Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:00:23 GMT

مجمع سالیانه یا مهندسی انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۴۱۵۴

مجمع سالیانه یا مهندسی انتخابات

فدراسیون والیبال بیش از هفت ماه است که به صورت سرپرستی اداره می‌شود و مدت قانونی حضور افشین داوری در این سمت هم مدت‌هاست به سر آمده است. در ماه‌های گذشته چند بار مسئولین وزارت ورزش وعده داده بودند که مقدماتی برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون والیبال، پس از پایان لیگ ملت‌ها فراهم می‌شود.

سرانجام لیگ ملت‌های والیبال به پایان رسید اما به جای برگزاری انتخابات، قرار است مجمع سالیانه فدراسیون برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت رسمی فدراسیون والیبال امروز (سه شنبه) و در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت تا برگزاری مجمع، خبر برگزاری مجمع را منتشر کرد. این در حالی است که بدون شک اقدامات لازم برای برگزاری این جلسه، مانند خرید بلیت هواپیما و رزرو هتل محل اقامات اعضای مجمع از مدت‌ها پیش انجام شده بود. نکته مهم هم اینجاست که وقتی فدراسیون به صورت غیرقانونی اداره می‌شود، برگزاری مجمع سالیانه نیز تخلف از قانون است.

مجمع فدراسیون قرار است با پنهان‌کاری و با کمترین میزان اطلاع‌رسانی برگزار شود. حتی برگزاری مجمع در مشهد و در شرایطی که خبرنگاران تخصصی حوزه والیبال به سادگی امکان شرکت در آن را ندارند، این تصور را تقویت می‌کند که شاید مسئولین فدراسیون علاقه‌ای ندارند که کسی در کار مجمع کنکاش کند و شاید حتی قرار است در مجمع، پروژه مهندسی انتخابات نیز پیش برود.

مجمع سالیانه قبلی فدراسیون والیبال، ۲۷ آذر و چند روز پس از آغاز سرپرستی افشین داوری برگزار شده بود. در آن زمان گفته می‌شد که هدف از برگزاری مجمع، قانونی کردن سرپرستی داوری است. حالا پس از گذشت کمتر از هفت ماه، قرار است مجمع سالیانه بعدی فدراسیون برگزار شود. در واقع داوری در حدود هفت ماه حضور خود در فدراسیون والیبال، ۲ مجمع سالیانه برگزار کرده است که شاید رکوردی در تاریخ ورزش ایران باشد.

البته فدراسیون والیبال نوشته است که برگزاری مجمع فدراسیون به دلیل «دستور اکید محمدرضا داورزنی معاونت محترم توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری مجمع عمومی سالانه فدراسیون‌ها تا پیش از پایان تیرماه ۱۳۹۸» برنامه‌ریزی شده است.

تاخیر در انتشار رسمی خبر برگزاری مجمع سالیانه درحالی است که در مدت حضور داوری در فدراسیون، سفر او به استان‌های مختلف برای شرکت در مجامع استانی، پوشش گسترده‌ای در سایت فدراسیون داشت. به نظر می‌رسد برای فدراسیون والیبال، برگزاری مجمع سالیانه یک هیات استانی اهمیت بیشتری نسبت به مجمع عمومی فدراسیون دارد.

افشین داوری در چند ماه حضور خود در فدراسیون حضور فعالی در مجامع استانی داشت. در این مدت انتخابات رئیسان هیات قم، فارس، مازندران، سیستان و بلوچستان و سمنان برگزار شده است. برگزاری مجمع انتخاباتی هیات سمنان در روزهایی بود که حضور خود داوری در فدراسیون و ریاست او بر مجمع استانی غیرقانونی بود. سرپرست فدراسیون در مدت حضور خود، در مجمع سالیانه هیات والیبال استان‌های زنجان، یزد، قزوین، گلستان، خراسان رضوی، البرز و کرمان نیز شرکت کرده است. چند هیات استانی از جمله آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران نیز در حال حاضر بدون رئیس اداره می‌شوند. دوران قانونی سرپرست این هیات‌ها نیز به سر آمده و اداره چهار هیات والیبال مهم کشور غیرقانونی است.

گفته می‌شود سرپرست فدراسیون والیبال، پس از برگزاری مجمع سالیانه از سمت خود کناره‌گیری می‌کند تا آماده شرکت در انتخابات شود و فرد دیگری به عنوان سرپرست منصوب خواهد شد.

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی هفته گذشته به ایرنا گفته بود که این نهاد به موضوع پایان دوره قانونی سرپرستی فدراسیون والیبال ورود کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون والیبال ناصر سراج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و امسال استعدیابی اولویت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مازیار ناظمی ضمن مروری اتفاقات سال گذشت به تشریح برنامه های این فدراسیون برای سال جاری پرداخت و گفت : سال ۱۴۰۲ به رغم دشواری‌هایی که پیش آمد به مدت دوماه از برنامه ها عقب ماندیم ولی با این حال شصت رویداد ملی و کشوری برگزار کردیم و نزدیک به یکصد رویداد آموزشی توسط آکادمی فدراسیون طراحی و اجرا شد

مازیار ناظمی افزود: ارتباط موثر و گسترده با فدراسیون های جهانی و آسیایی موتورسواری و اتومبیلرانی و دعوت از مدیران و مسئولان برای مشارکت در برنامه های آموزشی و توسعه این رشته در ایران و همینطور حضور ورزشکاران ایرانی در رویدادهای جهانی و آسیایی از جمله اتفاقات فرخنده سال ۱۴۰۲ بود

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران افزود : در این مسیر هیات رئیسه فدراسیون و روسای ارزشمند هیات‌های استانی و بخصوص هیات هایی که بعد از سالها با تغییر و تحول مدیریتی روبرو شدند، بسیار یار و همراه فدراسیون بودند و صمیمانه از برادران خودم تشکر میکنم و انشاالله سال ۱۴۰۳ با همکاری یکدیگر رویدادهای ملی را به عدد یکصد خواهیم رساند.

رییس فدراسیون با اشاره به عملکرد کمیته های فدراسیون گفت : در رشته موتورسواری کمیته های کراس و ریس بسیار فعال بودند حضور تیم کامل ایران در مسابقات جهانی ترکیه و حضور حامد مرادی در کاپ آسیا در فلیپین و این اواخر حضور سه قهرمان ایرانی در مسابقات قطر بسیار ارزشمند بود و در تاریخ این رشته ماندگار است.

وی گفت : در کمیته اندرو با میزبانی مسابقه بین المللی جام تبریز اتفاق مهمی را رقم خواهیم زد
مازیار ناظمی افزود : در رشته اتومبیلرانی کمیته سرعت چهار راند مهیج را برگزار کرد و کمیته های درگ و دریفت هم فعال بودند که جای تقدیر دارد

وی درخصوص کمیته کلاسیک فدراسیون گفت : متاسفانه حواشی همایش بزرگ خرداد موجب توقف رویدادهای این بخش شد و متعاقب آن مسائل پلاک تاریخی موجب دلسردی این کمیته گردید که امیدوارم امسال با تدابیر لازم بتوانیم دوباره این بخش را فعال و پویا کنیم

مازیار ناظمی درباره کمیته های رالی و افرود نیز گفت : این دو کمیته موارد خاصی دارند که در سال جدید مجددا کمیته رالی فعال شده و برای افرود هم برنامه دیگری داریم.

رییس فدراسیون از نوسازی پیست اتومبیلرانی بعد از سالها یاد کرد و گفت: ما درآمدهای فدراسیون را خرج ورزشکاران و آسایش و رضایت آنها کردیم و خوشحالم که پیست اتومبیلرانی در وضع بهتری قرار دارد و امیدوارم در سال جدید پروژه خوابگاه موتورسواری و ساختمان فدراسیون در محل پیست تکمیل شود.

مازیار ناظمی در خصوص اولویت های سال جدید فدراسیون گفت: همچون سه سال گذشته آموزش و امسال استعدادیابی به عنوان اولویت اول است، هم افزایی ملی و تقویت بعد قهرمانی (باشگاه داری) و همگانی از مسیر توانمندسازی کمیته ها و هیات های استانی اولویت دوم رشد و توسعه ارتباطات بین المللی و تقویت کرسی های جهانی اولویت سوم فدراسیون موتورسورای و اتومبیلرانی ایران در سال جدید است.

کد خبر 6076503

دیگر خبرها

  • تقوی: داورزنی نمی‌خواست رئیس شوم/ به کسی باج نمی‌دهم
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت رئیسه هیات ورزش دانش آموزی استان قم
  • زمان انتخاب رییس فدراسیون ورزش های رزمی مشخص شد
  • در انتظار تصمیم وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون ترای اتلون
  • اعتراض تند خادم به امامت صدیقی در نماز جمعه و ردصلاحیت خودش
  • «آموزش»و«استعدادیابی» اولویت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی
  • «آموزش» و «استعدادیاب» اولویت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی
  • آموزش و امسال استعدیابی اولویت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی
  • حقدادی از انتخابات فدراسیون ژیمناستیک کنار می‌کشد؟