Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در دوره آموزشی فرآیند‌های مددکاری در مراکز درمانی بر لزوم تدوین دستورالعملی جامع و کامل برای مددکاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: دستورالعمل مددکاری در ارائه خدمات لازم به مراکز درمانی کمک خواهد کرد ؛ عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی در این حوزه براساس دستورالعمل مددکاری عملیاتی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وجود معضلاتی در حوزه مددکاری اظهار کرد: جذب اعضای مددکاری و تمدید طرح از جمله مشکلات این حوزه است و ضرورت دارد در مناطق کم برخوردار، در صورتی که نیروی طرحی جایگزین نباشد، طرح نیرو‌هایی که کار آن‌ها در مناطق پایان یافته است را  تمدید کنیم.

به ازای هر ۱۵۰ تخت بیمارستانی، یک مددکار حضور دارد

جان بابایی بیان کرد: به منظور جذب نیرو‌های خرید خدمت و جبران  نیرو در بیمارستان‌ها  تامین منابع باید اصلاح شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در جلسه امروز باید بتوانیم شاخص‌هایی در حوزه مددکاری ایجاد کنیم تا براساس این شاخص‌ها اعتبار بخشی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها انجام شود همچنین  شاخص‌های تدوینی باید قابلیت اجرایی شدن داشته باشند.

جان بابایی بر لزوم پیگیری مسائل بیماران توسط مددکاران تاکید کرد و گفت: در حال حاضر به ازای هر ۱۵۰ تخت بیمارستانی، یک مددکار حضور دارد، استفاده از ظرفیت (NGO) ها، در حوزه مددکاری راهگشا است و به این حوزه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد بوده که ابتدا ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است، افزود: اگر پرداخت اعتبار این بیمارستان به همین روال باشد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان «رازی» کوهدشت نیز ۵۵ درصد پیشرفت داشته که اعتبارات آن تأمین نشده است، ادامه داد: اگر اعتبار آن اختصاص پیدا می‌کرد، روند پیشرفت آن بیشتر می‌شد.

دلفان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بیمارستان باید از سوی سازمان مدیریت و بخشی هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد، گفت: سازمان مدیریت نتوانسته سهم خودش را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان «گهر» دورود نیز ۲۵۶ تخت دارد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سه پروژه دیگر سفر دولت شامل درمانگاه «بزنوید»، «چمن سلطان» و امامزاده «محمدحسن» تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: همچنین زایشگاه خرم‌آباد که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده نیز عملیاتی و تکمیل شده است.

کد خبر 6087655

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • شاخص فضای کسب‌وکار در استان بوشهر مناسب نیست
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند