Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@21:37:58 GMT

قیمت بنزین فعلا گران نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۴۷۹۵

به گزارش اکوفارس، اوایل تیر ماه عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی به عنوان یکی از اعضای کابینه هیات دولت درباره سهمیه‌بندی بنزین اعلام کرد و گفت: «بعید می‌دانم که سهمیه‌بندی بنزین اجرایی شود.»

شک و تردیدها درباره افزایش قیمت بنزین در حالی از زبان مقامات مسئول شنیده می‌شود که اواخر فروردین ماه نیز یکی از رسانه‌های کشور بر اساس شنیده‌های خود در خصوص تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره دو نرخی شدن بنزین خبری را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال با توجه به اینکه بیش از سه ماه از ابتدای سال ۹۸ می‌گذرد، آیا ممکن است قیمت بنزین تا پایان تابستان امسال گران شود؟

عضو کمیسیون انرژی اتاق ایران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت بنزین تا پایان تابستان امسال گران شود؟ گفت: قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی تا پایان تابستان امسال گران نخواهد شد. خبری از افزایش قیمت بنزین نیست و این خبر را شدیدا تکذیب می‌کنم.

رضا پدیدار افزود: فعلا دولت تصمیمی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد و از این‌رو فعلا افزایش قیمت بنزین منتفی است.

باید گفت تصمیم افزایش قیمت علاوه بر درآمدزایی، مدیریت مصرف سوخت و کالای قاچاق را به‌همراه دارد. برخی از مخالفان جدی طرح افزایش نرخ بنزین معتقدند با افزایش نرخ ارز هر گونه افزایش در نرخ بنزین، بار تورمی سنگینی بر جامعه تحمیل خواهد کرد که شاید از توان مردم خارج باشد. از سوی دیگر باید عنوان کرد که افزایش نرخ دلار و بالا بودن قیمت حامل‌های انرژی در آن سوی مرزهای ایران، انگیزه را برای قاچاق سوخت زیاد کرده و از این‌رو رعایت و اجرای قانون مبنی بر افزایش سلانه قیمت بنزین می‌تواند از حجم قاچاق بکاهد.

* تجارت نیوز

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد

حذف انرژی زغال‌سنگ و چالش‌های موجود در استخدام کارگران ماهر برای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، قیمت برق در استرالیا را تا سال ۲۰۳۰ به بالاترین حد تاریخی خواهد رساند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس یک گزارش جدید، خروج تدریجی نیروگاه‌های زغال‌سنگ از رده تولید و کمبود نیروی کار ماهر برای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در استرالیا، قیمت برق را تا سال ۲۰۳۰ افزایش می‌دهد و به بالاترین حد تاریخی می‌رساند. با این حال استرالیا پس از عبور از این بحران به شرایط تعدیل هزینه خواهد رسید و ممکن است تنها به‌صورت گهگاه ملزم به افزایش هزینه برق شود.

فرازونشیب‌های قیمت برق استرالیا تا پایان دهه

پیش‌بینی می‌شود با حذف واحدهای زغال‌سنگ قیمت انرژی در سراسر مناطق استرالیا تا پایان دهه به بالای ۱۰۰ دلار استرالیا (۵۲.۳ پوند) به ازای هر مگاوات ساعت برسد. این مبلغ در نیوساوت‌ولز و کوئینزلند با افزایش بیشتر به ۱۷۰ دلار (۸۸.۹ پوند) تا پایان سال ۲۰۲۸ و ۱۶۴ دلار استرالیا (۸۵.۸ پوند) تا سال ۲۰۲۹ خواهد رسید. از سوی دیگر تا این زمان کمبود نیروی کار مانع استقرار پروژه‌های تجدیدپذیر ضروری می‌شود و فشار بر قیمت برق را تشدید می‌کند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که استرالیا طی دو دهه آینده به بیش از ۷۰ هزار کارگر ماهر برای ایجاد و نگهداری زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر جدید نیاز خواهد داشت که این رقم در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰ هزار نفر بود. پرداختن به این کمبود از طریق طرح‌هایی مانند برنامه‌های بازآموزی و افزایش بودجه برای مؤسسات، بسیار مهم تلقی می‌شود.

با این حال استرالیا پس از عبور از این دوره بحرانی با کاهش قیمت برق در اوایل دهه ۲۰۳۰ مواجه خواهد شد، زیرا منابع انرژی تجدیدپذیر در سراسر آن رایج‌تر و جایگزین انرژی تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی می‌شوند، هرچند این اقدام ممکن است منجر به کاهش سرعت ورود ظرفیت جدید، همراه با افزایش تقاضا از طریق برق‌رسانی اقتصادی و بسته شدن واحدهای زغال‌سنگ باقی‌مانده شود که ممکن است در برهه‌ای از زمان با افزایش مجدد قیمت برق همراه باشد.

کد خبر 747142

دیگر خبرها

  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت
  • همه چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران‌تر می‌شود
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است