Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@13:52:53 GMT

افزایش قیمت گندم منتفی است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۴۳۵۴

سعادتی کیا گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل خرید این محصول، منتفی است. ناطقان: به نقل از روابط‌ عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعادتی کیا  مدیر کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره احتمال افزایش قیمت گندم گفت: با توجه به انتشار مطالبی مبنی بر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، برخی کشاورزان گندم‌های تولیدی خود را نگه داشتند یا اینکه با تأخیر به مراکز خرید تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آنچه به نظر می‌رسد امسال افزایش قیمت گندم اعمال نمی‌شود بنابراین انتظار می‌رود شورای اقتصاد افزایش قیمت گندم را مطابق قانون تا پایان شهریور اعمال و نرخ‌های جدید را برای سال زراعی آتی اعلام کند تا کشاورزان نگرانی در این خصوص نداشته باشند.
خرید گندم از مرز ۵ میلیون تن گذشت

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون پنج میلیون و ۱۰ هزارتن گندم به ارزش هشت هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان توسط مراکز خرید دولت خریداری شده است که از این میزان چهار میلیون و ۸۵۷ هزارتن اطلاعات خرید به بانک کشاورزی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: جولان دلالان در بازار خرید گندم/چرا کشاورزان گندم به دولت تحویل نمی دهند؟

وی گفت: پرونده‌های خرید گندم که تا ۱۶ تیر امسال در سامانه خرید بانک کشاورزی ثبت شده به مبلغ هفت هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سراسر کشور در حال انجام است اظهار کرد: خوزستان با یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن، فارس ۵۶۲ هزارتن، گلستان ۵۶۴ هزارتن، خراسان رضوی ۳۷۰ هزارتن و کرمانشاه ۳۴۰ هزارتن رتبه‌های اول تا پنجم خرید گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

سعادتی کیا اضافه کرد: خرید تضمینی گندم براساس جدول پاکی شامل افت مفید، افت غیرمفید و سن زدگی خریداری می‌شود بنابراین طبق مصوبه شورای اقتصاد هرکیلوگرم گندم معمولی با افت چهاردرصد مفید و یک درصد غیرمفید هزار و ۷۰۰ تومان و گندم دوروم یک هزار و ۷۷۰ تومان باید خریداری شود که طبق جدول پاکی به طور متوسط هر کیلوگرم گندم نان با قیمت متوسط هزار و ۷۳۶ تومان خریداری می‌شود.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۹۳ هزارتن گندم دوروم از کشاورزان خریداری شده است.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه عاملیت پرداخت پول گندمکاران با بانک کشاورزی است، گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۹۱۷ مرکز خرید فرایند خرید تضمینی گندم را برعهده داشتند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: افزایش قیمت ، گندم ، خرید تضمینی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش قیمت گندم خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد

ابوالفضل دشتبانی گفت: روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند پارسال آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل با اشاره به اختصاص یارانه دولتی برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان بخش بیان کرد: برای خرید این محصول، ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی خرید در شهرستان اردبیل دایر شده است.

به گفته او،بر اساس برآوردها، سه هزار کشاورز سیب زمینی کار در این استان، محصول مازاد بر نیاز دارند که روند خرید تولیدات آنها طی ۱.۵ ماه گذشته ادامه یافته و همچنان جریان دارد.

دشتبانی به کشاورزان سیب زمینی کار استان اردبیل اطمینان خاطر داد که خرید محصول تولیدی آنها انجام خواهد شد و با توجه به حجم بالای محصول موجود در انبار و لزوم بررسی کیفیت محصول در انبارها توسط کارشناسان و نیز تعداد زیاد عرضه کنندگان، سیب زمینی کاران نسبت به فروش محصول خود صبور باشند.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل دشتبانی افزود: طبق قرارداد، نماینده ۵۰ شرکت تولیدی، صنایع تبدیلی و صادر کننده سیب زمینی با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی مشغول خریدار محصول مازاد بر نیاز سیب زمینی کاران استان اردبیل هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه
  • برداشت ۵۱ تن گندم از مزارع خوزستان