Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@17:44:21 GMT

کدام استان‌ها خط قرمز مصرف برق را رعایت نکردند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۵۳۴۲

به گزارش ایلنا از توانیر،درنقشه پهنه بندی امروز مصرف برق کشور،شهرستان مشهد همچنان در محدوده قرمز مصرف قراردارد.

برپایه این گزارش، بررسی ها نشان داده است که کاهش 10 درصدی مصرف برق توسط مشترکانی که در محدوده قرمزقرار دارند، می تواند به حفظ پایداری شبکه برق کمک نماید.

استفاده از نورطبیعی روز درساختمانها،استفاده از دورکند کولرهای آبی ،تنظیم کولرهای گازی روی 24درجه وعدم استفاده همزمان وسایل برقی وانتقال استفاده از لوازم برقی پرمصرف همچون ماشین ظرفشویی، جاروبرقی ،اتوولباسشویی به ساعات غیرپیک ازجمله راهکارهای ساده کاهش 10درصدی مصرف برق خانوارها درساعات اوج بارشبکه عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می افزاید: استان  های سمنان و مرکزی در حال حاضر در منطقه زرد قرار دارند.

برهمین اساس مشترکان در این دو استان می توانند تنها با 5 درصد صرفه جویی در مصرف برق، در حفظ پایداری واستمرار عرضه برق مطمئن کمک شایانی نمایند.

برپایه این گزارش، پیک روزانه شبکه برق به طور معمول از ساعت 12 تا 16 است که در این ساعات ها مصرف برق به  اوج خود می رسد. به همین دلیل مشترکان می توانند با انتقال مصارف به ساعات پایانی شب یا اوایل صبح نقش به سزایی درکاهش مصرف وپایداری شبکه ایفا کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برق صرفه جویی در مصرف مشهد سمنان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت ۱۰ هزار مگاوات از بار شبکه برق با کنتورهای هوشمند

بیش از ۱۰ هزار مگاوات از بار شبکه برق کشور در تابستان گذشته از طریق کنتورهای هوشمند مدیریت شد که ۷ هزار مگاوات آن در بخش توزیع و ۳ هزار مگاوات در بخش انتقال بوده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حامد احمدی، مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوریهای نوین توانیر اظهار داشت: مدیریت بار شبکه از طریق نصب کنتور هوشمند، طی تابستان گذشته به بیش از 10هزار مگاوات بالغ شد که ٧ هزار مگاوات آن مربوط به بخش توزیع نیرو و ٣ هزار مگاوات مربوط به بخش انتقال است.

احمدی با اشاره به تخصیص بیش از 60 هزار میلیارد ریال اعتبار در زمینه هوشمندسازی مصرف برق، اعتبار لازم برای هوشمندسازی کل مشترکان را بالغ بر 500 هزار میلیارد ریال عنوان و ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، اهداف تعریف شده طرح هوشمندسازی صنعت برق به طور کامل در برنامه هفتم توسعه محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع هوشمندسازی و نقش تأمین منابع مالی برای تأمین تجهیزات از جمله کنتورهای هوشمند، خاطر نشان کرد: با تصویب طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق و عملیاتی شدن این طرح که منجر به تأمین منابع مالی لازم برای ساخت تجهیزات و کنتورهای هوشمند در داخل کشور می شود، نصب کنتور هوشمند شتاب بیشتری خواهد یافت.

احمدی با اشاره به بهره گیری دولت سیزدهم از ظرفیت قانونی بودجه سالهای 1400 و ١1401 (بند د تبصره ١٥ قانون بودجه) و قانون بودجه سال 1402 (جزء ٢ بند ز تبصره ١٥)، از نصب ٣ میلیون و 600 هزار کنتور هوشمند برای انواع مشترکان شبکه برق کشور تاکنون خبر داد و افزود: در حال حاضر تقریباً تمامی مشترکان دیماندی کشور در تعرفه های مختلف به کنتور هوشمند مجهز شده اند که نشان می دهد حدود 60 درصد بار شبکه برق کشور قابل پایش و مدیریت است.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوریهای نوین توانیر یادآور شد: همچنین ٦ مرکز کنترل در سراسر کشور ایجاد و زیرساخت نرم افزاری لازم جهت توسعه طرح برای ٦ میلیون مشترک و زیرساخت سخت افزاری برای توسعه ٣ میلیون مشترک از مجموع ٣٩ میلیون مشترک برق تاکنون فراهم شده و توسعه طرح به سایر مشترکان پرمصرف در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص پیشینه طرح هوشمندسازی در صنعت برق خاطرنشان کرد: مطالعات لازم جهت پیاده سازی زیرساخت اندازه گیری هوشمند در شبکه توزیع برق کشور از سال ١٣٨٨ و با تشکیل کمیته های تخصصی آغاز شد و پس از تدوین اسناد فنی و اجرایی، ٥ طرح پایلوت در ٥ ناحیه کشور برای حدود یک میلیون مشترک تکفاز و سه فاز در قالب فاز اول طرح فهام تعریف شد که تاکنون بیش از 40 عنوان سند در حوزه های مختلف فنی و اجرایی این طرح منتشر شده است.

احمدی مواردی چون تأمین مالی، تحریمهای ظالمانه، نوسانات نرخ ارز، تأمین مواد اولیه سازندگان، اپیدمی کرونا و غیره را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که روند توسعه پروژه های هوشمندسازی را در طول اجرای طرح تحت تأثیر قرار داد.

مدیرکل هوشمندسازی و فن آوریهای نوین توانیر ادامه داد: در سال ١٣٩٤ نصب کنتور هوشمند برای مشترکان دیماندی به عنوان یکی از طرحهای اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو تکلیف شد و صنعت برق تصمیم گرفت از ظرفیت طرحهای پایلوت برای تحقق این مهم استفاده کند که در نهایت با اخذ مجوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و موافقت پیمانکاران، ابعاد طرحهای پایلوت اصلاح و از حدود یک میلیون مشترک در ٥ ناحیه به هوشمندسازی کل مشترکان دیماندی سراسر کشور گسترش یافت و در حال حاضر تقریباً تمام مشترکان دیماندی کشور در تعرفه های مختلف به کنتور هوشمند مجهز شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سه عدد دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در یاسوج کشف شد
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک
  • مدیریت ۱۰ هزار مگاوات از بار شبکه برق با کنتورهای هوشمند
  • طرح توانیر برای مشترکان بدمصرف برق
  • مشترکان آب در آذربایجان‌غربی ۴۶۰ هزار مترمکعب صرفه‌جویی کردند
  • چرا ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند؟
  • بیش از 10 هزار کنتور هوشمند برق در خراسان شمالی نصب شد
  • ساعات کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند + جزئیات
  • دلایل تعیین ١٥ خرداد به عنوان نقطه شروع تغییر ساعات کاری