Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد که کشورش به تداوم حضور نیروهای یونیفل در جنوب این کشور تمایل دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در جریان دیدار با یان کوبیس، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان تاکید کرد، بیروت به تداوم حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در راستای انجام ماموریتشان طبق قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت (که پس از تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان در تابستان ۲۰۰۶ صادر شد)، تمایل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل عون نسبت به پاسخگویی شورای امنیت به درخواست کشورش جهت تمدید دوره حضور نیروهای یونیفل بدون تغییر در وظایف آنها و یا کاهش بودجه آن، ابراز امیدواری کرد تا آنها بتوانند نقش خود را در همکاری با ارتش لبنان ادامه دهند.

عون هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور لبنان را در جریان تجاوزات مکرر اسرائیلی‌ها علیه لبنان (نقض‌های حریم هوایی، آب‌های منطقه‌ای و مرزهای زمینی) قرار داد و بر ضرورت پایبندی اسرائیل به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کرد.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری لبنان گفت سوال‌های زیادی درخصوص دلایلی که مانع حمایت جامعه جهانی از درخواست لبنان جهت بازگشت پناهجویان سوری به مناطق امن سوریه می‌شود، وجود دارد و این گزارش‌هایی که از سوی سازمان‌های بین‌المللی و هیئت‌های بشردوستانه صادر شده است به بهبود شرایط امنیتی در اکثر مناطق سوریه اشاره دارد.

عون خطاب به کوبیس گفت: روند بازگشت امن آوارگان سوری از لبنان به سوریه ادامه دارد و تعداد پناهجویانی که به کشورشان بازگشته‌اند به ۳۱۳ هزار تن رسیده است.

از سوی دیگر، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در جریان دیدار با رئیس شورای مشورتی اندونزی مواضع این کشور در قبال حمایت از لبنان و مشارکت سربازانش در نیروهای یونیفل مستقر در جنوب لبنان را ستود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان یونیفل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تضعیف بارش‌ها در مناطقی از کشور، از روند نسبی افزایش دما در نوار غربی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در شرق شمال، شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: شنبه در چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در ساعات بعدازظهر، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم دارد و در بعضی از ساعات روز، شدید و گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود، همچنین چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری و رگبار باران، گاهی وزش باد شدید و به تدریج نیمه ابری با بیشینه ۱۹ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، نیمه‌ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747372

دیگر خبرها

  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • ابراز تمایل ستاره سیتی برای حضور در عربستان
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت