Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه بهداشت تنگستان گفت: در جهت اطمینان از سلامت دانش آموزان و شناسایی اختلالات احتمالی در سلامتی آنان ، سنجش سلامت برای ۵۳۰۰ دانش آموز تنگستانی انجام می گیرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، عادل مقدس رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دانش آموزان کلاس های اول ، چهارم ، هفتم و نهم ، گروه‌های هدف این طرح به شمار می‌روند که می‌توانند خدمات بهداشتی را در مراکز تحت پوشش بهداشت و درمان به صورت رایگان دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عادل مقدس تصریح کرد : در صورتی که در پایش و ارزیابی های صورت گرفته، دانش‌آموزی به عنوان در معرض خطر سلامتی تشخیص داده شود ، ضمن ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموز و سرپرست او ، برای انجام اقدامات لازم به مرکز خدمات جامع سلامت  ارجاع داده می‌شود.

وی بیان داشت : اطلاعاتی که پس از سنجش سلامت دانش آموزان استخراج می‌شود، کمک شایانی به رفع اختلالات سلامتی آنان قبل از ورود به مدرسه خواهد کرد ، ضمن اینکه این اطلاعات وضعیت قرارگیری دانش آموزان در شاخص‌های در نظر گرفته شده برای آنها در مدرسه مانند محل قرارگیری در کلاس و .... را مشخص می کند

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان تاکید کرد : واکسیناسیون به عنوان یکی از خدمات جاری در شبکه بهداشت و درمان می باشد و ضروری است دانش آموزان کلاس های اول و نهم که به سن شش و  ۱۴ سالگی رسیده اند واکسن های قطره خوراکی فلج اطفال ، سه‌گانه و دوگانه بزرگسالان را دریافت کنند.

مقدس مراقبت از نظر فشار خون،  ارزیابی رفتار های پرخطر، ارزیابی سلامت اجتماعی، ارزیابی سلامت روان، مراقبت از نظر ابتلا به آسم، ارزیابی از نظر وضعیت دهان و دندان ، مراقبت از نظر پوست و مو ، غربالگری تغذیه و پایش رشد ، مراقبت از نظر شنوایی و مراقبت از بینایی را از جمله خدمات ارائه شده در طرح سنجش سلامت دانش آموزان ذکر کرد.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور

افشین امیریان با اشاره به هفته سلامت و بهداشت که همه‌ساله از یکم لغایت هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهار داشت: شعار هفته سلامت و بهداشت امسال سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت انتخاب شده که به همین مناسبت، آموزش و پرورش استان نیز با همکاری موثر دانش‌آموزان و اولیا در جهت سلامت جسمانی و روحیه دانش‌آموزان اقدامات موثری انجام خواهد داد.

وی افزود: ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان بی‌شک سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

امیریان اضافه کرد: برگزاری همایش استانی هفته سلامت به منظور تجلیل از فعالین حوزه سلامت در بخش سفیران سلامت دانش‌آموزی و مراقبان سلامت، برگزاری پیاده‌روی عمومی کارکنان اداره کل و ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، معاینات غربالگری و پزشکی کارکنان اداره کل و همچنین ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، جزو برنامه‌های هفته سلامت و بهداشت در سطح ادارات خواهد بود.

بیشتر بخوانید

بهبود شاخص‌های حوزه سلامت از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است

وی بیان داشت: به مناسبت هفته سلامت و بهداشت در مدارس استان نیز برنامه‌های آموزشی متنوعی از جمله آموزش سلامت در مدارس با مشارکت مراقبان سلامت و مراکز جامع سلامت، جشنواره‌های فضای سالم در مدارس و نمایشگاه‌های نقاشی با موضوع سلامت برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • نواخته شدن زنگ سلامت درمدارس چهارمحال وبختیاری
  • آزمون جذب مراقبت سلامت وزارت آموزش و پرورش ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود