Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@04:54:50 GMT

احتمال جاری شدن سیل در برخی مناطق ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۵۶۳۶

ساعت24- بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شامگاه سه شبانه‌روز آینده، به سبب رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت احتمال رخداد صاعقه و جاری شدن سیل در برخی از نقاط کشور وجود دارد، از همین رو به هم‌وطنان توصیه شده است از تردد و استقرار در مناطق مرتفع، کوهپایه‌ها و کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان به‌ویژه ارتفاعات آن، شرق فارس، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، مرکزی، شرق زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال خراسان شمالی رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

همچنین این شرایط روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان به‌ویژه ارتفاعات آن، شرق فارس و پنج‌شنبه ۲۷ تیرماه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان به ویژه ارتفاعات آن و شرق فارس رخ خواهد داد.

بر این اساس به هموطنان در این مناطق توصیه شده است برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعد و برق و صاعقه همراه با رگبار موقتی، همچنین احتمال جاری شدن سیلاب موقت، از تردد و استقرار در مناطق مرتفع و کوهپایه‌ها همچنین در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران وسرما در راه کرمان

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان بر اساس اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی کرمان از اواخر فردا پنجشنبه تا  جمعه ضمن افزایش ابر در ارتفاعات مرکزی و برخی از مناطق جنوب غربی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش برف در ارتفاعات و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود که با توجه به نوع بارش‌های این فصل جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها  احتمال دارد.

در این اطلاعیه تاکید شده، همچنین جمعه بر سرعت وزش باد در شرق و شمال غرب استان کرمان افزوده خواهد شد  وبنابراین کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان، از نظر دمایی نیز صبح  شنبه کاهش محسوس دما رخ می دهد و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی در شمال و غرب استان محتمل است.

     

دیگر خبرها

  • افزایش ۹درصدی سفر‌های نوروزی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • باران و سرما در راه کرمان
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • بارش باران و سیلابی شدن مسیل های کرمان در اواخر هفته جاری
  • باران وسرما در راه کرمان
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • تأمین آب شرب باکیفیت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • تجهیزوبازسازی مدارس خسارت دیده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان