Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شیخلو از قرآن آموزان موسسه جوادالائمه(ع) شهرستان رزن، در بازدید خبرنگار ایکنا از همدان از این مجموعه اظهار کرد: کار حفظ قرآن را از سه سال پیش آغاز نموده است.
وی بابیان اینکه ابتدا از پویندگان قرآنی رشته قرائت بوده است، افزود: ورود به رشته حفظ قرآن با شرکت در مسابقات قرآن شبکه 4 با عنوان «اسراء » بود که به‌اشتباه اسم مرا جزء شرکت‌کنندگان رشته حفظ ثبت نموده بودند که در ادامه با حضور در جلسات حفظ قرآن نسبت به این رشته مشتاق شده و آن را دنبال کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیخلو با اشاره به اینکه اکنون حافظ 14 جزء قرآن است، ادامه داد: اولین سوره‌ای که باعث شد به حفظ قرآن مشتاق شوم سوره بلد بود به‌گونه‌ای که قرائت زیبای سوره بلد توسط یکی از نوجوانان در برنامه اسراء علاقه‌ام را نسبت به حفظ قرآن بیش‌ازپیش کرد.
این پوینده قرآن با بیان اینکه کار خود را با حفظ سوره فیل آغاز نموده است، بیان کرد: کار حفظ در ابتدای امر برایم بسیار مشکل بود به‌گونه‌ای که حفظ یک آیه قرآن برایم با بیش از 100 بار تکرار میسر می‌شد اما رفته‌رفته با افزایش قدرت یادگیری ذهن توانستم یک صفحه را در یک روز حفظ کنم.
این حافظ 14 ساله قرآن با اشاره به اینکه در کنار حفظ به آموزش در رشته قرائت نیز مشغول است، گفت: قرائت را در کنار حفظ قرآن به سبک استاد پرهیزگار دنبال می‌کنم.

آموزش قرآن در مدارس به زبان فارسی
شیخلو با بیان اینکه در سطح مدارس به قرآن بها چندانی داده نمی‌شود، ابراز کرد: متأسفانه معلمان و دبیران قرآن در کلاس‌های قرآن، آموزش و تدریس این کتاب را با زبان فارسی انجام می‌دهند و در بسیاری موارد نسبت به روخوانی غلط کلمات و آیات قرآن توسط دانش آموزان نیز چشم‌پوشی می‌شود.
وی با بیان اینکه قرآن تأثیرات بسیاری بر زندگی انسان و حتی شیوه زندگی او دارد، تصریح کرد: از زمان ورود به وادی پر خیروبرکت قرآن، قدرت یادگیری‌ام در دروس تحصیل به‌طور بسیار ویژه‌ای افزایش یافته است به‌گونه‌ای که همواره در هرسال تحصیلی جز شاگردان ممتاز کلاس و مدرسه معرفی می‌شوم.
این قرآن‌آموز موسسه جواد‌الائمه(ع) با اشاره به اینکه رسیدن به سطوح بالاتر حفظ قرآن، نیازمند تلاش بسیار است، اظهار کرد: بیشترین علاقه خانواده‌ام حضور در کلاس‌های قرآن بوده و هست لذا از هر فرصت به‌دست‌آمده برای حضور در موسسه و پیشرفت کار در امر حفظ بهره می‌برم.
شیخلو گفت: موسسه جواد‌الائمه بهترین مرکز یادگیری قرآن برای کودکان، خردسالان و نوجوانان در سطح شهرستان است چراکه در کتار حفظ، مفهوم و پیام آیات نیز برای مخاطبان عنوان می‌شود که این خود باعث ماندگاری هر چه بیشتر آیات و استفاده عملی از آن در زندگی می‌شود.
وی با بیان اینکه کار حفظ قرآن و تکرار آیات در منزل برای مادرم باعث شده تا ایشان نیز طی این مدت حافظ چند جزء قرآن شوند، ابراز کرد: به یاری خداوند تمام تلاش خود را خواهم کرد تا طی 3 ماه تابستان 16 جزء باقی‌مانده قرآن را حفظ کرده و حافظ کل شوم.
این قاری نوجوان اشاره‌ای از کسب چندین رتبه برتر شهرستانی و استانی خود در رشته حفظ 3 و 10 جزء قرآن در مسابقات آموزش‌وپرورش طی چند سال متوالی خبر داد.
شیخلو با بیان اینکه انجام هر کاری حتی باوجود سخت‌ترین شرایط نیازمند خواستن و تلاش فرد است، بیان کرد: اگر انسان نسبت به توانمندی‌های خود غافل و یا اعتماد نداشته باشد بی‌شک هیچ کاری انجام نخواهد شد در این میان کار حفظ قرآن نیز نیازمند تلاش و تکرار بسیار جهت دست‌یابی به هدف مورد نظر است.
این حافظ قرآن ابراز کرد: گوش دادن به آیات کتاب وحی مهم‌ترین وسیله برای گرایش انسان به قرآن و انس هر چه بیشتر او با سخن پروردگار است، عمل به سخن امام باقر(ع) که می‌فرماید: هنگامى که قرآن خوانده می‌شود، گوش فرا دهید و خاموش باشید شاید مشمول رحمت الهى شوید» شاهدی بر این ادعا است
وی با بیان اینکه 3 ماه پیش پدربزرگ خود را از دست داده است، گفت: مرگ ناگهانی ایشان برایم نه‌تنها غیرقابل‌باور بلکه سراسر وجودم را نیز غم فرا گرفته بود دراین‌بین تنها چیزی که برایم آرامش بخش بود تلاوت و قرائت قرآن بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان همدان موسسه قرآنی رزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدامیرمحسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران، روز سه شنبه در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی، گفت: همایش سالیانه جامعه اورولوژی، فرصت مغتنم برای گردهمایی همکاران با آشنایی با تازه‌های رشته اورولوژی و تبادل تجربیات است.

وی افزود: برای مراقبت از کلیه‌ها و دستگاه ادراری، دو رشته مهم نفرولوژی و اورولوژی را داریم که اهمیت رشته اورولوژی در بحث مراقبت و درمان، بیشتر خودنمایی می‌کند.

ضیایی ادامه داد: بیماری‌های کلیوی، مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری و…، همگی تحت الشعاع رشته اورولوژی است.

وی تاکید کرد: اورولوژی جزو رشته‌های پیشرو بوده که وابسته به دستگاه است.

رئیس جامعه اورولوژی ایران افزود: در سطح منطقه، جزو بهترین ارائه دهندگان خدمات تشخیصی و درمانی بیماری‌های اورولوژی هستیم.

ضیایی با اشاره به اهمیت عمل‌های جراحی کم تهاجمی، تاکید کرد: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد جراحی‌های سنگ کلیه به شکل باز انجام می‌شود.

وی افزود: سنگ‌های ادراری، پروستات، عفونت‌های دستگاه ادراری و سرطان‌های دستگاه ادراری، به ترتیب شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی محسوب می‌شوند.

رئیس جامعه اورولوژی ایران، از افزایش سطح سواد سلامت جامعه به عنوان یکی از دلایل افزایش تشخیص بیماری‌ها نام برد و تاکید کرد: اگر کشور بر روی سواد سلامت جامعه سرمایه‌گذاری کند، می‌توان از افزایش بار بیماری‌ها جلوگیری کرد.

در ادامه، محمدعلی زرگر عضو هیأت جامعه اورولوژی ایران گفت: جامعه اورولوژی هر سال در اردیبهشت ماه یک کنگره برگزار می‌کند که هدف آن، به روزرسانی اطلاعات و معلومات همکاران اورولوژیست است.

وی افزود: پروستات، یکی از بیماری‌های شایع است که دو نوع خوش خیم و بدخیم دارد.

زرگر ادامه داد: جامعه اورولوژی ایران از جایگاه بالایی در دنیا برخوردار است و شاید در بحث دسترسی به دستگاه‌های مورد نیاز با محدودیت مواجه باشیم.

وی از فشارخون و دیابت به عنوان دو عامل نارسایی کلیه نام برد و افزود: نارسایی کلیه یکی از بیماری‌های هزینه ساز است.

رباب مقصودی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو هیأت مدیره جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: عمل‌های جراحی کم تهاجمی در کشور از رشته اورولوژی شروع شده و خیلی از جراحی‌ها با این روش انجام می‌شود.

وی افزود: با عمل‌های کم تهاجمی برای درمان سنگ کلیه، بیمار می‌تواند خیلی سریع به شرایط عادی باز گردد.

مقصودی ادامه داد: یکی از معضلات خانم‌ها در سنین بالا، عارضه بی اختیاری ادراری است که اقدامات درمانی در کشور برای این عارضه به خوبی انجام می‌شود.

وی افزود: جراحی کم تهاجمی، فیلد زیادی از بیماری‌های اورولوژی را در بر می‌گیرد.

محمدهادی رادفر عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: ایران، یکی از دو کشور برتر رشته اورولوژی در منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر پیشرفته‌ترین اعمال جراحی رشته اورولوژی در اقصی نقاط کشور انجام می‌شود.

رادفر گفت: جامعه اورولوژی ایران در انجمن جهانی این رشته بسیار فعال است.

بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، در روز‌های ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید