Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@20:55:35 GMT

۱۶۵ پهنه معدن فلزی در کشور شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۴۴۹۱

۱۶۵ پهنه معدن فلزی در کشور شناسایی شد

به گزارش گروه استان های برنا؛ عباس امیدی روز سه شنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد پهنه شناسایی شده ۸۰ پهنه تعیین تکلیف و برای صدور پروانه و حفاری آزاد سازی شده است.

وی از ناهماهنگی و همکاری نکردن برخی دستگاه های اجرایی مرتبط در فرایند صدور پروانه و استخراج در پهنه های اکتشافی در سطح کشور ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه تاکنون از پهنه های شناسایی شده، تنها ۵۲ پهنه منجر به دریافت پروانه بهره برداری قطعی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دفتر امور اکتشاف وزارت صمت از دستور کار قرار آزادسازی و صدور پروانه برای مابقی پهنه های شناسایی و پی جویی شده در دولت در سال جاری خبر داد و گفت: امید است در سال رونق تولید، ارگان ها و دستگاه های اجرایی مرتبط در فرایند صدور پروانه بهربرداری از پهنه های غنی فلزی شاناسایی شده، اهتمام و تامل بهتر و جدیی تر با وزارت صمت داشته باشند.

وی، استقبال دولت دوازدهم از سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در استخراج و استحصال مواد معدنی فلزهای گران بها در کشور را یادآور شد و گفت: تا کنون دو سرمایه گذار خارجی در استخراج معادن استان به تفاهم رسیده اند.

امیدی، کشور ایران را غنی از معادن و کانی های فلزی گران بهاء در منطقه و دنیا دانست و تصریح کرد: ذخایر معدن مس و طلا کشور در منطقه کم نظیر است.

به گفته وی، با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور در این زمان و به منظور تولید ثروت و رونق تولید، اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از اولویت های سازمان زمین شناسی در سالجاری قرار دارد.

امیدی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های مناسب مواد معدنی، عملیات ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف ذخایر پنهان به عنوان یک لایه خدماتی ارزان و سریع در دست اجراست.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از امسال را عنوان به سال انقلاب معدنی یاد کرده است که با اکتشاف مواد معدنی با کیفیت، زمینه تولید ثروت، توسعه اقتصادی و اشتغال فراهم می‌شود.

معاون امور اکتشافات وزارت صمت به منظور شرکت در کارگروه اکتشافات و پی جویی معادن فلزی شمال چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران چهارمحال و بختیاری زمین معدن وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۹ طرح پژوهشی کاربردی در حوزه معدن و صنایع معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ این سازمان در بخش آموزش، پژوهش و فناوری، ۱۶۱ میلیون و ۲۲۶ میلیون ریال هزینه کرد که مشتمل بر طرح‌های پژوهشی، برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از ۳ همایش، ۲ کتاب تخصصی و یک مقاله بود.

سال گذشته، ۳ طرح در کمیته سرمایه گذاری ایمیدرو به مبلغ ۴ هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال تصویب شد که تامین اعتبار آنها از محل ماده ۱۷ اساسنامه سازمان مورد تایید کمیته بررسی درخواست‌ها قرار گرفت.

بررسی و تصویب نیاز‌های پژوهشی و پیشنهاد‌های پژوهشی در کمیته تخصصی پژوهش و کمیته بررسی درخواست‌ها و نیز فراخوان ۲۰ طرح پژوهشی در سامانه ساتع، بخش دیگری از اقدامات حوزه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو بود.

بنابر این گزارش، ازجمله دستاورد‌های ایمیدرو در سال ۱۴۰۲ در حوزه پژوهش، برگزیده شدن به عنوان کارفرمای برتر از سوی وزارت علوم، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در هفته پژوهش بود.

دیگر خبرها

  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • تصویب ۹ طرح پژوهشی کاربردی در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در خراسان جنوبی
  • کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در هرمزگان
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس