Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@23:36:45 GMT

شناسایی ۱۶۵ پهنه معدن فلزی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۵۵۵۶

شناسایی ۱۶۵ پهنه معدن فلزی در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عباس امیدی معاون دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۱۶۵ پهنه معدن فلزی به وسعت ۶۰۰ هزار کیلومتر در سطح کشور شناسایی شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۵۲ پهنه پروانه بهره برداری دریافت کردند و ۸۰ پهنه برای صدور پروانه و حفاری تعیین تکلیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدی از دستور کار آزادسازی و صدور پروانه برای مابقی پهنه‌های شناسایی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: امید است در سال رونق تولید، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در فرایند صدور پروانه بهربرداری از پهنه‌های غنی فلزی شاناسایی شده، همکاری لازم را با وزارت صمت داشته باشند.

وی با اشاره به استقبال دولت دوازدهم از سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در استخراج و استحصال مواد معدنی فلز‌های گرانبها در کشور گفت: تا کنون دو سرمایه گذار خارجی در استخراج معادن چهارمحال و بختیاری به تفاهم رسیده اند.

امیدی، کشور ایران را غنی از معادن و کانی‌های فلزی گرانبها در دنیا دانست و افزود: ذخایر معدن مس و طلای این کشور در منطقه کم نظیر است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور در این زمان و به منظور تولید ثروت و رونق تولید، اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از اولویت‌های سازمان زمین شناسی در سالجاری قرار دارد.

معاون دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور شرکت در کارگروه اکتشافات معادن فلزی شمال چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.

انتهای پیام/ن

شناسایی ۱۶۵ پهنه معدن فلزی به وسعت ۶۰۰ هزار کیلومتر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: یگانه آذری و ایلیا خسروی دو عضو نوجوانِ داستان نویس استان به باشگاه ملی قاف راه یافتند.
واحد افزود: یگانه آذری عضو مرکز بن با مربیگری فاطمه آذری و ایلیا خسروی عضو مرکز فارسان با مربیگری معصومه گودرزی، پس از انجام فرآیند داوری، مصاحبه و گزینش تخصصی توسط کارشناسان ستادی و اساتید مطرح داستان نویسی کشور به باشگاه استعدا‌های برتر ادبی کشور (قاف) دعوت شدند.
وی گفت: این اعضا به مدت ۳سال در یک طرح آموزشی زیر نظر بهترین اساتید ادبیات کشور به عنوان استاد راهنما آموزش‌های لازم را خواهند دید.
برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی با رویکرد نقد و بررسی آثار اعضا، ارائه‌ی منابع و سیر مطالعاتی به ایشان، دیدار با شاعران و نویسندگان نام آشنا و مطرح به ویژه در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این باشگاه به شمار می‌رود.
اردوی باشگاه قاف (بخش داستان نویسی) با حضور راه یافتگان نهایی به زودی در بهار ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحالی در مسابقات قایقرانی کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور