Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولادیمیر گرویسمن در این حکم که امروز سه شنبه در سایت اینترنتی ویژه کابینه دولت اوکراین منتشر شد به رئیس گمرک اوکراین دستور داده است تا منع واردات کالا‌های روسی مورخه ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۵ و نیز تغییرات داده شده در سال ۲۰۱۹ را تا پایان سال ۲۰۲۰ اجرا کند.

مطابق این حکم تمدید تحریم واردات کالا‌های روسی به اوکراین از روز انتشار حکم (امروز) اعتبار اجرایی می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجم مبادلات بازرگانی روسیه و اوکراین تا سال ۲۰۱۴ و بروز بحران شدید در روابط دو کشور با روی کار امدن حکومت غربگرا در کییف از مرز ۳۰ میلیارد دلار در سال فراتر رفته بود.
اما در سال‌های اخیر این رقم به حدود ۲۰ میلیارد دلار و حتی کمتر از ان رسیده است.
بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسی، روسیه در سال ۲۰۱۸ بیش از ۹.۵ میلیارد دلار کالا به اوکراین صادر کرد.
این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.
اوکراین نیز سال گذشته حدود هشت میلیارد دلار کالا به روسیه صادر کرد.

اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوند‌های تاریخی و مذهبی بی پایانی دارند از سال ۲۰۱۴ و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کییف از آن به عنوان «انقلاب» و روس‌ها «کودتا» یاد می‌کنند، آغاز شده است.
مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کییف زدند.
با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می‌دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.
از آن تاریخ به این طرف، اگر چه محوبیت پوتین در روسیه چندبرابر شد، اما آمریکا و غرب انواع تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت‌ها و شرکت‌هایی که در کریمه فعالیت می‌کنند وضع کردند تا شاید کرملین از کریمه پا عقب بگذارد.
اوکراین از جامعه جهانی خواسته است ضمن نپذیرفتن کریمه به عنوان جزئی از خاک روسیه، این کشور را اشغالگر بخواند و به روسیه برای بازپس دادن این منطقه به اوکراین فشار بیاورد.
آمریکا تا امروز بیش از ۷۰ بسته تحریمی علیه روسیه به اتهام دخالت در مساله اوکراین، سوریه و انتخابات ریاست جمهوری این کشور وضع کرده است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک به اتهام حمایت روسیه از ونزوئلا، ایران و نقض تحریم‌های کره شمالی یا تسلیحات هسته‌ای تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کند.

ترکیه یکی از شرکای اقتصادی روسیه با وجود داشتن روابط تنگاتنگ با مسکو بار‌ها خواستار بازپس دادن کریمه به اوکراین شده است.

کریمه که این روز‌ها برای روس‌ها اهمیتی استراتژیک و حیثیتی یافته است زمانی جزئی از خاک امپراتوری عثمانی بود، اما روسیه تزاری موفق شد طی جنگ‌های پی در پی سرانجام این منطقه را به مالکیت خود درآورد.

اما پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، روس‌ها به همراه آمریکا برای قانع کردن اوکراینی‌ها جهت بازگرداندن تسلیحات هسته‌ای شوروی به مسکو، کریمه را به اوکراین بخشیدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اوکراین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه

وزیر خارجه سوئد خواستار تحریم ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه و ممنوعیت گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) این کشور به تلافی جنگ در اوکراین شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اویل پرایس، توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد، هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: تصویب بسته چهاردهم تحریم‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد است. ما می‌خواهیم که این بسته، شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی و اقداماتی برای محدود کردن ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه باشد.

اتحادیه اروپا به تازگی مذاکرات خود را در خصوص بسته چهاردهم تحریم‌ها آغاز کرده است و انتظار نمی‌رود به این زودی، این بسته را تصویب کند.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه، اختلاف نظر دارند. سوئد و کشور‌های حوزه بالتیک برای اعمال این ممنوعیت فشار می‌آورند، اما سایر کشور‌های عضو و رگولاتور انرژی اتحادیه اروپا می‌گویند اروپا، وابستگی بیشتری به ال‌ان‌جی روسیه پیدا کرده و قادر به ممنوعیت فوری آن نیست.

آژانس همکاری رگولاتور‌های انرژی اتحادیه اروپا (ACER)، هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد اتحادیه اروپا باید در تلاش‌های خود برای حذف ال‌ان‌جی روسیه مراقب باشد، زیرا باید از امنیت تامین گاز خود محافظت کند.

از آنجایی که اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، به وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی روسیه به طور کامل پایان دهد، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید در گام‌های تدریجی صورت گرفته و با ممنوعیت واردات محموله‌های تک ال‌ان‌جی روسیه آغاز شود.

رگولاتور اتحادیه اروپا گفت: در حالی که چنین اقداماتی ممکن است کاهش وابستگی به گاز روسیه را هدف قرار دهد، مهم است که توجه داشته باشیم، حجم قابل توجهی گاز، تحت قرارداد‌های بلندمدت ال‌ان‌جی که قبل از حمله روسیه به اوکراین منعقد شده اند، خریداری شده است. بنابراین، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید با احتیاط انجام شود، به خصوص با توجه به این که قرارداد ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین، در پایان سال ۲۰۲۴ منقضی می‌شود.

دیگر خبرها

  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد