Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سیمون سیمونیان، مدیر دبیرخانه این دوره، با اشاره به استقبال فیلمسازان، تعداد آثار ارسالی به دفتر جشنواره را بیش از ۳۰۰ اثر عنوان کرد و گفت: در مجموع شرایط ۲۴۸ فیلم در بخش ملی بر اساس آیین‌نامه و مقررات جشنواره بود که هیات انتخاب، این تعداد اثر را به تماشا خواهند نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از میان این تعداد فیلم و در بخش ملی، از بین فیلم‌هایی که در بخش پویانمایی کوتاه مطابق مقررات بودند، دبیرخانه ۵۷ اثر را برای هیات انتخاب نمایش می‌دهد. همچنین در بخش کوتاه داستانی نیز ۱۰۱ فیلم و در بخش بلند داستانی ۱۶ فیلم نمایش داده خواهد شد. در بخش پویانمایی سینمایی نیز ۶ اثر و در بخش فیلم‌های سینمایی هم ۱۵عنوان تقاضای شرکت در جشنواره را داشتند و هیات انتخاب این تعداد اثر را خواهند دید.

مدیر دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره آثار انتخاب شده توسط هیات انتخاب بخش بین‌الملل نیز بیان کرد: در بخش بین‌الملل پس از بازبینی آثار رسیده، ۱۱ انیمیشن بلند توسط هیات انتخاب معرفی شد. همچنین در بخش سینمایی ۱۲ فیلم، کوتاه داستانی ۱۰ فیلم و در بخش پویانمایی کوتاه خارجی نیز ۱۰ اثر از سوی هیات انتخاب این بخش معرفی شدند.
سیمونیان در ادامه با اشاره به آغاز بازبینی فیلم‌ها از سوی هیات انتخاب بخش سینمای ایران اضافه کرد: هیات انتخاب بخش سینمای ایران از چهارشنبه ۱۹ تیر کارشان را شروع کردند و امیدواریم تا پایان تیر نتیجه بررسی‌های‌شان را جمع بندی کنیم.

وی در پایان یادآور شد: نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم شرایط برخی از آثار ارسالی است که با مقررات جشنواره همخوانی نداشتند. صاحبان تعدادی از آثار که فیلم‌شان را به دفتر جشنواره ارسال کردند، توجهی به آیین‌نامه و مقررات آن نداشتند و شرایط اثرشان از جمله سال ساخت یا مدت زمان فیلم بر خلاف مقررات بود. برخی از آن‌ها نیز فیلم‌هایی بودند که ربطی به جشنواره کودک و نوجوان نداشتند و یا قبلا در جشنواره حضور داشتند، بنابراین با توجه به مقررات به هیات انتخاب معرفی نشدند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران سینمای جهان کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ارباب‌نیا با اشاره به اینکه عملیات مرمت پل خاتون از ۱۵ فروردین از سر گرفته شد، گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده ما بین اداره کل میراث فرهنگی استان البرز و پیمانکار مدت زمان اتمام مرمت پل خاتون ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است.

وی مطرح کرد: در صورت بروز عوامل پیش بینی نشده امکان تمدید این زمان وجود دارد. در مراحل مرمت انجام شده تاکنون بخش‌هایی که از لحاظ سازه‌ای و ایستایی غیر قابل نگهداری و همچنین مرمت‌های غیراصولی دوره‌های مختلف که موجب سنگینی پل شده بود، برداشته شد.

به گفته معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، پس از اقدامات فنی استحکام بخشی و اجرای قسمت پایه‌ها و پایین پل، طاق پل مطابق با الگوی قدیمی سازه به شکل پر (ضربی) اجرا شد و قسمت‌های فوقانی طاق به شکل رومی اجرا می‌شود.

کد خبر 6085553

دیگر خبرها

  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان
  • انتصاب سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر ارومیه
  • علی حاتمی؛ سعدیِ سینمای ایران
  • راهیابی دختران تایبادی به مرحله کشوری جشنواره سرود آفرینش
  • «از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان