Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۰ میلیارد دلار کالای غیر نفتی از گمرکات مختلف‌کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد ذاکری صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به نقش مهم گمرک در رونق اقتصادی و تولید اظهار داشت: گمرک نقش مهم و برجسته‌ای در عرصه تجارت و استان بوشهر در عرصه بازرگانی و تجارت دریایی جایگاه مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود و فعالیت 130 گمرک در کشور خاطر نشان کرد: استان بوشهر دارای 14 گمرک است که جایگاه مهمی در عرصه اقتصاد و تجارت دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران از مثبت بودن تراز تجاری ایران خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال 10 میلیارد دلار کالای غیر نفتی از گمرکات کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

ذاکری صادرات با احتساب میعانات گازی را مورد اشاره قرار داد و افزود: صادرات کالا در سه ماه نخست امسال که بیشتر محصولات پتروشیمی، مواد معدنی و دیگر محصولات  است با احتساب میعانات گازی نسبت به سه ماه نخست سال قبل 6 درصد کاهش دارد.

وی، با تاکید بر تسریع در ترخیص کالاها از گمرکات خاطر نشان کرد: استفاده از سامانه‌ها و تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته، سامانه یکپارچه گمرکی، پنجره واحد تجاری مورد توجه ویژه گمرکات برای تسریع در ترخیص کالا در اولویت برنامه‌های گمرک قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران شفاف‌سازی فعالیت‌ها، توسعه تکنولوژی‌ها در گمرکات را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تجهیز گمرکات به ایکس‌ری پیشرفته کانتینری، خودرویی، کالایی مورد توجه گمرک قرار دارد که در این راستا از ظرفیت تولیدات داخلی از جمله صنایع دفاع بهره‌برداری می‌شود.

ذاکری با تاکید بر تسهیل‌گری در امر تجارت گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده زمان ترخیص کالا در گمرکات کشور کاهش می‌یابد چراکه هرچه زمان بالاتر برود هزینه بخش صنعت و تجارت افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر مقابله با قاچاق و کم‌رنگ کردن مزاحم‌ها و کاهش نظارت‌ها در ترخیص کالا افزود: در این زمینه گمرکات به تجهیزات نوین از جمله  ایکس‌رهای پیشرفته مجهز شده است.

7.3 میلیون تن کالا از گمرک بوشهر صادر شد 60 هزار تن کالا از گمرک سمنان به 45 کشور جهان صادرشده است لزوم شفاف سازی نهادهای نظارتی درباره موضع وزیر اقتصاد حول فساد برخی مدیران/گمرک پاسخگو باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران جلوگیری از قوانین سخت‌گیرانه، استفاده از پنجره واحد تجاری و فناوری‌های روز را  مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: گمرک تلاش می‌کند هم شفاف‌کننده و هم تسهیل‌گر در ارائه خدمات باشد تا زمان ترخیص کالا در گمرکات کم شود.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال ۱۴۰۳


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در ارتباط با بخش خبری امروز سیما گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳ میلیارد دلار ارز برای کالا‌های اساسی، خدمات، تجهیزات صنعتی و سایر موارد تامین ارز از سوی بانک مرکزی شد.
وی گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تامین ارز شد.
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اسای کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران در مورد تامین ارز در بخش حمل و نقل و خودرو در سامانه نیما ۳۹۸ میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات ۱۶۵ میلیون دلار تامین ارز شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال ۱۴۰۳
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • قاچاق ۴۰ تُن کود شیمیایی در گونی‌های گچ ساختمانی
  • کشف ۴۰ تن کود شیمیایی قاچاق
  • یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد