Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- مدیرکل بهزیستی گیلان گفت : چرا باید در یک استان فرهنگی مانند استان گیلان شاخص توان بخشی که به طور متوسط در کشور ۳۹ درصد است .

به گزارش قدس آنلاین به  نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان،دکتر حسین نحوی نژاد در دیدار با استاندار گفت : بهزیستی ابعاد گوناگون خدمات را به جامعه هدف خود ارائه می دهد که این وظیفه سنگینی است بردوش ما ، اولین کاری که با کمک شما بزرگان باید انجام دهیم قول مطالبه گری است ، در همه دنیا سازمانی مثل بهزیستی سازمانی مددکاری است ، بایستی مطالبه‌گر باشد و ابعاد و سیاست های رفاهی را روشن کند ، زیرا بهزیستی مسئول خانه سازی ، ایجاد شغل ، فعالیت‌های ورزشی نیست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزیستی محلی برای آموزش کلاسیک نیست ولی امروزه همه این خدمات را در حال انجام دادن است .

مدیرکل بهزیستی در ادامه گفت : ما باید به روزی برسیم که سیاست‌ها فراگیر و تلفیقی باشند. اگر وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت مسکن است ، باید بسته ویژه ای برای افراد با نیازهای ویژه در نظر بگیرد . اگر قرار است وظیفه ای سنگینی مانند تمشیت بیماران روانی مزمن به ما داده شود یا تمشیت امور معتادین متجاهر به ما داده شود می بایست اقتدارش هم به ما داده شود نه فقط در مقام پاسخگو باشیم .

وی اظهار داشت: بسیار متناقض است این قضیه که مراکز درمان سلامت ما خیلی از مواقع مناسب سازی نیستند و اماکن زیارتی سیاحتی ، اماکن تجاری ما ، برای حضور یک جانباز که جانش را برای اعتلای این انقلاب گذاشته آمادگی پذیرش ندارند ، چرا باید در یک استان فرهنگی مانند استان گیلان شاخص توان بخشی که به طور متوسط در کشور ۳۹ درصد است در دستگاههای دولتی در استان ما ۲۹ درصد باشد با توجه به اینکه مجموعه استانداری به عنوان ریاست این کمیته و بهزیستی حائز ۵ رتبه اول هستند و این نشانه آن است که مجموعه استانداری و بهزیستی در حال تلاش هستند  

حسین نحوی نژاد گفت: ما در حال حاضر از بیماران روانی مزمنی با جرم های قضائی نگهداری می کنیم و از سال گذشته کمیسیون ماده ۱۶ نیز به بهزیستی واگذار شد یعنی معتادین متجاهر، با مشکلات روانی و قضائی.

وی اشاره کرد : در حال حاضر ۱۱۲۰ موسسه  از جمله مراکز اعتیاد ، ژنتیک ، توانبخشی و اجتماعی از بهزیستی جهت خدمت رسانی مجوز گرفته اند که نظارت بر همه آنها برعهده بهزیستی است که کار دشواری است ولی همکاران  من با جدیت پیگیری می کنند .

مدیرکل بهزیستی گیلان افزود : در زمینه مشارکت های مالی و مشارکت‌های اجتماعی اعتقاد نداریم که فقط شهروندان پول به بهزیستی بدهند یا صندوق داشته باشیم ، ما برای داوطلبان به کارهای خیر اهمیت ویژه ای در سازمان بهزیستی قائل هستیم

 وی بیان کرد : بالغ بر ۱۱ هزار کودک سه الی پنج سال در سال مورد معاینه غربالگری بینایی قرار می‌گیرند ، بیش از ۵ هزار نوزاد متولد شده از نظر شنوایی سنجی مورد بررسی قرار می گیرند ، در حدود ۸۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند ، بالغ بر هزار فرزند یتیم در سازمان بهزیستی توسط مراکز خدمات می گیرند بیش از ۴۰۰۰ معلول ، سالمند و بیمار روانی مزمن از خدمات مراکز توانبخشی استفاده می کنند و اینها گوشه ای از خدمات بهزیستی گیلان به توانخواهان است .

دکتر ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان نیز گفت : عملکرد اداره کل بهزیستی استان و شهرستان ها رضایت بخش است زیرا بهزیستی گیلان در بستر اجتماعی پیشرو بوده و در راستای تحقق عدالت اجتماعی تأسیس شده است ، همچنین انتظار می رود برنامه های پیشگیری و کاهش آسیب به صورت تمام و کمال در شهرستانها اجرا و تأثیرات آن‌ها در آمارها دیده شود

وی اشاره کرد : همه کودکان نیازمند حمایت به نوعی با سازمان بهزیستی مرتبط هستند، بیماران صعب العلاج بیشتر خدمات خود را از بهزیستی دریافت میکنند.

دکتر زارع افزود : باید بیشتر از آموزش ، مهارت آموزشی و تحقیق و پژوهش استفاده کرد حتماً باید از ظرفیت دیگر سازمان‌ها و دانشگاه‌ها و دانشجویان و سازمان‌های مردم‌نهاد جهت ارتقای عملکرد بهزیستی استفاده شود ، مناسبت های مهم تر برگزار شود تا جلب نظر و مشارکت سایر نهادها صورت پذیرد

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهزیستی گیلان استانداری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد یک و ۲ این طرح موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 3 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد یک و 2 این طرح موافقت کردند.

نمایندگان مجلس ماده یک این طرح را با 147 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع به تصویب رساندند.

بر اساس ماده یک این طرح؛ به منظور دستیابی به فناوری های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده با تاکید بر نوآوری و پشتیبانی و توسعه آن ها و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری غافلگیری فناورانه کشور با تاکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری های بدیل، نوظهور، شالوده شکن، پر مخاطره و برتر ساز در حوزه تهدیدات نوین و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تامین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در این قانون به اختصار سپند نامیده می شود با هدف تداوم و تثبیت راه دانشمند شهید محسن فخری زاده، تشکیل می گردد.

همچنین نمایندگان با ماده 2 این طرح با 147 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع موافقت کردند.

در ماده 2 این طرح آمده است: سپند دارای شخصیت حقوقی مستقل و با ماهیت موسسه دولتی و دارای استقلال مالی، معاملاتی و اداری بوده و در چارچوب مقررات نیروهای مسلح و اساسنامه مصوب بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی کشور اداره می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • ژنرال صهیونیست: جنگ تمام شده است/ حماس شکست نخورد و کنترل کامل بر نوار غزه دارد