Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:36:18 GMT

۷۰۰ تن کلزا از مزارع شهرستان ری برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۳۹۷۲

۷۰۰ تن کلزا از مزارع شهرستان ری برداشت شد

محمد عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین تولید کلزا کاران شهرستان ری در حدود ۲ تا ۳ تن در هر هکتار است، رکورد برداشت کلزا در یکی از مزارع این شهرستان در حدود پنج تن و ۷۰۰ کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه برداشت کلزا در جنوب تهران از اوایل خردادماه آغاز و تا اوایل تیر ادامه داشت، افزود: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم کلزا از طرف دولت ۳۴ هزار و ۳۰ ریال اعلام شده که ۲ مرکز خرید در ورامین و ری محصولات کشاورزان را خرید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر خود کفایی در بحث تولید دانه روغنی کلزا با تأمین و تخصیص یارانه و بیمه کردن این محصول و همچنین خرید تضمینی آن تمام شرایط را برای کشت این دانه روغنی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه کشت کلزا در شهرستان ری به عنوان کشت دوم انجام می‌شود، ابراز کرد: کشت پاییزه کلزا به دلیل اینکه ریشه آن تا عمق ۷۰ سانتی متری زمین فرو می‌رود باعث افزایش ۲۰ درصدی محصولات در کشت اول می‌شود.

عباسی در پایان اضافه کرد: کشت متناوب گندم، ذرت و کلزا به صورت دوره‌ای در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی برای بهره وری بهتر از آب و خاک است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

۳۲۱۸/‌۶۰۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر