Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:29:54 GMT

۴۵ درصد باغات گردو درگیر کرم خراط شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۴۲۵۴

۴۵ درصد باغات گردو درگیر کرم خراط شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد رضا درگاهی امروز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیریت کنترل کرم خراط گردو اظهار داشت: به علت تغییرات اقلیمی و بالا رفتن گرمای کره زمین و قرار گرفتن ایران بر روی کمربند خشکسالی دنیا، رفتار آفات متفاوت شده و اکنون با طغیان آفت کرم خراط گردو در کشور روبرو شده ایم که زنگ خطر را به صدا در آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باغات گردو در ۲۵ استان و ۱۵۲ شهر کشور دچار آلودگی آفت کرم خراط شده است، تصریح کرد: سطح باغات گردو در کشور ۱۳۰ هزار هکتار است و حدود ۵۶ هزار هکتار از این سطح باغات آلوده به آفت کرم خراط شده است.

درگاهی عدم توجه کافی باغداران به بخش فنی باغات و احداث باغات مدرن گردو را از مشکلات موجود در زمینه مبارزه با کرم خراط دانست.

وی گفت: هدف این هم اندیشی تدوین برنامه، تصمیم گیری و ارایه راهکارهای مناسب بخش باغبانی استان های باغبانی کشور به منظور کنترل آفت و اصلاح باغات گردو است.

در این هم اندیشی، کارشناس دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه کرم خراط از ۷۴ گونه گیاهی تغذیه می کند، اذعان داشت: این آفت علاوه بر درختان گردو می تواند درختان سیب، گلابی، آلو، گیلاس، زیتون، انار و انگور را تحت تاثیر آلودگی قرار دهد.

محمد عصار افزود: استان های قزوین، تهران، قم، همدان، خراسان رضوی از جمله استان های آلوده گزارش شده اند.

وی نصب تله های فرمونی در باغات، انسداد مدخل دالان های لارو بر روی تنه و شاخه های اصلی، استفاده از سیم مفتولی برای مبارزه با لارو کرم خراط، هرس سر شاخه ها و شاخه های آلوده را از راهکارهای مبارزه با این آفت برشمرد.

کد خبر 4668095

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشاخه کاری راهی برای جوان سازی درختان گردو


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جلسه سرشاخه کاری درختان گردو با حضور شطرنجی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محسنی الحسینی سرپرست و کارشناسان تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهریز برگزار شد. 


شطرنجی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با تأکید بر اهمیت پیوند درختان گردو، بر لزوم آموزش و حمایت از باغداران در این زمینه تأکید کرد و به ارائه راهکار‌های فنی و تخصصی برای انجام پیوند مؤثر و افزایش میزان موفقیت آن پرداخت. 


محسنی الحسینی سرپرست و کارشناسان تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهریز عملکرد و کیفیت پایین و به تبع آن بازار پسند نبودن گردوی تولیدی شهرستان را از مشکلات اصلی باغداران شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد بتوان با سرشاخه کاری و جایگزینی درختان بذری با پیوندک‌های با عملکرد و کیفیت بالا به جوانسازی و اصلاح باغات گردو پرداخت.

دیگر خبرها

  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان
  • سیل ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت را در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان برجای گذاشت
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال
  • سرشاخه کاری راهی برای جوان سازی درختان گردو