Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌رئیس دانشگاه ارومیه گفت: دولت برای نجات محیط زیست راهی جز تکیه به مراکز علمی ندارد.

‌به گزارش ایسنا، رحیم حب نقی در چهاردهمین همایش ملی علوم ومهندسی آبخیزداری ایران که در سالن همایش های دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: دولت برای احیای تالاب ها و نجات محیط زیست کشور راهی جز اتکا به مراکز علمی و دانشگاهیان و بهره گیری از علم دانشگاهیان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حب نقی با اشاره به اهمیت رویکرد علمی در همایشها تصریح کرد: باید آثار ارائه شده در این همایش ها به صورت علمی واثربخش ظاهر شود.

وی با تاکید به اینکه باید به این باور برسیم که اداره کشور از اتکا به نفت خارج شود خاطر نشان کرد: باید در حوزه مدیریت و اداره کشور از دانش و تلاش جوانان بیشتر استفاده کرده و کشور را در همه حوزه ها به صورت علمی اداره کنیم.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه ایران جز ۱۰ کشور حادثه خیز در دنیا است، یاد‌آور شد: سیل اوایل سال یک هشدار برای همه مسئولین بود که اگر به محیط زیست و مشکلات آن به صورت علمی توجه نشود شاهد بلایای بیش از اینها نیز خواهیم بود.

حب نقی ادامه داد: باید از حوادث و اتفاقات سیل اخیر عبرت گرفته و تهدید های محیطی زیستی را به فرصتی برای مقابله با حوادث های مشابه تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت های علمی و دانش فناوری به روز دنیا باعث خواهد شد تصمیم‌گیری‌های کلان کشور در حوزه آب و خاک به خوبی انجام شود.

رئیس دانشگاه ارومیه در خصوص ساماندهی پایان نامه های دانشگاهی نیز افزود: در تلاش هستیم پایان نامه ها را به سمت طرح های آبخیزداری و آبخوان داری هدایت و ساماندهی کرده تا شکل عملیاتی به خود بگیرند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله

حسین جهش، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: این اداره با همکاری اداره میراث شهرستان، بخشداری اطاقور، منابع طبیعی، دهیاری و شورای اسلامی منطقه بلوردکان به مناسبت روز جهانی زمین پاک اقدام به پاکسازی حدود ۵۰۰ کیلوگرم زباله در محوطه پل تاریخی این روستا کردند.

او با بیان اینکه پل تاریخی بلوردکان مربوط به عصر صفوی در روستای بلوردکان بخش اطاقور شهرستان لنگرود واقع شده است، افزود: این پل در محل پیوستن ۲ رودخانه «سیاه رود» و «زیل بره» ساخته شده است.

رئیس اداره محیط زیست لنگرود تصریح کرد: پل خشتی بلوردکان سال ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۷۸۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

۲ اردیبهشت هر سال روز جهانی زمین پاک است.

این روز فرصتی است برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زمین و زیستگاهی که در آن زندگی می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان