Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، گفت: از سال گذشته تا ابتدای سال جاری ۱۳ هزار ۳۵۷ تماس با صدای مشاور و مراکز مشاوره حضوری بهزیستی استان انجام‌شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «زهرا همتی» در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که با رسانه ارتباط مستقیمی دارد، ارتقاء سلامت اجتماعی جامعه است و یکی از ارکان ایجاد سلامت اجتماعی در جامعه رسانه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، افزود: رسانه‌ها هستند که می‌توانند درواقع سرمایه اجتماعی جامعه را افزایش دهند، اعتماد عمومی مردم را افزایش دهند و درواقع امید را در مردم افزایش دهند، ماحصل ایجاد امید، ایجاد سرمایه اجتماعی و ایجاد اعتماد عمومی، یک جامعه سالم است.

 

 مدیرکل بهزیستی استان ایلام، تصریح کرد: سازمان بهزیستی در چند حوزه‌ تخصصی به جامعه هدف خود خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهد، اولین حوزه این خدمات بحث پیشگیری است، باید تلاش کنیم بحث پیشگیری در جامعه پررنگ‌تر شود تا ورودی‌ها به سازمان بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی کمتر شود.

 

همتی، گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی ما تلاش می‌کنیم با مشاوره در حوزه‌های مختلف از این آسیب‌های پیشگیری شود، خط صدای مشاور ۱۴۸۱ به‌صورت رایگان از ۸ صبح تا ۸ شب فعال است و تلاش می‌کنیم که مردم این خط را بشناسند و اگر در زندگی خانوادگی، همسرداری و دیگر حوزه‌های اجتماعی مشکلی داشته باشند می‌توانند با این خط تماس داشته باشند.

 

وی، ابراز کرد: در مشاوره‌ی حضوری هم اعم از بخش دولتی و بخش خصوصی در تلاش هستیم که به شکل حضوری با حذف بسیاری از مشکلات حل‌نشده به‌صورت تلفنی، درواقع به یک راه‌حل و ارائه خدمات تخصصی برای تماس‌گیرندگان برسیم، در این حوزه از سال گذشته تا ابتدای امسال 13 هزار ۳۵۷ تماس با صدای مشاور و مراکز مشاوره حضوری انجام‌شده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، یادآور شد: معمولاً برای حل مشکل یک فرد از طریق مشاوره ۱۲ جلسه مشاوره نیاز است، در حوزه پیشگیری در بحث آسیب‌های اجتماعی و طلاق از برنامه‌های آموزش پیش از ازدواج و آموزش‌های زندگی خانواده استفاده می‌شود، در این حوزه سال گذشته چیزی بالغ‌بر ۸ هزار نفر از این آموزش‌های بهره‌مند شده‌اند.

 

همتی، افزود: در جامعه امروز، لازم است که نسل جوان از مهارت‌های لازم و مهارت‌های همسرداری معطوف به گفتگو با همسر، مهارت حل تعارض، مهارت فرزند پروری، مهارت مدیریت اقتصادی خانواده بهره‌مند شوند و نیازمند این هستند که آموزش ببینند، در این حوزه همکاران ما در بحث آموزش زندگی خانواده، برای زوجین جوان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند و کاهش اختلافات بین همسران در بحث کاهش طلاق از محورهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

 

مدیرکل بهزیستی استان ایلام،گفت: یکی از خدمات مرکز اورژانس اجتماعی و خط 123 دفتر کاهش طلاق است که در تلاش هستیم با حضور مشاور قبل از ارجاع پرونده به دادگاه، با ارائه مشاوره به زوجین، مسیر زندگی آن‌ها ادامه پیدا کند که در این راستا 1340 پرونده به دفاتر مشاور استان ارجاع داده که شده که پرونده 200 نفر منجر به سازش و پرونده 320 نفر هم در دست اقدام است.

 

وی، ابراز کرد: در سال گذشته نزدیک به 3 هزار و ۶۸۶ نفر به مراکز اقامتی میان‌مدت و کمپ‌های ترک اعتیاد استان برای درمان مراجعه کردند، این افراد کسانی بودند که به با میل و رغبت برای درمان مراجعه کرده‌اند، افرادی هستند که خود برای درمان مراجعه نمی‌کنند و بنابر حکم قضایی ما مجبور به پذیرش آن‌ها هستیم که سال گذشته ۳۲۰ نفر با حکم قضایی در مراکز ترک اعتیاد استان پذیرش‌شده است.

 

همتی، یادآور شد: تمامی کودکان متولدشده استان در غربالگری شنوایی موردبررسی قرار می‌گیرند که در این حوزه نیز 10 هزار کودک در سال گذشته در غربالگری شنوایی و 20 هزار کودک نیز غربالگری بینایی‌سنجی شده‌اند، بحث غربالگری اضطراب در کودکان با تازگی شروع‌شده و در سال گذشته 821 کودک در این طرح، شناسایی و به مراکز مشاوره و روانشناسان ارجاع داده‌شده‌اند.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع حجاب و عفاف جشن های دهه کرامت چهارمحال و بختیاری آل هاشم اردبیل روزنامه ها قم سلامت اجتماعی مشاوره رسانه بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، میرسعید سیدمتین اظهار کرد: توسعه متوازن نعمت الهی گاز در جامعه و کمک به اقشار کم‌برخوردار در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز است و از ۷۸۰ انشعاب رایگان اعلام شده، ۴۸۴ انشعاب به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام (ره)، ۱۴۳ انشعاب به خانواده‌های زیرپوشش سازمان بهزیستی و ۱۵۳ انشعاب به سایر اقشار جامعه هدف واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: با اشاره به این که این اقدام از سوی همه ادارات گاز استان انجام گرفته است، افزود: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی در صورتی که تاکنون از این امتیاز استفاده نکرده‌اند، می‌توانند پس از دریافت معرفی‌نامه از دستگاه مربوطه و ارائه آن به اداره گاز منطقه در زمان اشتراک‌پذیری از این امتیاز استفاده کنند.
سیدمتین با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی با قرار گرفتن در سه پلکان نخست مصرف گاز از قبض رایگان برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی می‌توانند از قبض رایگان گاز بهره‌مند شوند.
وی افزود: این شرکت گاز از بدو تاسیس تا بحال به بیش از ۵۶۶ هزار مشترک خدمات ارائه می‌کند و از این تعداد ۴۲۵ هزار مشترک شهری و ۱۴۰ هزار مشترک روستایی هستند.

دیگر خبرها

  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • «نیشتر» را با صدای اردشیر منظم بشنوید
  • تعرفه روانشناسی در سال ۱۴۰۳
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی
  • تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند
  • ساختار مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • حجاب حافظ حریم افراد
  • تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است