Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه هفته جاری در پیامی توئیتری ۴ نماینده زن مجلس نمایندگان آمریکا را به «جناح ترقی خواه» مشهور هستند، به باد انتقاد گرفت و گفت که آنها باید به کشورهایی که از آنجا به آمریکا آمده‌اند بازگردند.

این توئیت ترامپ جنجال سیاسی و رسانه‌ای بسیار گسترده‌ای در آمریکا ایجاد کرد و بسیاری از سیاستمداران و مردم این کشور آن را «نژادپرستانه» ارزیابی کرده و خواستار عذرخواهی وی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ اگرچه به صورت مستقیم نامی از این نمایندگان نبرد، اما به نظر می‌رسد هدف او «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، «ایلهان عمر»، «آیانا پریسلی» و «رشیده طلیب» هستند که با وجود آنکه برای اولین دوره در مجلس نمایندگان آمریکا حضور دارند، بیشترین حملات را علیه سیاست‌های ترامپ انجام می‌دهند.

ترامپ در توئیت نژادپرستانه خود نوشته بود: خیلی جالب است که می‌بینیم «نمایندگان زن ترقی خواه کنگره» که اصالتاً از کشورهایی آمده‌اند که حکومتشان فاجعه کامل و تمام بوده و بدترین، فاسدترین و بی عرضه ترین در جهان هستند (البته اگر حکومتی کارآ داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و به شکلی شرارت آمیز به مردم ایالات متحده که بزرگترین و قدرتمندترین ملت روی زمین است، می‌گویند که حکومتمان چگونه باید اداره شود. چرا آنها به کشور خود باز نمی‌گردند و به کشورهای ورشکسته و پرجرم و جنایتی که از آنجا آمده‌اند کمک نمی‌کنند تا اصلاح شود. سپس بازگشته و به ما بگویند چطور این کار را کردند؟

چهار نماینده زن کنگره آمریکا که دو روز پیش با حملات لفظی دونالد ترامپ روبرو شده بودند، در واکنش به این موضع گیری افراطی رئیس جمهوری امریکا تاکید کردند که عقب نشینی نمی‌کنند و به انتقاد از سیاست های ترامپ ادامه خواهند داد.این قانونگذاران زن کنگره آمریکا به نام‌های «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، «ایلهان عمر»، «آیانا پریسلی» و «رشیده طلیب» ضمن ابراز علاقه و دلبستگی شأن نسبت به ایالات متحده آمریکا از شهروندان این کشور خواستند به ترامپ اجازه ندهند با به راه انداختن جار و جنجال افکار عمومی را نسبت به سیاست‌های نفرت انگیزش منحرف کند.

همچنین نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به دموکرات‌های این مجلس اعلام کرد وی لایحه‌ای را در محکوم کردن این اظهارات اخیر ترامپ ارائه می‌کند.

خانم جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند روز سه شنبه ضمن انتقاد از اظهارات نژاد پرستانه دونالد ترامپ علیه نمایندگان زن کنگره آمریکا گفت هیچ جایگاهی برای چنین اظهاراتی وجود ندارد.

وی در گفت وگو با تارنمای مورنینگ ریپورت نیوزیلند افزود: معمولاً به سیاست های دیگر کشورها ورود نمی کنم، اما این موضوع باید برای تمام مردم روشن شود که من به طور کامل با دونالد ترامپ مخالف هستم.

آردرن تاکید کرد: افتخار می کنم که ما در نیوزیلند دیدگاهی مخالف ترامپ داریم و معتقدیم در پارلمان باید طیف وسیعی از فرهنگ ها و قومیت های مختلف حضور داشته باشند. علاوه براین هرگز نباید قضاوت درباره ریشه ها و مبادی افراد صورت گیرد و همه افراد از طیف های مختلف این حق را دارند که به عنوان نماینده وارد پارلمان شوند.

نخست وزیر نیوزیلند قرار است در نشست مجمع عمومی سازمان ملل امسال که در پایان تابستان در نیویورک برگزار می شود، شرکت کند.

ترزا می و جاستین ترودو، نخست وزیران انگلیس و کانادا نیز پیشتر با اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ مخالفت کردند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رشیدی کوچی از نمایندگان درباره ماجرای صدیقی

به گزارش «تابناک»، جلال رشیدی کوچی، نماینده ردصلاحیت شده در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتظار بود بسیاری از همکارانم و برخی از منتخبین دور بعد که فعالیت بیشتری در فضای مجازی و رسانه‌ها دارند، در موارد مستند منتسب به آقای صدیقی و ادعاهای مطرح شده حداقل برخورد مومنانه مد نظر دوستان! در پیش می‌گرفتند نه سکوت مطلقانه.

دیگر خبرها

  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دلدگاه دونالد ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • انتقاد رشیدی کوچی از نمایندگان درباره ماجرای صدیقی
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد