Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:21:33 GMT

رونق تولید داخلی از مسیر ارزش آفرینی و تولید ثروت

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۵۶۱۳

رونق تولید داخلی از مسیر ارزش آفرینی و تولید ثروت

مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو در حاشیه برگزاری مجمع عادی سالیانه این شرکت، با اشاره به ظرفیت های قابل توجه بازار سرمایه از برنامه ریزی برای بهره گیری از پتانسیل این بازار در راستای ایجاد ارزش و تولید ثروت خبرداد. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  حامد شادکام مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو با اشاره به فعالیت های انجام شده با تشریح دستاوردهای  شرکت گفت:گروه اقتصادی کرمان خودرو در سال گذشته با تمرکز بر اطلاع رسانی به موقع و قابل اتکا، شفافیت اطلاعاتی مجموعه را به نحو چشمگیری بالا برده است و در کنار آن ساختار راهبری شرکتی را به منظور صیانت از حقوق سهامداران مستقر نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده از فرصت های موجود در بازار سرمایه را به عنوان یکی از مهمترین برنامه های پیش روی شرکت برشمرد و گفت: به عنوان یک هلدینگ تخصصی و در راستای خدمت به تولید داخل در نظر داریم علاوه  بر حوزه خودرو در سایر حوزه هایی که منجر به ارزش آفرینی و تولید ثروت می شود، نیز ورود کنیم.

شادکام تغییر در ساختار سازمانی و مالی شرکت، استقرار راهبری شرکتی و همچنین شفافیت و اطلاع رسانی به موقع و قابل اتکا را از جمله اقدامات در این مسیر عنوان کرد و  افزود: هدف اصلی از این اقدامات آماده سازی بستر لازم برای پذیرش در بازارهای بورس یا فرابورس است و این نوید را به سهامداران می دهیم که با راهبردهای جدید هیات مدیره برای شرکت، شاهد تحولات چشمگیر و با اهمیتی در شرکت باشیم.

مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو گسترش حوزه های فعالیت و همچنین تنوع در ساختار سهامداری شرکت را امکان مطلوبی برای  بهره گیری ازظرفیت های بازار سرمایه دانست و گفت: استفاده درست و بهینه از منابع شرکت با تبدیل دارایی های کم بازده به دارایی های مالی پربازده از دیگر اقدامات و برنامه های در دست اجرای این شرکت است.

شادکام با تاکید بر چشم انداز گروه اقتصادی کرمان خودرو به منظور ورود به سایر فعالیت ها، تصریح کرد: در این راستا ورود به حوزه هایی همچون انرژی، پتروشیمی، معدن و کشاورزی در دست بررسی است.

استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه بازار سرمایه درسالهای اخیر، در اولویت دستور کار گروه صنایع خودروسازی کرمان قرار داشته و تلاش نموده در جرگه شرکت هایی باشد که از امکانات این حوزه حداکثر بهره را ببرد. وی درادامه به انتشار اوراق رهنی و مرابحه برای شرکت کرمان موتور و درج شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو در بازار فرابورس و استفاده از خدمات رتبه بندی بازار سرمایه اشاره کرد.

گفتنی است مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی ١٣٩٧ گروه اقتصادی کرمان خودرو، در تاریخ ٢5 تیرماه در مجموعه فرهنگی صدف با ریاست جناب آقای مهندس شه‌بخش برگزار گردید و ضمن تصویب صورت‌های مالی و استماع گزارش فعالیت هیئت‌مدیره و حسابرس مستقل و بازرس قانونی، به ازای هر سهم مبلغ ١ ریال تقسیم گردید.

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,84/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جایگزینی تاکسی‌های فرسوده گفت: باتوجه به اینکه شهر تهران همواره با چالش آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند شهرداری در تلاش است تا با جایگرین کردن تاکسی‌های فرسوده با نوع برقی آنها بتواند این وضعیت را تا حدودی کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه بناست تا از چین تعدادی خودرو برقی وارد شود افزود: واردات تنها راه حل شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده پایتخت نیست بلکه به جهت استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی توافقنامه‌ای با کمک وزارت صمت منعقد شده است. 

محمدخانی با بیان اینکه در کنار استفاده از ظرفیت واردات از تولید داخل بهره خواهیم برد اظهار کرد: تاکنون با چند شرکت داخلی برای تامین خودرو قرارداد بسته شده است. باهمکاری سازمان تاکسیرانی ارتباط بین شرکت خودروساز داخلی و وزارت صمت برقرار شده و در همین راستا خودرو‌های برقی جایگزین خودرو‌های قبلی شدند.

رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران ضمن اشاره به این موضوع که قیمت خودروی برقی بیشتر از خودرو‌های پیشنهادی قبل است اظهار کرد: با تحقق بودجه‌ای که دولت برای بهبود و راه‌اندازی خودروی برقی قرار داده است، قیمت تمام‌شده خودروی برقی معادل قیمت خودرویی می‌شود که در گذشته برای نوسازی مورد نظر بود.

 وی گفت: تصمیم بر این است تا با همکاری سازمان تاکسیرانی و هماهنگی شرکت‌های خودروساز، با هدف تسهیل‌گری و حمایت از رانندگان قراردادی میان تاکسیرانان و شرکت‌های خودروساز شکل بگیرد. 

محمدخانی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد خودرو‌های تاکسی فرسوده هستند خاطرنشان کرد: خودرو‌های فرسوده مقدار قابل توجهی از آلودگی هوا را بر عهده دارند، بنابراین در مورد نوسازی ناوگان ظرفیت و امکان جایگزینی ۴۰هزار خودروی برقی با فرسوده دیزلی را ایجاد کردیم. البته همچنان سعی می‌کنیم توان خود را در این زمینه افزایش دهیم. 

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به همکاری سازمان تاکسیرانی با شرکت مپنا تاکید کرد: با همکاری شرکت تا سه ماه آینده مپنا قرار است خودرو برقی سواری دیگری در ابعاد سمند و به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان نیز تامین کند. همچنین با داخلی‌سازی سایر قطعات که با خودروی بنزینی مشترک است می‌توانیم تولید داخلی را افزایش دهیم. 

وی در خصوص مزایای داخلی سازی قطعات اذعان کرد: در صورت داخلی‌سازی این خودرو در کنار معافیت از ارزش افزوده می‌توان با تعرفه صفر گمرک آنها را به فروش رساند که در نتیجه قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

محمدخانی در پایان تصریح کرد: این خودرو‌ها تا ۵ سال گارانتی داشته و نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت. همچنین برای تسهیلات بیشتر یک تعمیرگاه خاص خودرو‌های برقی راه‌اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود