Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله که از پنچاپ پاکستان بارگیری شده می تواند زمینه ساز رونق واردات و صادرات شود.

رحمدل بامری اظهار داشت: پس از ۱۰ سال از فعال سازی بازارچه مرزی ریمدان و رسمی شدن آن در سال ۱۳۹۵ شاهد ورود نخستین محموله وارداتی انبه هستیم و امیدواریم با استقرار ادارات دست‌اندرکار شاهد رونق اشتغال باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تمامی مسولان مرتبط برای صادرات و واردات این محموله قدردانی کرد و افزود: تسهیل‌گری مسولان می تواند بخشی از مشکلات را مرتفع کند.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار ادامه داد: مرز ریمدان نقش مهمی در توسعه اقتصادی بیش از ۳۰۰ هزار نفر همجوار این مرز دارد و نقش آن در توسعه چابهار کمتر از منطقه آزاد و بندر نیست.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۸۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۳ میلیون دلار از مرز ریمدان به پاکستان صادرات شده است.

بامری ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون دلار تز مرز ریمدان به پاکستان صادرات شده است.

به گزارش ایرنا بازارچه مرزی ریمدان در سال 1387 افتتاح و در چهار سال گذشته به عنوان مرز رسمی برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان در محدوده دشتیاری چابهار مشخص شده است. 
بازارچه ریمدان در فاصله 50 کیلومتری از جاده اصلی چابهار- راسک واقع شده و تا چابهار 120 کیلومتر فاصله دارد. 
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است. 

۳۰۴۳**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازارچه مرزی ریمدان واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندری که مسافران را جادو می‌کند! + فیلم

چابهار پر است از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های طبیعی که هر جا چشم بچرخانید می‌توانید نشانه‌ای از آن را ببینید. از تالاب لیپار، کوه‌های مریخی تا بندر زیبایی همچون بندر بریس. بندر بریس تقریباً در فاصله ۶۴ کیلومتری مرکز چابهار واقع شده است.

برای رسیدن به بندر زیبای بریس باید از سواحل طلایی مکران به سمت شرق بروید و سپس در مسیرتان به جاده‌ای پر پیچ و خم می‌رسید که از بین کوه‌های مینیاتوری عبور می‌کند. درنهایت وارد جاده‌ای می‌شوید که به روستای بریس و بعد بندر بریس ختم می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بندری که مسافران را جادو می‌کند! + فیلم
  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • توقیف محموله ۱۰ تنی روغن موتور قاچاق در مراغه
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی