Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، استولتنبرگ در این مورد گفت: «اگر روسیه از پیمان منع موشک‌های میانبرد خارج شود، ناتو با اقدامی بازدارنده و موثر به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.»

دبیر کل ناتو دیروز هم در مطلبی در یکی از روزنامه‌های آلمان از مسکو خواسته بود که از آخرین فرصت موجود استفاده کند و گفته بود: «ما درباره تحولات در ارتباط با توافق INF که می‌تواند روز دوم آگوست (۱۱ مرداد) منقضی شود، نگرانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای آتی آخرین فرصت برای مذاکره و گام‌های ضروری به منظور حفظ این ساز و کار مهم در جهت امنیت اروپاست.»

این در حالی است که آمریکا در ادامه خروج خود از مجموعه‌ای از معاهدات بین‌المللی، اعلام کرده دیگر به این پیمان پایبند نیست. اول فوریه سال جاری میلادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، تعلیق INF‌ از سوی آمریکا را اعلام کرد و گفت شش ماه به روسیه زمان می‌دهد تا با این پیمان منطبق شود. یک روز پس از این اقدام آمریکا، روسیه نیز این معاهده را به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد واشنگتن باید تمایل خود برای مذاکره‌ای برابر و بنیادین را نشان دهد.

310311

کد خبر 1280232

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: روسیه آلمان ناتو باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران شورای نگهبان ایران و آمریکا اتحادیه اروپایی فدراسیون فوتبال استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به اقدام تنبیهی ایران علیه اسرائیل

در این بیانیه که ظهر یکشنبه منتشر شد، آمده است: بنا بر اعلام وزارت خارجه ایران، این حمله در چارچوب دفاع از خود و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در پاسخ به حملات به اهداف ایرانی در منطقه از جمله حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته است، اقدامی که روسیه پیش‌تر آن را محکوم کرده بود.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه با اشاره به عدم صدور بیانیه محکومیت اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: متأسفانه این شورا به دلیل مواضع اعضای غربی آن نتوانست پاسخ مناسبی به حمله به نمایندگی کنسولی ایران بدهد.

در این بیانیه آمده است: ما نهایت نگرانی خود را در مورد تشدید خطرناک دیگر در منطقه ابراز می‌کنیم.این بیانیه می‌افزاید: ماهیت حل نشده بحران‌های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل که اغلب با اقدامات تحریک آمیز غیرمسئولانه همراه است، منجر به افزایش تنش خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد:‌ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که خویشتنداری کنند؛ امیدواریم کشور‌های منطقه مشکلات موجود را از طریق ابزار‌های سیاسی و دیپلماتیک حل کنند. ما معتقدیم مهم است که بازیگران سازنده بین المللی در این امر مشارکت داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: توجه شهروندان روسی مستقر در اسرائیل و کشور‌های همسایه، در درجه اول اردن، لبنان و سوریه را به لزوم پیروی از پیام‌ها و توصیه‌های عملی منتشر شده در اطلاعیه‌های وزارت امور خارجه روسیه جلب می‌کنیم.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بیانیه‌ای صادر کرده بود.

در بیانیه وزارت خارجه کشورمان آمده است: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

در این بیانیه تصریح شده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز صبح یکشنبه با بیان اینکه قصدی بر ادامه عملیات علیه اسرائیل نداریم و عملیات از نظر ما خاتمه یافته است، گفت: عملیات در حد تنبیه بود، اما پاسخ ایران به هر اقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.

سرلشکر محمد باقری افزود: اینکه رژیم صهیونیستی بخش کنسولی سفارت ما را مورد هدف قرار دهد و مستشاران قانونی ما را که به دعوت دولت سوریه در آن کشور حضور دارند را به شهادت برساند عبور از خطوط قرمزی بود که همه کشور‌ها به جز دو سه حامی رژیم صهیونیستی آن را محکوم کردند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: این اقدام کاری بود که باید مورد پاسخ قرار می‌گرفت و مقام معظم رهبری هم فرمودند که این تنبیه باید صورت بگیرد و به حمدالله به همت سپاه پاسداران و کمک سایر نیرو‌های مسلح این عملیات انجام شد.

منابع خبری عصر دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق خبر دادند که بر اساس آن، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و خودرو‌های مقابل آن نیز خسارت دیدند؛ جنایتی که تهران اعلام کرد بدون پاسخ نخواهد ماند و رژیم صهیونیستی از ارتکاب آن پشیمان خواهد شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در این جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی خبر داد.

وزیر امورخارجه کشورمان شامگاه پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد: در پاسخ به تماس‌های تلفنی وزیر امور خارجه آلمان، وزیر امور خارجه انگلیس و وزیر امور خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر درخصوص برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

حسین امیرعبداللهیان افزود: در ادامه به لزوم اعلام موضع صریح از سوی سه کشور مذکور در محکومیت این جنایت تروریستی رژیم اسراییل تاکید کردم و تصریح کردم که ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست، اما بازگشت امنیت پایدار در منطقه حساس غرب آسیا، به مهار رهبران جنگ‌طلب و نامتعادل رژیم صهیونیستی و توقف پایدار جنایات جنگی این رژیم علیه غزه و کرانه باختری مرتبط است.

منبع: ایرنا

tags # روسیه ، اسرائیل ، ایران سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • پیمان سپاری تنها راه مقابله با خروج سرمایه
  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان
  • شبی که اسراییلی‌ها فرار می‎‌کردند/ مثل یک عید بزرگ!
  • واکنش روسیه به اقدام تنبیهی ایران علیه اسرائیل
  • واکنش روسیه به اقدام تنبیهی ایران به اسرائیل
  • در صورت پاسخ رژیم صهیونیستی، خروج از پیمان NPT را در دستور کار مجلس قرار می‌دهیم
  • واکنش فرانسه، انگلیس و روسیه به حمله ایران به اسرائیل