Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@00:33:19 GMT

۳ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۴۲۳۳

۳ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شد

رجبی مشهدی گفت: برای گذر از پیک تابستان امسال سه هزار مگاوات برق در نیروگاه جدید به ظرفیت نیروگاه‌های موجود اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «مصطفی رجبی‌مشهدی» افزود: به دنبال بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری حدود چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات توان تولید نیروگاه‌های برقابی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی صنعت برق افزود: اکنون شرایط به گونه‌ای است که شبکه برق کشور در وضعیت نرمال و پایداری کاملی قرار گرفته، صادرات برق به صورت نرمال در حال انجام است و قطعی برق ناشی از کمبود تولید وجود ندارد.

 

ساز و کار قانونی بیت‌کوین‌ها به زودی تعیین می‌شود

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه تولید هر بیت‌کوین معادل مصرف برق ۲۴ سال یک مشترک خانگی در تهران است، گفت: بخش عمده‌ای از دستگاه‌های مورد استفاده این بخش در ایران بازدهی کمی دارند و با گذر زمان نیز مصرف برق آنها در حال افزایش است.

 

رحبی مشهدی با بیان اینکه مصرف برق مراکز تولید بیت‌کوین در کشور حدود ۵۰۰ مگاوت تخمین زده می‌شود، خاطرنشان ساخت: برای احداث هر نیروگاه هزار مگاواتی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مورد نیاز است بنابراین برای تامین ۵۰۰ مگاوات برق این مراکز بایستی حدود پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.


وی ادامه داد: موضوع بیت‌کوین‌ها به زودی در هیات دولت مطرح و مقررات آن تعیین تکلیف خواهد شد، وزارت نیرو مسئولیت تامین پایدار برق کشور را بر عهده دارد و اگر مراجع ذیصلاح، استخراج ارز دیجیتال را به صورت رسمی تایید کنند بایستی چند اقدام در این زمینه در دستور کار بگیرد.


سخنگوی صنعت برق افزود: در ابتدا بایستی شرایط شبکه را برای میزان مصرف این واحدها مهیا کنیم. اگر مزرعه‌تولید بیت کوین قصد راه‌اندازی دارد باید شبکه‌های بالادستی و زیرساخت‌های آن را نیز به طور کامل فراهم کرد تا برق پایداری داشته باشد.


وی با تاکید بر اینکه تجهیزات مورد استفاده در این بخش بایستی استانداردهای لازم را داشته باشند، گفت: همه صنعت برق در تلاش هستند تا پیک تابستان را به خوبی سپری کنیم و مردم از رفاه نسبی برخوردار باشند. بنابراین این دسته از مصرف‌کنندگان اگر جزو مشترکان رسمی صنعت برق شدند باید مانند سایر صنایع مصرف برق خود را در ساعت اوج پیک کنترل و مدیریت کنند.


رجبی‌مشهدی تاکید کرد: همان گونه که صنایع با امضای تفاهمنامه‌های مدیریت مصرف میزان استفاده خود برق خود را در ساعت پیک کاهش داده یا مشترکان بخش کشاورزی در چهار ساعت اوج مصرف چاه‌های کشاورزی خود را خاموش می‌کنند، این واحدها نیز باید در زمان اوج مصرف میزان برق مصرفی خود را کاهش بدهند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع چهارمحال و بختیاری جشن های دهه کرامت اردبیل قم آذربایجان غربی رئیس قوه قضاییه بیرجند نیروگاه برق آبی وزارت نیرو برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات

مدیر عامل نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: میزان تولید برق این مجموعه در سال ۱۴۰۲ از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات ساعت عبور کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید یحیی نوبخت مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان اظهارکرد: تولید برق مجموعه ما در سال ۱۴۰۲ از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات ساعت عبور کرد و از این میزان تولید بیش از ۴.۶ میلیون مگاوات ساعت سهم واحد‌های گازی و بیش از ۱.۸ میلیون مگاوات ساعت به مربوط واحد‌های بخار بوده است.

وی تصریح کرد: میزان آمادگی نیروگاه شیروان برای تولید بیش از ۷.۷ میلیون مگاوات ساعت و راندمان آن ۴۶.۰۶ درصد است.

نوبخت افزود: نیروگاه سیکل‎‌ترکیبی شیروان با ظرفیت تولید یکهزار و ۴۳۴ مگاوات شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و سه واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی فعال است.

وی یادآور شد: این نیروگاه هزار و ۴۳۴ مگاوات ظرفیت نصب شده دارد و حدود ۲ درصد برق کشور را تامین می‌کند و زیر مجموعه شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت تهران اداره می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق