؟

واقعیت این است که آمریکایی‌ها از حرف زدن ظریف هم می‌ترسند! محمد جواد ظریف در سفر پیشین خود در گفت و گوهایش با رسانه‌های آمریکا به جنگ طلبی تیم ب اشاره کرده که مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت و «تیم ب» یا B Team  از آن زمان در گفتمان سیاسی جهان تبدیل به یک ترم بین‌المللی و مهم شد. ظریف در مصاحبه‌هایش طی آن سفر اعلام کرد که تیم ب (بولتون، بن زاید، بن سلمان و بنیامین نتانیاهو) قصد دارند آمریکا را به جنگ با ایران بکشانند.

مایک پمپئو که نزدیک خاصی به این تیم دارد به شکلی اعلام کرده که  این مصاحبه‌های و گفتمان ظریف دلیل اصلی محدودیت‌های اعمال شده در سفر جاری است.

پمپو اعلام کرده  که ظریف در سفر های پیشین با استفاده از آزادی تردد اقدام به تبلیغات مخرب بر ضد دولت آمریکا می کرده و کاخ سفید دیگر این اجازه را به وی نخواهد داد.

سوء استفاده آمریکا از میزبانی مقر سازمان ملل

اقدام دولت آمریکا برای اعمال محدودیت تردد برای محمد جواد ظریف   نقض قوانین بین‌المللی و به نوعی سوء استفاده از میزبانی مقر سازمان ملل است. بین آمریکا به عنوان کشور میزبان و سازمان ملل متحد به عنوان سازمانی بین المللی که مقرش در نیویورک قرار دارد، موافقتنامه‌ای در سال ۱۹۴۷ امضا شده که بر اساس آن دولت آمریکا موظف است به تمام دیپلمات‌های مامور در سازمان ملل ویزای ورود بدهد. به طور روشن هم نوشته شده هیچ محدودیتی را هم نمی‌تواند برقرار کند.

تمرکز رسانه‌های آمریکا روی سخنان ظریف

مایک پمپئو یکی از دلایل اعمال محدودیت برای تردد آقای ظریف در نیویورک را نبود امکان تردد برای دیپلمات‌های آمریکایی در تهران ذکر و تاکید کرده است که به همین دلیل دیپلمات های ایرانی نیز نباید بتوانند آزادنه در نیویورک تردد کنند. این در حالی است که آمریکا میزبان مقر سازمان ملل است و بر اساس قوانین بین‌المللی موظف است که شرایط لازم برای حضور نمایندگان کشورها را فراهم کند. در حالی که ایران با نداشتن روابط دیپلماتیک با آمریکا هیچ لزومی برای استقبال از دیپلمات‌های کشوری که مردم را تحت سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ قرار داده‌ ندارد!

مقام‌های دیپلماتیک ایران اما به جای برخورد دفعی با این محدودیت‌ها تمام تمرکز خود را روی بهترین استفاده از این سفر به نفع کشور قرار دادند. به صورتی که مصاحبه رسانه‌ها از جمله گفت و گو با برنامه‌های مشهور شبکه‌های ان‌بی‌سی و بی‌بی‌سی در محل‌های ممکن برنامه‌ریزی شد.

ظریف در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت: گزینه ما مقاومت در برابر هر گونه فشار است، اما اگر آمریکا به دنبال یک راه آبرومندانه برای خروج از این شرایط می گردد راه حل وجود دارد.

 او با بیان اینکه دنبال تنش نیستیم اما اگر به ما تعرض شود در دفاع از خود تردید نمی‌کنیم،  تاکید کرد: آمریکا خودش را از بازار ایران محروم کرده است. بازار ایران به روی شرکت‌های آمریکایی باز است.

وزیر امور خارجه در مصاحبه با برنامه هاردتاک بی‌بی‌سی هم گفت: ترامپ حمله به ایران‌ را متوقف کرد چون تهدید مقابله به مثل تهران را دریافت کرد. 

او در بخشی دیگری از  در مصاحبه با «زینب بداوی» مجری سرشناس برنامه «هارد تاک» تأکید کرد: «ما بالاخره نفت مان را خواهیم فروخت اما شرافتمان را هرگز».

۵۰۵۰

کد خبر 1280256

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمدجواد ظریف سازمان ملل ایالات متحده آمریکا دیپلماسی باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران شورای نگهبان ایران و آمریکا اتحادیه اروپایی فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: عملیات تنبیهی وعده صادق توسط سپاه پاسداران تکرار حادثه تاریخی صحرای طبس بود که استکبار جهانی را زمین‌گیر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی اصل عصر چهارشنبه در نشست بصیرتی سپاه و گرامیداشت پنجم اردیبهشت ماه سالروز حادثه صحرای طبس و ناکامی آمریکا در حمله مستقیم به جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در حادثه صحرای طبس آنچه که آشکار بود، دست قدرت الهی در زمین‌گیر کردن آمریکا و ایادی استکبار بود که در قالب عملیات پنجه عقاب زمین‌گیر شده و نتوانستند علیه این ملت خیانت و نفاقی را به راه بیندازند.

وی شکست مفتضحانه آمریکا را در این حادثه تلخ و تأسف‌بار یادآور شد و تصریح کرد: مشابه این حادثه بعد از سال‌ها در عملیات وعده صادق مشاهده شد که این بار دلاورمردان سپاهی توانستند قدرت خود را به نمایش گذاشته و زمینه‌ساز شکست گنبد آهنین رژیم جعلی صهیونیسم باشند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: اگر در آن مقطع شن‌ها مأموریت یافتند تا زمینه ذلت و خواری آمریکا را فراهم کنند، این بار نیز اراده ملت ایران در مقابله با صهیونیسم جهانی فضایی بی‌نظیر خلق کرد تا همه مستکبران روزگار از ابهت و عظمت جمهوری اسلامی ایران لذت برده و به این پیروزی با شکوه اذعان کنند.

محمدی اصل افزود: در سال‌های اخیر همواره دشمنان انقلاب اسلامی در برابر عظمت و بزرگی ملت ایران سر تعظیم فرود آورده و با خفت و خواری شکست خود را پذیرفته‌اند و در عملیات تنبیهی وعده صادق تمام معادلات جهانی به نفع کشورمان رقم خورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید این شکست‌ها و قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران را فرصتی تاریخی برای نمایش عزت و عظمت ملت ایران در برابر مستکبران بدانیم که نتیجه حرکت آنها جز تحقیر و ناکامی چیز دیگری نخواهد بود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با گرامیداشت حادثه تاریخی پنجم اردیبهشت ماه سال 59 و ناکامی آمریکا در صحرای طبس اضافه کرد: آمریکا و سایر مستکبران روزگار در این 46 سال در برابر ملت ایران بارها شکست و خفت را پذیرفته‌اند ولی همچنان دست از توطئه بر نمی‌دارند چرا که فهمیده‌اند قدرت ملت ایران، قدرت غیرقابل مهار و شکست‌ناپذیر است.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است