Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا جهانسوز روز سه شنبه در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با کلید خوردن این طرح تحول مهمی در حفظ اراضی فندقلو و افزایش سطح این جنگل بسیار مهم ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: این طرح ناجی جنگل‌های ارزشمند فندقلو بوده و با اجرای آن صنعت توریسم و گردشگری نیز بیش از پیش در استان اردبیل تقویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: جنگل‌داری سالم، زادآور و بهره‌برداری اصولی از آن اهداف اساسی این سازمان بوده و در حال حاضر ۶۰۰ روستا تحت پوشش طرح مشترک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: در سایه تلاش بسیج مهندسین و وزارت جهاد کشاورزی که طرح‌های بسیج در آن به اجرا درآمد، شاهد افزایش ۲۰ درصد افزایش عملکرد انواع محصولات کشاورزی در استان‌های مختلف کشور بودیم.

وی اساس کار طرح‌های بسیج را رفع عوامل تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح دانست.

منطقه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل بشمار می‌رود که دنباله جنگل‌های نیمه گرمسیری استان گیلان است.

این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.

مساحت منطقه فندقلو حدود ۱۶ هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن زیرپوشش عرصه‌های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می دهد.

در مجموع ۱۹ گونه جنگلی متعلق به ۸ تیره و ۱۷ جنس در این منطقه شناسایی شده‌اند که از بین انواع شناسایی شده گونه‌های نادری نظیر فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد که به ارزش منطقه می افزاید.

فندقلو بیشتر به فندق و گل‌های بابونه خود شهرت دارد، ضمن اینکه گونه نادر گیاهی سوسن چلچراغ نیز در آن می‌روید، این جنگل رویشگاه بیش از ۹۰ گونه گیاه مختلف و عمدتاً دارویی است.

بابونه که هر سال جشنواره گل‌های بانونه به خاطر رویش آن در جنگل فندقلو برگزار می‌شود گیاهی است یک ساله، معطر و به ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر که به صورت خودرو در مزارع، دشت‌ها، باغ‌ها و بیشتر در منطقه جنگلی فندقلو نمین می‌روید.

گل بابونه در عطاری‌ها، طب سنتی، داروسازی صنعتی و تولید مواد بهداشتی کاربرد فراوان دارد.

آب و هوای مطبوع، پرندگان و گونه‌های مختلف جانوری، وجود آلاچیق و استراحت‌گاه های شبانه‌روزی، برقراری ارتباط بین این منطقه ویژه گردشگری و چشم انداز زیبای گردنه دل‌انگیز حیران از طریق تله کابین از جمله ویژگی‌هایی است که در کنار جاذبه‌های منحصر بفرد طبیعی و جنگلی این منطقه را به تفرجگاهی بسیار دلپذیر برای مسافران، میهمانان و علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل کرده است.

همین جاذبه‌ها موجب شده سالانه صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی برای آرامش روح و روان خود به دامن این جنگل سرسبز پناه بیاورند.
۶۰۱۸/‏۶۰۱۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم

جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس از جنوب شرق ترکیه، کرانه‌های دریاچه وان آغاز شده و وارد منطقه کردستان ایران و عراق شده است بخشی از این جنگل‌ها در استان ایلام واقع شده و زیبایی خاصی به این استان بخشیده است.

شهروند خبرنگار ما بخشی از این جنگل‌ها را در روستای مله پنجاب استان ایلام به نمایش درآورد.

منبع: شهروند خبرنگار - ایلام

بیشتر بخوانید:

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • نتانیاهو : فشارها بر حماس افزایش می‌یابد
  • تقدیراز اقدامات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در صیانت از حقوق بیت المال