Web Analytics Made Easy - Statcounter

این شبکه خبری افزود: وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در مصاحبه با «لستر هولت» مجری برنامه اخبار شبانه ان بی سی افزود، کشورش به دنبال جنگ با آمریکا نیست اما ترامپ باید تحریم های ظالمانه علیه تهران را بردارد تا راه برای مذاکره باز شود.

وی گفت، ایالات متحده آمریکا رویکرد دیپلماتیک را با خارج شدن از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ بین تهران و قدرت های جهان تضعیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا میز مذاکره را ترک کرده است و همواره از بازگشت آنها به میز مذاکره استقبال می شود.

ظریف همچنین گفت ایران علاقه ای به داشتن زرادخانه هسته ای ندارد هر چند که اگر بخواهد می تواند بمب بسازد. اگر ما علاقه مند به تولید سلاح هسته ای بودیم، می توانستیم مدتها قبل این کار را انجام دهیم.

ان بی سی نیوز افزود: وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت که فکر نمی کند ایران و آمریکا در آستانه جنگ باشند.

وی در این باره گفت: من عقیده ندارم که رئیس جمهور ترامپ به دنبال جنگ است اما بر این باور هستم که برخی از اطرافیان این را می خواهند. اما فکر نمی کنم که آنها در نهایت موفق شوند و فکر می کنم که احتیاط و ملاحظه کاری حاکم شود. همه می دانند که ایران کشوری بزرگ و با افتخار است و ما حمله نظامی را جدی می گیریم.

ظریف گفت؛ ایران قبل از عقب نشینی از تعهداتش در قبال توافق هسته ای حدود یک سال خویشتنداری و صبر را در پیش گرفت اما دولت ترامپ از توافقی که مذاکره وامضا شده، خارج شده است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: ایالت متحده با آتش بازی می کند و من فکر می کنم در هر مذاکره ای باید یک وضعیت بُرد- بُرد حاصل شود در غیر این صورت اوضاع به یک وضعیت باخت- باخت منجر خواهد شد.

310311 کد خبر 1280295

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمدجواد ظریف وزارت خارجه ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران شورای نگهبان باشگاه استقلال ایران و آمریکا قوه قضاییه سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا