Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ستاد جهاد توانمند سازی محرومین کشور به ریاست محسن رضایی با موضوع زلزله شهر مسجد سلیمان و بازسازی مناطق آسیب دیده مورخ امروز دوشنبه ۲۴ تیرماه برگزار شد.

در این نشست که به ریاست محسن رضایی تشکیل شد، در ابتدا امیرحسین رستمی مدیرعامل ستاد ضمن عرض خیر مقدم و تبریک به مناسبت میلاد امام رضا (ع) دستور این جلسه را با موضوع بازسازی و ساخت منازل زلزله زده مسجد سلیمان با مشارکت موسسات خیریه عضو ستاد اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که معاون بازسازی بنیاد مسکن و مدیران خیریه‌های عترت بوتراب، آبشار عاطفه ها، وفاق سبز علوی کشور، امدادگران عاشورا، امام علی شهرری، انجمن مسکن ساز استان خوزستان، بنیاد رفاه و ارشاد امام صادق و قرارگاه فرهنگی غدیر و سایر خیریه‌های عضو ستاد حضور داشتند، برای انجام اقدامات پیشرو در خصوص زلزله شهر مسجد سلیمان با تهیه و ارسال لوازم خانگی، ساخت مسکن، وام‌های معیشتی و راه اندازی مشاغل از دست رفته اعلام آمادگی شد.

در ادامه مهدیان، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ضمن ارائه گزارش از آخرین اقدامات بنیاد مسکن در شهر مسجد سلیمان اعلام کردند: آمادگی داریم تمام پرونده‌ها را در کمترین زمان به بانک‌ها معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید ساختار خود را تقویت کنند، برخی شعبه‌ها انجام این حجم از کار را کشش ندارند؛ به بانک‌ها اعلام کرده‌ایم برای تامین نیرو آمادگی داریم.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: مشکل عمده‌ای که در خوزستان داریم بحث حرائم و روستا‌هایی است که در حریم هستند. این روستا‌ها باید به طور حتم تعیین تکلیف شوند، جابجایی روستا‌ها کار آسانی نیست و باید تمهیدات ایمن سازی روستا‌ها و اصلاح شیوه ساخت و ساز را در شهر مسجد سلیمان داشته باشیم تا برای مردم مشکلی پیش نیاید.

سپس رضایی رئیس ستاد جهاد توانمند سازی محرومین کشور به ایراد سخن پرداختند و او ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای خیرین مسکن ساز کشور و موسسات خیریه عضو که در این امر مشارکت دارند عنوان کرد: این زلزله بزرگ تلفات جانی کمی داشته، اما مجموعه آسیب‌ها و خسارت‌ها کم نبوده و باید این آسیب‌ها را جبران کرد. رسیدگی به مجروحین و ارسال لوازم خانگی برای منازل مردم در اولویت است.

وی ادامه داد: موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی با همکاری بنیاد مسکن در ساخت منازل روستایی و احیای مشاغل از دست رفته با همکاری صندوق کار آفرینی امید می‌توانند اقدامات موثری برای جبران خسارات وارده بردارند.

در آخر  رضایی یادآور شد: خیرین و موسسات خیریه نباید اهالی این شهر را در فصل تابستان فراموش کنند و با اقدامات خود مرهمی بر آلام این عزیزان باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رضایی اخبار سیاسی احزاب و تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6085683

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی