Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:03:52 GMT

دو فیلم ایرانی به ایتالیا می‌روند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۳۹۶۹

دو فیلم ایرانی به ایتالیا می‌روند

انیمیشن «ماهیگیر و بهار» و فیلم کوتاه «نگاه» در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لاگو» ایتالیا به نمایش گذاشته داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، انیمیشن «ماهی و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی به مدت ۱۰ دقیقه و بدون کلام تولید شده و قرار است در بخش رقابتی ویژه فیلم‌های کودکان با نام یونیسف در روزهای ۳۱ تیر و ۳ مرداد ۱۳۹۸ (۲۲ و ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۹) نمایش داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انیمیشن برگرفته از کتابی به همین نام اثر مژگان کلهر است که داستان ماهیگیری را روایت می‌کند که در انتظار بهار نشسته اما بازگشت بهار طولانی شده و او هر روز در کلبه خود با ساختن شکوفه‌هایی منتظر آمدن بهار است تا این‌که یک روز بیرون از کلبه شکوفه‌ای را می‌بیند به دنبال آن می‌رود و متوجه می‌شود کوه یخ بزرگی جلوی آمدن بهار را گرفته و....

این فیلم اولین حضور بین‌المللی خود را در کنار پنج فیلم دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنجاه و نهمین جشنواره فیلم «زلین» ۲۰۱۹ که چندی پیش در کشور چک برگزار شد، تجربه کرد.

فیلم کوتاه «نگاه» ساخته فرنوش صمدی نیز در بخش "زنان فیلمساز از خاورمیانه و شمال آفریقا" این رویداد سینمایی به روی پرده می‌رود.

همچنین قرار است نمایشگاه عکسی با عنوان «موج سواری ایران» که شامل عکس‌های «ژیولا فریگری» عکاس ایتالیایی از یک بانوی موج سوار ایرانی به نام شهلا یاسینی در بلوچستان است نیز در جریان برگزاری جشنواره برپا شود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لاگو» از ۱۹ تا ۲۷ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۸ تیر تا ۵ مرداد) در شهر روین لاگو کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیلم کوتاه نگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

آمار رسمی می‌گوید «۷۱ درصد ایرانی‌ها در سال‌های گذشته سفر نرفتند!

به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس داده‌های سال ۱۴۰۰ مرکز آمار از مجموع ۲۶ میلیون و ۳۸۴‌هزار خانوار ایرانی تنها ۲۴‌درصد «خانوار‌های فاقد خودرو» فرصت تجربه سفر را داشته‌اند.

۸۲‌درصد از سفر‌ها توسط خانوار‌هایی با محل سکونت شخصی یا سازمانی صورت گرفته و تنها ۱۸‌درصد از مسافران افراد مستاجر بوده‌اند.

نتایج نظرسنجی اخیر درباره تعطیلی آخرهفته نشان داد، جامعه با «دو روزه شدن تعطیلی آخرهفته» موافق است و آن را مطالبه می‌کند.

دیگر خبرها

  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن