Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@23:37:59 GMT

یک میلیون و ۸۰۰هزار تن تولید سالانه پتروشیمی است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۴۰۷۷

یک میلیون و ۸۰۰هزار تن تولید سالانه پتروشیمی است

ولدخانی گفت: تولید سالانه شرکت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن است و‌سال گذشته هزار و ۳۵میلیارد تومان از استان خرید داشتیم که این مبلغ بیش از بودجه ای است که دولت برای استان در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «ابراهیم ولدخانی» امروز(سه شنبه۲۵تیر) در نشست خبری‌ با اصحاب رسانه استان در آستانه تعمیرات اساسی (اورهال﴾ شرکت با بیان اینکه بهتر بود واحدهای اینچنینی در کنار دریا بود که‌ لطمات کمتری به محیط زیست وارد شود، گفت: این مجموعه با تدابیر ارزنده کوچکترین آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند افزود: برای اولین بار در عمر پتروشیمی‌شازند به رقم بالای ۱۲۰۰میلیارد تومان سوخت دهی رسیده که این بی سابقه بوده است؛ در سال گذشته خوراک پتروشیمی صددرصد افزایش پیدا کرده در صورتی که قیمت محصولات نیز ۶۷درصد افزایش یافت.

 


وی ادامه داد: در مجموعه پتروشیمی محصولات متنوع تولید می شود که در برخی محصولات در کشور یونیک است؛ قیمت محصولات توسطmpc قیمت گذاری می شود‌ و پتروشیمی موظف است بصورت آنلاین موجودی ها را ارائه کند.

 


ولدخانی با بیان اینکه سود دست آمده در شرکت به سبب مدیریت خوب در واحدهای این شرکت بوده است، اظهارکرد: بخشی از محصولات این شرکت حتی با زیان هم روبرو بوده ولی به سبب اینکه نیاز روز مردم است باید تولید شود.

 


وی به کنترل هزینه ها بجز هزینه های کارگری در این شرکت اشاره و‌عنوان کرد: فروش شرکت در سال گذشته برای اولین بار از ۵هزار میلیارد ریال بالا رفت و‌باز هم در بازار متقاضی خرید وجود دارد.

 


مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: ۳۷۰میلیون دلار در ۶ ماه پایانی سال شرکت صادرات داشت که بین همه شرکت های پتروشیمی بیش از ۸۰درصد ارز وارد کشور  کرد و بیش از ۵۰درصد ارز استان را بدست آورد و در این راستا تقدیر نامه ای از بانک مرکزی دریافت کرد.

 


ولدخانی با بیان اینکه هم اکنون ۴ هزار نفر به صورت مستقیم و‌چندین پیمانکار با ۲۰ الی ۱۰۰ نفر نیرو در قیمت های مختلف ساختمانی، رستوران، رنگ آمیزی و قیمت های دیگر مشغول هستند، ‌افزود: در دو سال گiذشته ۷۵۰نفر نیرو بصورت دایمی در شرکت جذب شدند.

 

 

وی یکی از پروژه های اساسی و جامع این شرکت اجرای پروژه جامع آب و پساب است که نزدیک به ۱۰میلیون یورو برای این پروژه تعریف شده و اکنون در حال انتخاب پیمانکار هستیم که طی دو سال آن را انجام دهیم.

 


این مقام مسئول به تولید ۶۵۰ قطعه اساسی توسط نیروهای پتروشیمی خبر داد و خاطرنشان کرد: این قطعات با یک میلیون و‌۲۰۰هزار یورو از خارج وارد می شد که اکنون با مبلغ بسیار ناچیزی این قطعات توسط نیروهای داخلی تولید می شود.

 

 

ولدخانی گفت: ۵هزار واحد تولیدی با صد هزار نفر نیرو که‌مواد اولیه اشان از این مجموعه است به طور غیرمستقیم از پتروشیمی شازند امرار معاش می کنند این در حالی است که به گفته دولت برای ایجاد یک شغل ۲۵۰میلیون تومان باید هزینه شود.

 


مدیر عامل پتروشیمی شازند با بیان اینکه هیچ پتروشیمی در کشور به اندازه پتروشیمی شازند در ایجاد هوای پاک کمک نکرده است، تصریح کرد: یک قطره از پساب پتروشیمی به خارج از مجموعه راه پیدا نمی کند بخشی از آن تصفیه می شودو به سیستم برمی گردد؛ سال گذشته ۱۰ هزار هکتار زمین  برای ایجاد استخر خریداری شد که ضمن کمک به محیط زیست، در پر شدن چاه های آب زیرزمینی روستاهای اطراف نیز موثر بوده است. 

 


وی با بیان اینکه تولید سالانه شرکت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن است، ادامه داد: سال گذشته هزار و ۳۵میلیارد تومان از استان خرید داشتیم که این مبلغ بیش از بودجه ای است که دولت برای استان در نظر گرفته است.

 

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت بیانیه گام دوم انقلاب امام رضا ع جشن های دهه کرامت اردبیل قم ولادت امام رضا ع هفته عفاف و حجاب حجاب و عفاف پتروشیمی شازند صادرات غیر نفتی درآمد نفتی پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل سالانه در استان فارس تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا فزونی با بیان اینکه هفت هزار زنبورستان در سطح استان فارس فعال است، تصریح کرد: صنعت زنبورداری استان فارس در رتبه سوم تولید عسل کشور قرار دارد.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه بیش از ۷۶۰۰ نفر در حوزه زنبورداری مشغول به کار هستند، اظهار کرد: فعالیت زنبورداری از جمله مشاغل مورد استقبال بهره برداران بخش کشاورزی است که در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه صنعت زنبورداری محصولات جانبی دیگری نیز دارد که به بازار عرضه می‌شود، افزود: سالانه بیش از یک کیلوگرم ژل شاهانه، ۳۰۰ تن موم، ۱۸ تن موم و ۶۵ تن گرده گل در این استان تولید و برداشت می‌شود.

فزونی اظهار کرد: شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون و ممسنی از مهم‌ترین مناطق زنبورداری استان فارس است.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، افزود: در سال زراعی گذشته و به دنبال آن طغیان آفات با مشکلاتی در صنعت زنبورداری مواجه بوده‌ایم که امید است در صورت بهبود شرایط اقلیمی و از طرف دیگر با مدیریت بهتر زنبورداران و همچنین بالا بردن فرهنگ زنبورداری و آشنایی کشاورزان و باغداران با فواید زنبور عسل و نقش آن در گرده افشانی، با بهبود تولید در این بخش طی سال‌های آتی روبرو باشیم.

کد خبر 6084387

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل سالانه در استان فارس تولید می‌شود
  • بررسی زمینه‌های تحقق جهش تولید در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت ایران
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز