Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بحرینی امام مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و یوسف بن احمد العتیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به وضیعت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و همسرش شد.

بنام خدا
جناب آقای آنتونیو گوترش
دبیرکل محترم سازمان ملل متحد
جناب آقای یوسف بن احمد العتیمین
دبیر کل محترم سازمان همکاری اسلامی

عالی‌جناب،
امید می رود این اعلامیه که تنها گوشه ای از صحنه رویدادهای ناگوار و متعدد کشورهای اسلامی در دنیای پرآشوب معاصر را ترسیم می کند، با درایت و اقدام به موقع شما و سازمان تحت مدیریت تان، نتیجه ای دلگرم کننده و انسان دوستانه به همراه بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسامبر سال ۲۰۱۵ چند شهر نیجریه از جمله ابوجا شاهد هجوم بی امان نیروهای نظامی و امنیتی به تجمعات مذهبی مسالمت آمیز مسلمانان بود که تعداد بسیاری کشته و زخمی بر جای گذاشت. در جریان این سرکوب و کشتار وسیع، حجت الاسلام شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیر کل نهضت اسلامی نیجریه و همسرش پس از اصابت مستقیم گلوله زخمی و سپس دستگیر شدند.

از آن تاریخ تاکنون، دولت نیجریه در سایه سکوت سنگین مجامع ذیربط و سازمانهای بین المللی و حقوق بشری و با وجود صدور حکم آزادی این روحانی برجسته از سوی عالیترین مرجع قضائی، از اجرای آن سر باز می زند.

بی توجهی عامدانه دولت نیجریه به مداوای حجت الاسلام زکزاکی موجب شدت عوارض مجروحیت ناشی از گلوله، مشکلات قلبی و تنفسی ایشان شده و این امر نگرانی و التهاب افکار عمومی مسلمانان نیجریه و دیگر کشورها و مجامع اسلامی را درپی داشته است.

اینجانب به نمایندگی از سوی اعضای مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن، از آن مقام محترم و سازمان متبوعتان انتظار دارم تا در راستای انجام رسالت خود و در پاسخ به ندای حق طلبی مسلمانان مظلوم و بی دفاع و شجاع نیجریه اقدامات رژیم سرکوبگر در برخورد با تجمعات مسالمت آمیز آنان را محکوم کنند و قاطعانه خواستار آزادی و انتقال فوری حجت الاسلام زکزاکی و همسرش به کشوری دیگر، به منظور مداوا و درمان مناسب آنان شوند.

ارادتمند:
احمد بحرینی
امام مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن

کد خبر 4667911

منبع: مهر

کلیدواژه: شیخ ابراهیم زکزاکی سازمان ملل متحد سازمان همکاری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

به  گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامی داشت یاد شهدای گرانقدر خوزستان گفت: طبق نامه ۵٠ امیرالمومنین امام علی (ع) خطاب به فرماندهان سپاهشان، رزمندگان و فرماندهان متقابلاً یکسری حقوق بر گردن همدیگر دارند که همواره باید در جهت ادای این حقوق کوشا باشند

 حجت الاسلام رضایی گ با بیان اهمیت این نامه در تنظیم روابط سازمان سپاه پاسداران ادامه داد: در همه امور مشورت را سرلوحه کار‌ها قرار دهید.

وی تاکید کرد: طبق این نامه شریف، تواضع و استفاده از نظرات رزمندگان، توجیه نیرو‌ها تا پایین‌ترین سطح سازمانی در سپاه از اوامر و دستورات امام علی علیه السلام است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با بیان توصیه‌هایی خطاب به فرماندهان ادامه داد: به جز حکم خدا که قابل مشورت نیست، فرمانده باید در تمام امور با زیردستان خود شور و مشورت کند؛ این اصل استوار در تاریخ صدر اسلام وجود داشت. 

وی ضمن گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: قدر پاسداری را بدانیم و همیشه از لباس سبز سپاه باید پاسداری کرد، این لباس مقدس به برکت خون مطهر شهدا بدست ما رسیده و یادآور سخنان پر حلاوت امام راحل حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و امام خامنه‌ای مدظله العالی در خصوص سپاه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: خرسندیم که امروز خدمات نیروی زمینی سپاه در راه حفظ امنیت و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌ها مورد رضایت خداوند متعال و مردم شریف کشورمان قرار گرفته است

سردار خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیز در سخنانی با اشاره به آمادگی روحی و معنوی پاسداران رده‌های نیروی زمینی سپاه، بیان نمود: پاسداران نیروی زمینی سپاه با حفظ مرز‌های عقیدتی و خاکی آماده جانفشانی در راه میهن و نظام اسلامی هستند.

در پایان این مراسم از فرماندهان و مسئولان برگزار کننده نخستین دوره توانمندسازی فرماندهان و روحانیون نمایندگی ولی فقیه در یگان‌های نیروی زمینی سپاه (دوره سردار شهید دریساوی) که اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد+ عکس
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • عوامل برنامه‌های قرآنی با حضور «حجت‌الاسلام قمی» قدردانی شدند